Menses efter fødsel og brug af tampon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

Malene76

Maja_4000 skriver:

Jeg tror du skal vente til efter 8 ugers undersøgelsen

Personligt har jeg slet ikke brugt tamponer efter jeg har været gravid .. Jeg bløder simpelthen så lidt nu , at det er ubehageligt at bruge dem 

Jeg ville ELSKE hvis jeg blødte så lidt at det ikke var nødvendig med tampon,.. Det gør jeg så bare ikke desværre. Sidste gang, som var første gang siden jeg blev gravid, var temmelig kraftig. Så kan ikke for godt overskue 8 dage med voldsom blødning med bind. Jeg har lige ringet til lægen, må se hvad de siger når de ringer tilbage til mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Maja_4000

Malene76 skriver:

Jeg ville ELSKE hvis jeg blødte så lidt at det ikke var nødvendig med tampon,.. Det gør jeg så bare ikke desværre. Sidste gang, som var første gang siden jeg blev gravid, var temmelig kraftig. Så kan ikke for godt overskue 8 dage med voldsom blødning med bind. Jeg har lige ringet til lægen, må se hvad de siger når de ringer tilbage til mig.

Min første mens var også ret voldsom .. Men det er bare blevet mindre og mindre siden .. Og nu er det 15 måneder siden jeg fødte :b

Anmeld

15. marts 2012

Malene76

Maja_4000 skriver:

Min første mens var også ret voldsom .. Men det er bare blevet mindre og mindre siden .. Og nu er det 15 måneder siden jeg fødte :b

ok. Man har da lov at håbe at det sammen kan ske for mig!  God weekend, når du kommer så langt.

KH Malene

Anmeld

19. marts 2012

Moms

MissMona skriver:

Jeg ved ikke helt om det er det du spørger om. Men mht. hvor tidligt du kan bruge tampax igen. Det ved jeg desværre ikke. Men jeg kan fortælle at jeg bruger Ladycup. En opsamlingstut i medicinsk silikone. Og jeg går ALDRIG tilbage til hverken bind eller tampax. Det føles meget mere hygiejnisk med koppen og det er langt billigere og jeg kan mærke, se osv. at "indeklimaet" har det meget bedre dernede.

Det var hvad jeg lige havde af input!

Hov - så var der jo lige én der.

jeg har lige skrevet en tråd ang. menstruationskopper, da jeg lige har opdaget, de findes.

Vil du ikke skrive lidt mere om dem i min tråd?

Moms

Anmeld

19. marts 2012

Anette&Sophia

Malene76 skriver:

Hej de damer..

Jeg fødte den 22. januar, fik menses den 15 februar og har så i går fået menses 2. gang siden fødslen. Det er ca. 28 dage siden første gang, så det stemmer jo godt nok overens. Jeg er i tvivl om det er for tidligt at begynde at bruge tampon, bare de gule som er til en "normal" blødning. Jeg bruger normalt aldrig, som i aldrig nogen sinde bind. Tror det er over 20 år siden jeg sidst brugte det, så jeg synes det var max klamt sidste gang jeg havde menses, at skulle bruge bind. Derfor vil jeg så gerne bruge tampax denne gang. Hvad gjorde I? Gode råd søges.

KH Malene

Jeg sprugte om det samme dengang jeg troede jeg havde fået mit, men det var bare en pletblødning :s - nå, nok om det
Jeg brugte selvfølgelig bind dagene efter fødslen, og troede så at jeg  kunne være så smart at bruge tampon ved den såkaldte første mens, jeg troede jeg var ved at få, men er du sunshine, hvor gjorde det ondt! fik derefter at vide at slimhinderne godt kan være rimelig sarte efter fødslen, så der godt kunne gå lidt tid. 
Og ellers måtte jeg godt bruge tampon, hvis bare alt var som det skulle være dernede, mht sting osv :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.