hvad æder myg???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.415 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. marts 2009

LouiseJane

hejsa...
manden plejer at blive ædt af myg...
og nu har vi hørt det bliver en rigtig myggeår..
og vi har været så heldig at ku leje et hus med stor have med masser af træer og planter...
er der noget man kan gøre for at ungå så mange myg???
hører allerede om hvor mange han har fået løbet af dagen..
så vis man ku ungå bare en lille smulle de myg ville alle være glade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LouiseJane skriver:

hejsa...
manden plejer at blive ædt af myg...
og nu har vi hørt det bliver en rigtig myggeår..
og vi har været så heldig at ku leje et hus med stor have med masser af træer og planter...
er der noget man kan gøre for at ungå så mange myg???
hører allerede om hvor mange han har fået løbet af dagen..
så vis man ku ungå bare en lille smulle de myg ville alle være glade...

myg bryder sig ikke om B-vitamin! eller hvidløg, men er heller ikke altid andre omgivelser bryder sig om sidstnævnte
Men b-vitamin skulle kunne klare nogle af myggene!
pøj pøj med det!

Anmeld

31. marts 2009

LouiseJane

for ham ikke til at æde nogen form for piller..
og vi spiser masser af hvidløg.. ja kan næsten ikke lave varm mad uden hvidløg..

Anmeld

31. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LouiseJane skriver:

for ham ikke til at æde nogen form for piller..
og vi spiser masser af hvidløg.. ja kan næsten ikke lave varm mad uden hvidløg..

så må I prøve at lave mad, sækket med b-vitamin!!
tjek evt. http://netdoktor.dk/vitaminer/index.shtml for at finde fødevarer med forskelligt b-vitamin i!

Anmeld

31. marts 2009

SaNiNa

myg tiltrækkes af grantræ, og mose/sump områder, så hvis i har det i have så har i osse myg.

men tror ikke man rigtig kan holde myg væk, de ÆDER osse mig... men lad være at klø i dem, så forsvinder de meget hurtiger

Anmeld

31. marts 2009

bette

jeg fik engang et eller andet til at smøre på som de ikke bryder sig om

Anmeld

31. marts 2009

Miamaja

saa skal han bare stikkes et hvis antal gange og saa er man ikke appetitlig mere. myg eeeelsker mig og det selvom jeg spiser e og hvidlog

Anmeld

31. marts 2009

Loggidut

Caroline86 skriver:

myg bryder sig ikke om B-vitamin! eller hvidløg, men er heller ikke altid andre omgivelser bryder sig om sidstnævnte
Men b-vitamin skulle kunne klare nogle af myggene!
pøj pøj med det!

ja helt nøjagtig B-vitamin, hvis man husker at spise en vitaminpille, altså B-vitaminpille hver dag skulle myggene hade dig, min svigermor vil til hendes dødsdag påstå det hjælper, og hun spiser det hver dag i sommerperioden, jeg har dog aldrig testet det, det skal lige siges at hun kan side blandt os, mens vi bliver ædt levende, og hun går altid fri.

jeg har aldrig set hende kradse sig!

hmmm, måske skulle man virkelig til at tage hende alvorlig...

Anmeld

31. marts 2009

Pia

Jeg har prøvet samtlige husråd der er og samtlige ting du kan købe på apotkete osv og intet har hjulpet her..
Heller ikke b-vitamin og hvidløg..
Jeg er overbevist om at der ikke findes noget der hjælper så myggen ikke æder mig..

Til gengæld har jeg fundet noget godt til når jeg er blevet bidt til og tage kløen..
Jeg er begyndt at tage håndkøbs høfeberpiller/allergi piller når jeg er blevet stukket.
De er helt fantastikse til og tage kløen..
Har tidligere prøvet div salver osv, men uden held..
men høfeber pillerne fungere. Tager gerne en til natten, da det er der jeg oftes får kløet i dem ( jeg ligger og klør helt vildt i søvne og er et stort blodbad næste morgen)
Men om de fungere for andre ved jeg ikke..

Kh Pia.

Anmeld

31. marts 2009

linemus

Jeg har hørt, at myggene bedst kan lide sødt blod, så hvis man spiser masser af fx citroner, så gider de ikke. Men ved ikke om der er hold i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.