nogen der ved, ang udmelding af folkekirken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Muffinmus

Sagen er den at jeg faktisk har troet jeg VAR medlem af folkekirken, men først nu her i år da jeg tjekkede skat årsopgørelse bed mærke i jeg ikke betaler kirkeskat og ikke står som registreret hos skat.

Spurgte min mor, for så læste jeg jo at var man ikke døbt var man ikke medlem....men min mor siger at sådan var detikke dengang i 1980 og at jeg BRUDE være medlem med mindre jeg har meldt mig ud selv...og det ha jeg aldrig fået gjort trods det at jeg afskyr religion:-)

Men hvordan filan er jeg så blevet udmeldt og hvornår??? nogen der kender regerne fra dengang eler hvad der kan være sket hvad det angår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

TTM

Spørg dit lokale kirkekontor. De burde vide det, da man jo skal indgive en skriftlig udmeldelse...

Ellers burde du kunne se det hos skat - hvornår du er stoppet med at betale? Eller ringe til dem?

Bare et par foreslag

Anmeld

14. marts 2012

crille

Er selv fra 1980 og det lyder i mine ører VIRKELIG mærkeligt, hvis du er udmeldt uden selv at have gjort en indsats. Det er nemlig ikek bare lige sådan noget man gør vupti.. 

Jeg ville også klart undersøge det nærmere, men hvis det passer dig fint, så er det jo meget heldigt  

Anmeld

14. marts 2012

Kay

TykkeTrunteMor skriver:

Spørg dit lokale kirkekontor. De burde vide det, da man jo skal indgive en skriftlig udmeldelse...

Ellers burde du kunne se det hos skat - hvornår du er stoppet med at betale? Eller ringe til dem?

Bare et par foreslag

er det noget man kan finde på nettet og udfylde? for har tænkt over det i flere år...

Anmeld

14. marts 2012

TTM

Kay skriver:

er det noget man kan finde på nettet og udfylde? for har tænkt over det i flere år...

umiddelbart ville jeg sige nej, mon ikke der skal være vitterligsvidner i form af kirkedegn? Men hvis det er muligt at logge på med NemID kan det godt være, er selv medlem endnu, og skal ikke udmeldes foreløbig

Anmeld

14. marts 2012

Kay

TykkeTrunteMor skriver:

umiddelbart ville jeg sige nej, mon ikke der skal være vitterligsvidner i form af kirkedegn? Men hvis det er muligt at logge på med NemID kan det godt være, er selv medlem endnu, og skal ikke udmeldes foreløbig

hmm det må jeg oprette en tråd om... bare for at vide det

Anmeld

14. marts 2012

BellaT

Jeg tror at din mor husker forkert. Uden at vide det selvfølgelig. Kender ikke reglerne fra dengang. 

Men hvis jeg forstår dig rigtigt, så er du ikke døbt, vel? Og er man ikke døbt, er man heller ikke medlem af folkekirken. Men det ved du jo. Så jo, jeg tror du aldrig har været medlem, hvis din mor kun valgte navngivning dengang.

Men det er da fint hvis det er det, du alligevel ønsker. Forstår dog godt at du lige vil opklare mysteriet.

Anmeld

14. marts 2012

crille

Kay skriver:

Da jeg meldte mig ud for et par år tilbage, fandt jeg en side på nettet. De sendte mig de papirer jeg skulle bruge til at underskrive og det kostede 100kr. Ellers er det niget med at man skal henvende sig i eget kirkesogn eller hvordan opdelingen hedder. Jeg valgte den nemme løsning og kort efter fik jeg en ny fødselsattest hvor der er anført, hvornår jeg er meldt ud af folkekirken.. (Sådan husker jeg det i hvert fald 

Anmeld

14. marts 2012

Kay

crille skriver:

Da jeg meldte mig ud for et par år tilbage, fandt jeg en side på nettet. De sendte mig de papirer jeg skulle bruge til at underskrive og det kostede 100kr. Ellers er det niget med at man skal henvende sig i eget kirkesogn eller hvordan opdelingen hedder. Jeg valgte den nemme løsning og kort efter fik jeg en ny fødselsattest hvor der er anført, hvornår jeg er meldt ud af folkekirken.. (Sådan husker jeg det i hvert fald 

ok tak

Anmeld

14. marts 2012

Ka+Ma=Be

MariaE skriver:

Sagen er den at jeg faktisk har troet jeg VAR medlem af folkekirken, men først nu her i år da jeg tjekkede skat årsopgørelse bed mærke i jeg ikke betaler kirkeskat og ikke står som registreret hos skat.

Spurgte min mor, for så læste jeg jo at var man ikke døbt var man ikke medlem....men min mor siger at sådan var detikke dengang i 1980 og at jeg BRUDE være medlem med mindre jeg har meldt mig ud selv...og det ha jeg aldrig fået gjort trods det at jeg afskyr religion:-)

Men hvordan filan er jeg så blevet udmeldt og hvornår??? nogen der kender regerne fra dengang eler hvad der kan være sket hvad det angår?

Hvis man ikke er døbt, er man ikke medlem af folkekirken! Så simpelt er det. Dåben kan betragtes som en slags "optagelsesprøve"! høhø

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.