Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

Nattøs

Anonym skriver:

Jeg er også ret sikker på at jeg beholder det, han anser ikke pcosén for en hindring og har aldrig gjort det.

Han er 100% sikker på at han vil ha børn med mig bare ikke lige nu.

Han er ret umulig at snakke med disse dage, han lukker helt af.

Han skal sikkert ligehave nogle dage til at vende det oven i hovedet. Han har hele tiden været klar over det. Så tror bare han er i chok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Anonym trådstarter

signe. skriver:

Han skal jo netop se det som en hindring.. Måske du skulle tage ham med til lægen? Så kan din læge forklarer lidt om sygdommen...

Synes at når I har været sammen så længe, og han ved det er dig han vil have børn med ENGANG, skal han kraftigt overveje om ikke I skulle få det barn nu. Synes det ville være "dumt" at få et barn fjernet hvis der er risiko for at I ikke kan få flere på et andet tidspunkt. Lyder heller ikke til at du har lyst til at få en abort...

Som han så pænt sagde igår, "nu ved vi jo at det kan lade sig gøre", jeg blev så rasende og sagde at det skulle han ikke være sikker på.

Har slet ikke lyst til en abort, det ville kun være pga ham hvis det var.

Har en masse støtte fra familien, hvis han nu skulle skride.

Anmeld

13. marts 2012

signe.

Anonym skriver:

Som han så pænt sagde igår, "nu ved vi jo at det kan lade sig gøre", jeg blev så rasende og sagde at det skulle han ikke være sikker på.

Har slet ikke lyst til en abort, det ville kun være pga ham hvis det var.

Har en masse støtte fra familien, hvis han nu skulle skride.

Han tager vist ikke sygdommen så alvorligt.. Kan godt ske du nu er blevet gravid, men måske det kun er den her ene gang det ville kunne fungere... Hmm.. ved ikke helt hvad jeg skal skrive, for han lyder bare ikke til at tage alvoren i det

Anmeld

13. marts 2012

vitapigen

Ciss skriver:

Jammen, når du har det sådan, så er det da ikke aktuelt at tage abort?

Og når han med viden og vilje ikke har beskyttet sig, og du har været åben om situationen hele vejen, så kan jeg ikke rigtig se, at det skal være synd for ham.

Mit gæt er, at han lige trænger lidt tid til at vænne sig til tanken og situationen.

Men har man sagt A må man altså sige B.

Og jeg synes faktisk slet ikke, at det er rimelig at forvente, at du skal lægge alle ønsker og drømme om at få barnet i maven på hylden, bare fordi han lige har ombestemt sig. Det er helt rigtigt, som du siger, at hormoner og følelser slår til med det samme. Jeg har hver gang fået et enormt beskytterinstinkt over for babyen i maven helt fra begyndelsen af, og jeg er blevet klar over, at skulle jeg blive uplanlagt gravid, så tror jeg ikke, jeg ville klare at tage abort. (Selvom jeg absolut er tilhænger af retten til selvbestemt abort, sådan som reglerne nu er). Da jeg blev gravid med nr to, prøvede min mand sig lidt med, at det passede bedre, at jeg fik en abort, og så kunne vi prøve igen et års tid eller to bagefter. Det gik bare ikke. Jeg kunne slet ikke få mig til det, og jeg syntes, det var totalt urimeligt. Specielt siden han selv havde været med på tanken og handlingen bevidst. Så nu vandrer Lillebror rundt og er snart 2,5 år (og sin fars store guldklump!) - og jeg har IKKE fortrudt. Manden kan ikke bare avle børn, og så forvente at damen skal forskåne ham for noget så upraktisk som at tage konsekvenserne af hans handlinger. Men samtidig kan man jo godt forstå, at han lige kan have behov for lidt ekstra tid til at vænne sig til tanken.

Sender dig en STOR  - ved hvordan du har det...

Godt skrevet

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

signe. skriver:

Han tager vist ikke sygdommen så alvorligt.. Kan godt ske du nu er blevet gravid, men måske det kun er den her ene gang det ville kunne fungere... Hmm.. ved ikke helt hvad jeg skal skrive, for han lyder bare ikke til at tage alvoren i det

Nej, det er vildt frustrerende.

Jeg beholder det, så kan han mene og gøre hvad han synes.

Anmeld

13. marts 2012

l.kjoeller

Behold barnet. Tror du vil fortryder abort og der er kun en der skal igennem de fysiske og psykiske gener og det er dig. Når kæresten godt vidste du var ubeskyttet kan han efter min mening heller ikke bede dig om abort. Du ved jo heller ikke om pco vil drille når han så er klar.

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Behold barnet. Tror du vil fortryder abort og der er kun en der skal igennem de fysiske og psykiske gener og det er dig. Når kæresten godt vidste du var ubeskyttet kan han efter min mening heller ikke bede dig om abort. Du ved jo heller ikke om pco vil drille når han så er klar.

Det er lige præcis sådanne tanker jeg sidder med. Han forstår det bare slet ikke.

Synes det er rigtigt svært

Anmeld

13. marts 2012

kvinde84

Hvis jeg stod i din situation ville jeg ikke tage abort. Manden var jo med på projectet, og man kan da ikke bare ombestemme sig, fordi man bliver lidt forskrækket ved tanken om en baby, når man står midt i det. Jeg mener, vi har kæmpet for at få et barn i 3 år, men det er ikke frit for at jeg stadig tænker på om det nu var det rigtige. Bekymringer og panik følger nok bare med en graviditet, også for manden.

Selfølgelig skal du tænke på om du kan klare en baby alene, hvis han nu skulle finde på at skride (det kan jeg dog ikke forestille mig). Men hvis man har sin families støtte, så tror jeg at man nok skal klare den

Anmeld

13. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

LLyvti

Det er lige præcis sådanne tanker jeg sidder med. Han forstår det bare slet ikke.

Synes det er rigtigt svært

Lyt til dig selv søde. Min veninde gav efter og det ødelagde fuldstændig deres forhold og hun gik helt ned med flaget. Det er nok bare ment to bee og et lille mirakel pco taget i betragtning. Kæresten skal nok blive klar i løbet af de 9 måneder tror jeg

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Lyt til dig selv søde. Min veninde gav efter og det ødelagde fuldstændig deres forhold og hun gik helt ned med flaget. Det er nok bare ment to bee og et lille mirakel pco taget i betragtning. Kæresten skal nok blive klar i løbet af de 9 måneder tror jeg

Tak for råd .

Det hjælper virkelig at hører andres mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.