34 dage tilbage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

.... Til lillepigen kommer ud via pks..

Hun kommer ud 10 dage før termin, hvilket er okay...

Hun blev også idag scannet til at være lige knap 2 kg, men ikke fotogen idag og gemte sig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

2721

Det bliver spændene
Håber alt kommer til at gå godt

Anmeld

13. marts 2012

Puslingen skriver:

Det bliver spændene
Håber alt kommer til at gå godt

Tak ven...

Fødselsplan er også blevet ændret idag, så istedet for et de 5-6 dage's indlæggelse - er det ændret til at vi kommer hjem når tid er, så vi/jeg ikke har et tidspres hængende..

Havde terapi time idag også og hvor er det bare mega hårdt, de mener ikke at jeg når at blive 110% klar til hun kommer ud....

Men vi har skruet op for terapi timerne, så nu er vi oppe på 2 gange om ugen...

Anmeld

13. marts 2012

Pipsemor

Mor til Frederic skriver:

Tak ven...

Fødselsplan er også blevet ændret idag, så istedet for et de 5-6 dage's indlæggelse - er det ændret til at vi kommer hjem når tid er, så vi/jeg ikke har et tidspres hængende..

Havde terapi time idag også og hvor er det bare mega hårdt, de mener ikke at jeg når at blive 110% klar til hun kommer ud....

Hej Frederics mor,

Hvad er det som er sket med dig/jer, siden du er så hårdt ramt om jeg så må sige? 

Jeg har termin om 36 dage eller var det 38 dage kan jeg ikke huske.  Hvor skal du føde eller have pks?

Jeg håber da, du når at blive klar. 

Jeg er ikke helt klar på denne måde forstået at jeg er drøn nervøs for fødslen og noget bange. 

Skal til jm imorgen og tale om fødsel så håber hun kan hjælpe mig lidt.

herfra

Anmeld

13. marts 2012

2721

Tak ven...

Hvor er det dejligt
Letter det ikke at vide??

Jeg syntes virkelig det er imponerende den måde du hånter det her på.

Krydser fingere for at du når at blive så klar som du kan inden lille pigen kommer

Anmeld

14. marts 2012

Pipsemor skriver:

Hej Frederics mor,

Hvad er det som er sket med dig/jer, siden du er så hårdt ramt om jeg så må sige? 

Jeg har termin om 36 dage eller var det 38 dage kan jeg ikke huske.  Hvor skal du føde eller have pks?

Jeg håber da, du når at blive klar. 

Jeg er ikke helt klar på denne måde forstået at jeg er drøn nervøs for fødslen og noget bange. 

Skal til jm imorgen og tale om fødsel så håber hun kan hjælpe mig lidt.

herfra

hejsa...

Hvis det er, så under min profil og de tråde jeg har haft oprettet - ville du kunne læse meget mere om 'vores/min' historie..

Men kort fortalt blev jeg udsat for daglig incest (nogle dage flere gange) i en plejefamilie jeg var i, i 3½ år - fra jeg var 2½-6 år gammel. Ikke nok med han gjorde det om natten, men også det at det altid var ham der skulle bade mig hver aften. For også at kontrolere at jeg var ordenlig ren dernede til senere - så det foregik hårdt og brutalt.

Det gør at jeg lige siden har holdt mig fra baby piger - ble skift -badning af dem osv. Så det at skulle have en pige denne gang, er rigtig hårdt psykisk og skal lære at kunne vaske hende ved ble skift - badning osv. uden at få 'traume' /billeder/angst osv.

Det bliver kolding igen den her gang...

Håber du idag har fået talt med din jm..

Anmeld

14. marts 2012

Puslingen skriver:

Hvor er det dejligt
Letter det ikke at vide??

Jeg syntes virkelig det er imponerende den måde du hånter det her på.

Krydser fingere for at du når at blive så klar som du kan inden lille pigen kommer

Jo det gør det...

