Ondt i fingrene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Kløver

Kunne godt lyde som vand i fingrene, har det selv. Venepumpeøvelser og massage kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

grøn · ært

cennona skriver:

Det kan være, du har fået ekstra vand i kroppen - eller hvad det hedder. Det er meget normalt i løbet af graviditeten og især i slutningen. Nu ved jeg ikke, om det er det, men min jordemoder fortalte mig, at man kunne sidde med en tyk elastik rundt om de yderste led på fingrene og så skulle man sprede fingrene og samle dem igen. Giver det mening? På den måde kunne man få gang i noget cirkulations-halløj, så vandet i hænderne forsvandt. Det hjalp i hvert fald på mig, og jeg gjorde det bare, når jeg syntes, at nu var mine fingre blevet lidt for pølseagtige. Måske det var værd at prøve?

Altså, én elastik rundt om alle fingre på een gang? Og så sprede-samle?
Lyder spændende - og bestemt et forsøg værd! :-) Tak for tippet!! 

Anmeld

14. marts 2012

grøn · ært

Maja84 skriver:

Kunne godt lyde som vand i fingrene, har det selv. Venepumpeøvelser og massage kan hjælpe

Venepumpøvelse måtte jeg da lige google.. Men det var da nogle øvelser der er til at huske :-) Det må også prøves - selvom det virker en anelse ulogisk at bevæge hofte og ben, når det er fingrene der gør ondt ;-P

Anmeld

14. marts 2012

grøn · ært

Kruse90 skriver:

Sådan har jeg det også, og det kan bare gør så frygtelig ondt.

Jeg har det om morgen og så når min krop lige kommer igang forsvinder det lidt igen. Jeg tror det er lidt vand i fingrene.

Kram

Ja, jeg tror også det er vand i fingrene (kroppen).

Her om aftenen er det bedre og de ser ikke helt så pølseagtige ud, men det gør stadig ondt i ledene.. 

Anmeld

14. marts 2012

Kløver

grøn · ært skriver:

Venepumpøvelse måtte jeg da lige google.. Men det var da nogle øvelser der er til at huske :-) Det må også prøves - selvom det virker en anelse ulogisk at bevæge hofte og ben, når det er fingrene der gør ondt ;-P

HAha ups ja jeg ved jo ikke om det egentlig hedder det samme for fingrene, jeg har vand både i fødder, ben og hænder, Men er Hvor man bevæger og får cirkulation igang, jeg gør meget hvor jeg knytter hånden, og åbner igen og strækker fingre hvis det giver mening, ellers den med elastik som en anden beskriver. kan være din jm har flere øvelser

Anmeld

14. marts 2012

Kløver

grøn · ært skriver:

HAha ups ja jeg ved jo ikke om det egentlig hedder det samme for fingrene, jeg har vand både i fødder, ben og hænder, Men er Hvor man bevæger og får cirkulation igang, jeg gør meget hvor jeg knytter hånden, og åbner igen og strækker fingre hvis det giver mening, ellers den med elastik som en anden beskriver. kan være din jm har flere øvelser

Anmeld

14. marts 2012

cennona

grøn · ært skriver:

Altså, én elastik rundt om alle fingre på een gang? Og så sprede-samle?
Lyder spændende - og bestemt et forsøg værd! :-) Tak for tippet!! 

Jep, lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.