En rigtig behagelig kassedame

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg synes helt klart du skal gøre det..

Arbejdet som kassemedarbejder og i det hele taget butiksassistent kan være både meget taknemmeligt men også meget utaknemmeligt, som så mange andre jovs. Og der er sku intet bedre end når folk roser en og ens arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Frk.S

Valle81 skriver:

Ja endelig ros hende:0) og vil du gøre noget ekstra godt så går du nd på deres hjemme side og finder den pågældende butik og sender et skønt brev til butikchen:0)

Ros koster ingenting men betyder alt i verdenen for den der modtager det:0)

Hov, det var da en god idé, hvis man kan det.

Jeg tænkte faktisk også at hendes chef burde vide det. Men hun skal selvfølgelig også have rosen selv.

Hvis jeg nu var smart skulle jeg se om jeg kunne komme til at sige det mens chefen står i nærheden, så der en chance for at han hører det.
Men hvis ikke, kan jeg da bare skrive også.

Anmeld

15. marts 2012

Frk.S

Tak for jeres svar alle sammen.

Selvfølgelig skal hun have ros.
Jeg tænkte bare, at nogle måske ville synes det var underligt. Men tydeligvis ikke.  
Og selvfølgelig bliver man jo bare så glad af at få ros.

Anmeld

15. marts 2012

sandorff

Frk.S skriver:

I "vores" Fakta er der bare kommet den sødeste kassedame. Hun virker bare altid glad, og har altid en eller anden sød bemærkning. Når man går i nærheden kan man også høre, at hun får sig en lille snak med de fleste.

Jeg synes ellers desværre ofte dem der sidder ved kassen kan virke lidt sure, og hvis de så siger "ha' en god dag" eller lign. så virker det ikke rigtig som om de mener det - det lyder som noget de bare "skal sige"

Nå men sådan er hende her ikke. Og man går næsten altid derfra med et lille smil. Det er sgu da rart.

Jeg har tænkt på at sige det til hende - at jeg bare synes det er skønt at handle ved hende, fordi hun er så glad og smilende.

Jeg har selv flere gange oplevet , at mine patienter siger at jeg er så sød eller behagelig. Og det er sgu da rart at høre. Selvom jeg bliver ret forlegen når de siger det, så bliver jeg bare også rigtig glad og føler jeg har gjort det godt.

Ville i fortælle hende det?
Skal hun ikke vide at hun er behagelig, og at det er super rart at handle ved hende?

jeg havde helt klart fortalt hende det. giv hende en æske "merci - fordi du er til..."

Anmeld

15. marts 2012

Billemyre

Ja, endelig!! 

Jeg synes så faktisk tit, det er kunderne der er nogle sure gnavpotter.
Æv, hvor jeg hele tiden oplever at der enten bliver klaget og brokket sig til dem der sidder i kassen, og naturligvis over ting som de stakkels mennesker ikke kan gøre noget ved - Eller også lader de simpelthen bare som om de ikke eksisterer.
Hilser ikke, kigger ikke ikke engang på dem, svarer ikke med andet end et lille nik/ryst eller et grynt, når de bliver spurgt om "det skal være på beløbet" eller om der "ellers er andet"... Og når så kassedamen M/K siger "Hej hej.. Ha' en god dag", så går de bare!?
Jeg bliver altså harm.
Sådan ville man jo aldrig opføre sig overfor andre.. Det er ligesom om "kassefolket" (kan man sige det, hehe?) bare er blevet service-maskiner for folk.
Æv...

Så ja! Fortæl hende det!!  

Anmeld

15. marts 2012

MomInTheMaking

Frk.S skriver:

I "vores" Fakta er der bare kommet den sødeste kassedame. Hun virker bare altid glad, og har altid en eller anden sød bemærkning. Når man går i nærheden kan man også høre, at hun får sig en lille snak med de fleste.

Jeg synes ellers desværre ofte dem der sidder ved kassen kan virke lidt sure, og hvis de så siger "ha' en god dag" eller lign. så virker det ikke rigtig som om de mener det - det lyder som noget de bare "skal sige"

Nå men sådan er hende her ikke. Og man går næsten altid derfra med et lille smil. Det er sgu da rart.

