Menses efter fødsel og brug af tampon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.953 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2012

Malene76

Hej de damer..

Jeg fødte den 22. januar, fik menses den 15 februar og har så i går fået menses 2. gang siden fødslen. Det er ca. 28 dage siden første gang, så det stemmer jo godt nok overens. Jeg er i tvivl om det er for tidligt at begynde at bruge tampon, bare de gule som er til en "normal" blødning. Jeg bruger normalt aldrig, som i aldrig nogen sinde bind. Tror det er over 20 år siden jeg sidst brugte det, så jeg synes det var max klamt sidste gang jeg havde menses, at skulle bruge bind. Derfor vil jeg så gerne bruge tampax denne gang. Hvad gjorde I? Gode råd søges.

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

MissMona

Jeg ved ikke helt om det er det du spørger om. Men mht. hvor tidligt du kan bruge tampax igen. Det ved jeg desværre ikke. Men jeg kan fortælle at jeg bruger Ladycup. En opsamlingstut i medicinsk silikone. Og jeg går ALDRIG tilbage til hverken bind eller tampax. Det føles meget mere hygiejnisk med koppen og det er langt billigere og jeg kan mærke, se osv. at "indeklimaet" har det meget bedre dernede.

Det var hvad jeg lige havde af input!

Anmeld

15. marts 2012

Malene76

MissMona skriver:

Jeg ved ikke helt om det er det du spørger om. Men mht. hvor tidligt du kan bruge tampax igen. Det ved jeg desværre ikke. Men jeg kan fortælle at jeg bruger Ladycup. En opsamlingstut i medicinsk silikone. Og jeg går ALDRIG tilbage til hverken bind eller tampax. Det føles meget mere hygiejnisk med koppen og det er langt billigere og jeg kan mærke, se osv. at "indeklimaet" har det meget bedre dernede.

Det var hvad jeg lige havde af input!

Kender godt produktet. Havde en veninde som afprøvede det, dog uden succes, så hun er tilbage på bind/tampax. Men fedt det virker for dig.

KH Malene

Anmeld

15. marts 2012

MissMona

Malene76 skriver:

Kender godt produktet. Havde en veninde som afprøvede det, dog uden succes, så hun er tilbage på bind/tampax. Men fedt det virker for dig.

KH Malene

Okay Hvilke problemer havde hun? Jeg har ikke oplevet nogen. Men vi er jo alle forskellige. Hvis du har mod på det. Kunne du jo prøve det og så selvfølgelig efterfølgende droppe det hvis det ikke virker for dig!

Anmeld

15. marts 2012

Isabella_mor

første gang efter fødslen er det no go med tamponer,, men hvis du har fået normal menses nu så skulle der ikke være noget i vejen for det. bare du husker at skifte det ud lidt oftere end du plejer da dine slimhinder kan blive meget irriterede af det nu når det er så længe siden du sidst har haft brugt tampax.. 

Anmeld

15. marts 2012

Malene76

isabellamor skriver:

første gang efter fødslen er det no go med tamponer,, men hvis du har fået normal menses nu så skulle der ikke være noget i vejen for det. bare du husker at skifte det ud lidt oftere end du plejer da dine slimhinder kan blive meget irriterede af det nu når det er så længe siden du sidst har haft brugt tampax.. 

TAk for svar. Jeg bliver en smule sindsyg hvis jeg skal bruge bind de næste 8 dage igen!

KH Malene

Anmeld

15. marts 2012

jette1983

Jeg fik at vide af min læge at det er bedst at vente til man har været til 8 ugers undersøgelsen for så er man sikker på at ens underliv er ok.

Anmeld

15. marts 2012

Malene76

MissMona skriver:

Okay Hvilke problemer havde hun? Jeg har ikke oplevet nogen. Men vi er jo alle forskellige. Hvis du har mod på det. Kunne du jo prøve det og så selvfølgelig efterfølgende droppe det hvis det ikke virker for dig!

Jeg ved ikke præcis hvilke problemer hun havde med produktet. Kan bare huske hun købte det og efterfølgende ikke kunne få det til at fungere.

TAk for svar.

Anmeld

15. marts 2012

Malene76

jette1983 skriver:

Jeg fik at vide af min læge at det er bedst at vente til man har været til 8 ugers undersøgelsen for så er man sikker på at ens underliv er ok.

Ja det har du jo nok ret i.  Hader at bruge bind! Men det er nok sundest lige nu..

Anmeld

15. marts 2012

Maja_4000

Jeg tror du skal vente til efter 8 ugers undersøgelsen

Personligt har jeg slet ikke brugt tamponer efter jeg har været gravid .. Jeg bløder simpelthen så lidt nu , at det er ubehageligt at bruge dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.