Autostol - skal man have en base?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.625 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Nadja+Baby+2012

Hejsa.

Som overskriften siger - skal man bruge en base til en autostol til nyfødt?

Begge vores biler har isofix, og vi har været inde og se nogle klip på youtube om isofix og umiddelbart så det ud som om man slet ikke behøvede en base - at det var lige til at klikke ind.

Hvad er Jeres mening/erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Bak

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa.

Som overskriften siger - skal man bruge en base til en autostol til nyfødt?

Begge vores biler har isofix, og vi har været inde og se nogle klip på youtube om isofix og umiddelbart så det ud som om man slet ikke behøvede en base - at det var lige til at klikke ind.

Hvad er Jeres mening/erfaringer?

Aner ikke noget om det, men følger lige med

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

hvis i har isofix, så skal i have en base til den første stol.. i kan også vælge at bruge selen, men hvis man alligevel har isofix, er det da det smarteste at købe en base også..

Når så baby rykker op i den næste stol, så kan i få en der er lige til at klikke i uden en base..

Anmeld

14. marts 2012

Bshizzle

Nu er jeg ikke sikker på dit spørgsmål 

Men vi har en Base til vores autostol.. 

Vi har ikke de der kroge ligende i vores bil (isofix?) så derfor skulle vi ha en base. 

.. Så vil ikke mene man behøver at købe en base hvis man har isofix standard i bilen. 

Anmeld

14. marts 2012

Bshizzle

An&Jo skriver:

hvis i har isofix, så skal i have en base til den første stol.. i kan også vælge at bruge selen, men hvis man alligevel har isofix, er det da det smarteste at købe en base også..

Når så baby rykker op i den næste stol, så kan i få en der er lige til at klikke i uden en base..

Sjov.. Efter mit svar tænkte jeg osse at dengang vi købte vores stol, da sagde manden osse at med isofix skulle barnets første stol ha en base, men den næste skulle man ikke.  

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

Bshizzle skriver:

Sjov.. Efter mit svar tænkte jeg osse at dengang vi købte vores stol, da sagde manden osse at med isofix skulle barnets første stol ha en base, men den næste skulle man ikke.  

nemlig.. det er fordi at den første skal jo være nem at tage ud af bilen osv..
Hvor den næste stol er blivende, og derfor har de kunnet lave den næste stol med indbygget isofix..

Anmeld

14. marts 2012

Nadja+Baby+2012

Ahh.. Okay.. Så isofix er bare sådan et slags kliksystem, hvor autostolen også skal have isofix før det gir nogen mening... Og en babyautostol har ikke isofix, så derfor skal man bruge en base..

Right?

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ahh.. Okay.. Så isofix er bare sådan et slags kliksystem, hvor autostolen også skal have isofix før det gir nogen mening... Og en babyautostol har ikke isofix, så derfor skal man bruge en base..

Right?

det er helt korrekt..

Et lille tip til dig er at citere folk du svarer.. så kan den du svarer nemlig se at der er svar..

Anmeld

14. marts 2012

Nadja+Baby+2012

An&Jo skriver:

det er helt korrekt..

Et lille tip til dig er at citere folk du svarer.. så kan den du svarer nemlig se at der er svar..

Super  Det vil jeg fortælle min kæreste.. Han var nemlig overbevist om at vi ikke skulle have en base..

Okay - det nok jeg nok lige huske... Er ikke lige så skarp til det herinde endnu..

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

Nadja+Baby+2012 skriver:

Super  Det vil jeg fortælle min kæreste.. Han var nemlig overbevist om at vi ikke skulle have en base..

Okay - det nok jeg nok lige huske... Er ikke lige så skarp til det herinde endnu..

til den første skal man have base jo.. ihvertfald hvis man ikke bare vil bruge selen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.