Jeg har tænkt på at sige det til hende - at jeg bare synes det er skønt at handle ved hende, fordi hun er så glad og smilende.

Jeg har selv flere gange oplevet , at mine patienter siger at jeg er så sød eller behagelig. Og det er sgu da rart at høre. Selvom jeg bliver ret forlegen når de siger det, så bliver jeg bare også rigtig glad og føler jeg har gjort det godt.

Skal hun ikke vide at hun er behagelig, og at det er super rart at handle ved hende?

Gud, hvor er det her bare et dejligt indlæg. Jeg elsker simpelthen selv at blive mødt af en rigtig behagelig ekspedient eller kassedame, jah generelt glade mennesker eller blot et smil fra et ukendt sted.

Jeg havde snakken for noget tid siden med en veninde og også om de "dumme" kassedamer og vi har nu besluttet os for at HVER gang vi møder en sød kassedame eller lignende, så siger vi det til dem.

"tak, fordi du er så dejlig at blive betjent af." eller lignende.. og når vi møder de "dumme" så smiler vi og er glade for FULD hammer og viser et kæmpe overskud (uden at virke provokerende) for tit så kan de ikke andet end smile tilbage..

Så mit svar er.. JA, for FANDEN  hun vil blive SÅ glad hvis du siger det til hende. Du gør din egen dag og hendes dag bedre og på den måde sender du posetiv energi videre i form af at dit og hendes overskud er på toppen til de "næste" mennesker i møder.

Jeg har faktisk engang givet min buschaffør blomster, fordi hun altid var så sød og snakkende.. (Ja, jeg er så opvokset MAX på landet.)

Anmeld

15. marts 2012

An&Jo

Frk.S skriver:

jeg ville sige det..

Men jeg er også sådan en der siger det til folk hvis jeg synes de gør noget godt.. Jeg elsker når jeg kommer ind i en bus eller en butik og man kan mærke at dem der arbejder der virkelig vil gøre noget godt for kunderne..

Anmeld

15. marts 2012

Dot D

Selvfølgelig skal du sige det, det er vigtigt at rose hinanden, NÅR der er noget at rose for..... 

Anmeld

15. marts 2012

Frk.S

Billemyre skriver:

Ja, endelig!! 

Jeg synes så faktisk tit, det er kunderne der er nogle sure gnavpotter.
Æv, hvor jeg hele tiden oplever at der enten bliver klaget og brokket sig til dem der sidder i kassen, og naturligvis over ting som de stakkels mennesker ikke kan gøre noget ved - Eller også lader de simpelthen bare som om de ikke eksisterer.
Hilser ikke, kigger ikke ikke engang på dem, svarer ikke med andet end et lille nik/ryst eller et grynt, når de bliver spurgt om "det skal være på beløbet" eller om der "ellers er andet"... Og når så kassedamen M/K siger "Hej hej.. Ha' en god dag", så går de bare!?
Jeg bliver altså harm.
Sådan ville man jo aldrig opføre sig overfor andre.. Det er ligesom om "kassefolket" (kan man sige det, hehe?) bare er blevet service-maskiner for folk.
Æv...

Så ja! Fortæl hende det!!  

Det vil jeg faktisk godt give dig ret i.

Jeg synes ikke selv jeg er en sur kunde - men jeg synes godt nok man ser mange af dem. Jeg forsøger altid at få øjenkontakt med ekspedienten og smile til dem. Jeg ønsker som regel en god dag. Og jeg siger i hvert fald tak i lige måde hvis de når at sige det først.

Det var bl.a. også derfor jeg synes hun skal vide det. Det er sgu lidt synd hun sidder og er så glad og venlig hvis hun kun hører hvis folk er utilfredse.

Som sagt bliver jeg da selv SÅ glad når mine patienter giver mig ros for min væremåde. For der er nogen der bestemt kun fortæller hvis der er noget de er utilfredse med - i stedet for at fortælle når de synes det er godt.

Anmeld

15. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes du skal fotælle hende det. I vores superbrugsen synes jeg de fleste er super søde og enorm servicemindet. Og jeg har også tænkt på at skrive lidt ros til den superbrugs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.