nogen der ved, ang udmelding af folkekirken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

cennona

MariaE skriver:

Sagen er den at jeg faktisk har troet jeg VAR medlem af folkekirken, men først nu her i år da jeg tjekkede skat årsopgørelse bed mærke i jeg ikke betaler kirkeskat og ikke står som registreret hos skat.

Spurgte min mor, for så læste jeg jo at var man ikke døbt var man ikke medlem....men min mor siger at sådan var detikke dengang i 1980 og at jeg BRUDE være medlem med mindre jeg har meldt mig ud selv...og det ha jeg aldrig fået gjort trods det at jeg afskyr religion:-)

Men hvordan filan er jeg så blevet udmeldt og hvornår??? nogen der kender regerne fra dengang eler hvad der kan være sket hvad det angår?

Jeg meldte mig ud af folkekirken for et par år siden. Jeg var oppe på kirkekontoret, hvor jeg udfyldte en seddel med navn, udmeldelsesdato og underskift og så var jeg den, der var daffet. Nemt, hurtigt og ganske gratis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Rockertand

MariaE skriver:

Sagen er den at jeg faktisk har troet jeg VAR medlem af folkekirken, men først nu her i år da jeg tjekkede skat årsopgørelse bed mærke i jeg ikke betaler kirkeskat og ikke står som registreret hos skat.

Spurgte min mor, for så læste jeg jo at var man ikke døbt var man ikke medlem....men min mor siger at sådan var detikke dengang i 1980 og at jeg BRUDE være medlem med mindre jeg har meldt mig ud selv...og det ha jeg aldrig fået gjort trods det at jeg afskyr religion:-)

Men hvordan filan er jeg så blevet udmeldt og hvornår??? nogen der kender regerne fra dengang eler hvad der kan være sket hvad det angår?

Jeg er heller ikke døbt, men opdagede i 23-24 års alderen lige pludseligt, at jeg betalte kirkeskat. Jeg kontaktede min mor, der tændte helt af og fik mig til at kontakte skattekontoret, der kunne fortælle, at jeg så sandelig havde betalt kirkeskat, siden jeg var 18. De erkendte fejlen, og jeg fik kirkeskatten tilbagebetalt for de sidste 5 år.

Anmeld

15. marts 2012

NNL

MariaE skriver:

Jeg er ikke døbt, men navngivet (1984). Og jeg har aldrig været medlem af folkekirken og dermed aldrig betalt kirkeskat... Tror ikke man kan være medlem uden at være døbt, og derfor betaler man vel heller ikke til det

Anmeld

15. marts 2012

MomInTheMaking

Kay skriver:

er det noget man kan finde på nettet og udfylde? for har tænkt over det i flere år...

Jeg gik bare til den lokale præst,, skrev under på nogen papire og så var den skid slået.^^

Anmeld

15. marts 2012

Muffinmus

ok, jamen så er det fordi jeg aldrig er blevet døbt og at min kære mor husker forkert..for hun blev ved med at sige jeg selv havde meldt mig ud, men sådan noget ville jeg da være rimeligt godt klar over hvis jeg havde:-)

Tak for svarene.

Anmeld

15. marts 2012

Tona

MariaE skriver:

Jeg er født i 81 og jeg var i alt fald ikke medlem af folkekirken før jeg blev døbt som 11-årig. Så jeg vil være tilbøjelig til at mene at din mor måske tager fejl og at du skal døbes før du er medlem af folkekirken.

Men det kan vel næsten ikke betale sig for dig når du ikke er troende? Den eneste ulempe ved ikke at være medlem er jo at du skal betale noget mere for at blive begravet så, men hvis man ikke tror på det folkekirken siger så er det vel alligevel ikke umagen værd at være medlem

Anmeld

15. marts 2012

Tona

Kay skriver:

er det noget man kan finde på nettet og udfylde? for har tænkt over det i flere år...

Så vidt jeg ved skal du ned på det lokale kirkekontor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.