En rigtig behagelig kassedame

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Frk.S

I "vores" Fakta er der bare kommet den sødeste kassedame. Hun virker bare altid glad, og har altid en eller anden sød bemærkning. Når man går i nærheden kan man også høre, at hun får sig en lille snak med de fleste.

Jeg synes ellers desværre ofte dem der sidder ved kassen kan virke lidt sure, og hvis de så siger "ha' en god dag" eller lign. så virker det ikke rigtig som om de mener det - det lyder som noget de bare "skal sige"

Nå men sådan er hende her ikke. Og man går næsten altid derfra med et lille smil. Det er sgu da rart.

Jeg har tænkt på at sige det til hende - at jeg bare synes det er skønt at handle ved hende, fordi hun er så glad og smilende.

Jeg har selv flere gange oplevet , at mine patienter siger at jeg er så sød eller behagelig. Og det er sgu da rart at høre. Selvom jeg bliver ret forlegen når de siger det, så bliver jeg bare også rigtig glad og føler jeg har gjort det godt.

Ville i fortælle hende det?
Skal hun ikke vide at hun er behagelig, og at det er super rart at handle ved hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Muffin_girl

Frk.S skriver:

I "vores" Fakta er der bare kommet den sødeste kassedame. Hun virker bare altid glad, og har altid en eller anden sød bemærkning. Når man går i nærheden kan man også høre, at hun får sig en lille snak med de fleste.

Jeg synes ellers desværre ofte dem der sidder ved kassen kan virke lidt sure, og hvis de så siger "ha' en god dag" eller lign. så virker det ikke rigtig som om de mener det - det lyder som noget de bare "skal sige"

Nå men sådan er hende her ikke. Og man går næsten altid derfra med et lille smil. Det er sgu da rart.

Jeg har tænkt på at sige det til hende - at jeg bare synes det er skønt at handle ved hende, fordi hun er så glad og smilende.

Jeg har selv flere gange oplevet , at mine patienter siger at jeg er så sød eller behagelig. Og det er sgu da rart at høre. Selvom jeg bliver ret forlegen når de siger det, så bliver jeg bare også rigtig glad og føler jeg har gjort det godt.

Ville i fortælle hende det?
Skal hun ikke vide at hun er behagelig, og at det er super rart at handle ved hende?

Hvis det var mig ville jeg sige det til hende Alle fortjener at få ros 

Anmeld

15. marts 2012

Mira0911

Selvfølgelig, fortæl hende det... Det vil hun blive glad for.... 

Anmeld

15. marts 2012

Polarpigen

Jeg tror i hvert fald at hun ville blive rigtig glad for at få ros - eller ja, en lille bemærkning om at hun virker bare så rar! 

Har selv arbejdet ved kassen i div. butikker - og  jeg ville i hvert fald blive rigtig glad for det! 

Anmeld

15. marts 2012

4kløver

Ja da. Så ved hun at der er en der sætter pris på hende..
Vi havde et postbud der altid var i godt humør og ville snakke og den dag i dag er han en af mandens venner..

Anmeld

15. marts 2012

2721

Jeg syntes da klart du skal rose hende for det, det kan da kun motivere hende til at forstætte med det gode humør

Anmeld

15. marts 2012

vitapigen

Ja fortæl hende det  Altid dejlig med ros

Anmeld

15. marts 2012

Valle81

Ja endelig ros hende:0) og vil du gøre noget ekstra godt så går du nd på deres hjemme side og finder den pågældende butik og sender et skønt brev til butikchen:0)

Ros koster ingenting men betyder alt i verdenen for den der modtager det:0)

Anmeld

15. marts 2012

sarahb

Vi har også en i vores Føtex, hende har jeg sendt en Ros omkring nede i føtex på en blanket. Man er tit dårlig til at rose servicemedarbejdere..
Det er så skønt og man bliver så glad.

Anmeld

15. marts 2012

Røverdatter

Hej, jeg synes du skal fortælle hende hvad du synes, for man bliver virkelig glad for sådan noget!

Jeg har også selv siddet ved kassen i 5 år (har dog ikke gjort det i 4 år nu) og jeg blev bare så glad når folk 'roste' mig eller synes at det var dejligt med et smil. Jeg smiler genrelt bare rigtig meget, og elskede at snakke med kunderne - det gør min dag sjovere, og kundernes!

Og ja, du har ret i at nogle virker meget sure ved kassen, men man kan hurtigt komme ind i en ond cirkel når man sidder ved kassen - altså forstået sådan, at kunder "bare er irriterende fordi de stiller mælk uden for køleskabet", eller sure kunder kan ødelægge ens dag.

Har været udsat for skæld ud utallige gange af utilfredse kunder, men blev aldrig selv ophidset eller sur over det, smiler bare og svarer pænt tilbage. Jeg er ikke diskussions-typen

Men jeg synes du skal fortælle hende det!

.. Ups, det blev langt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.