Hende special lægen igår spurgte også hvordan det gik med det hele, og at hun havde i tankerne at ændre fødselsplan...

Sagde at hvis jeg var selv med hende og jeg kunne høre hun laved i ble, ville min aller første tanke være - at gå min vej i ren og skær panik. End at hive i snoren for at få hjælp...

Men er også sådan lidt i panik/angst, fordi det er jo fint med en sygeplejeske der kan hjælpe med de fysiske ble skift - men hvad med mig? Ved jeg end ikke ville kunne kigge på hende dernede uden ble på, uden at blive skidt...

Og tak...

Anmeld

14. marts 2012

Pipsemor

hejsa...

Hvis det er, så under min profil og de tråde jeg har haft oprettet - ville du kunne læse meget mere om 'vores/min' historie..

Men kort fortalt blev jeg udsat for daglig incest (nogle dage flere gange) i en plejefamilie jeg var i, i 3½ år - fra jeg var 2½-6 år gammel. Ikke nok med han gjorde det om natten, men også det at det altid var ham der skulle bade mig hver aften. For også at kontrolere at jeg var ordenlig ren dernede til senere - så det foregik hårdt og brutalt.

Det gør at jeg lige siden har holdt mig fra baby piger - ble skift -badning af dem osv. Så det at skulle have en pige denne gang, er rigtig hårdt psykisk og skal lære at kunne vaske hende ved ble skift - badning osv. uden at få 'traume' /billeder/angst osv.

Uha da, en oplevelse du har i rygsækken. Det gør mig rigtig ondt at høre. Fy for den, en klam stodder! Jeg bliver helt harm og ked af at læse, at du har oplevet det. Tænk, at sådan noget forekommer.

Jeg er rigtig glad for, du får hjælp til bearbejdelse og kan få kejsersnit, hvis det kan hjælpe dig. Så skal det jo nok gå alt sammen.

Joh, jeg fik talt med min jdm idag, men det blev det slet ikke bedre af. Synes egentlig, det blev værre... Jeg må bare gå imod det med positive tanker så vidt det er muligt. Jeg glæder mig jo til at se, hvem det voksende liv i maven er og om jeg virkelig kan klare en fødsel.

Og tak, fordi du er så åben om din fortid. Det er jo stort.

Anmeld

14. marts 2012

Pipsemor

hejsa...

Men forresten vil jeg lige sige, at jeg synes, du er rigtig heldig også at få en pige! Tænk, nu er der en chance for, at du bliver mormor!

Det bliver jeg slet ikke. Jeg har en dreng i forvejen og venter endnu en. Det er jeg bestemt glad for, men jeg ville blive lykkelig, hvis jeg også kunne få lov at blive mormor, fordi mange siger (især fra bedsteforældre-generationen), at mormor er tættere på på mange måder grundet mor-datter-forholdet.

Og jeg er ikke selv super tæt knyttet til min svigermor desværre så deraf tanken. Hun har "kun" en søn - min mand. Og han er jo ikke ligefrem den, der fortæller sine forældre om alt, så kan godt forestille mig, der er noget om det der farmor-fis.

Det var mest for at komme med en positiv tanke til, at du skal have en lille datter på trods af fortiden bryder ind med væmmelige tanker.

Jeg er ikke så sej til pep-talk, men håber, du forstår, hvor jeg vil hen med denne "snak".

Knus

Anmeld

14. marts 2012

Pipsemor skriver:

Uha da, en oplevelse du har i rygsækken. Det gør mig rigtig ondt at høre. Fy for den, en klam stodder! Jeg bliver helt harm og ked af at læse, at du har oplevet det. Tænk, at sådan noget forekommer.

Jeg er rigtig glad for, du får hjælp til bearbejdelse og kan få kejsersnit, hvis det kan hjælpe dig. Så skal det jo nok gå alt sammen.

Joh, jeg fik talt med min jdm idag, men det blev det slet ikke bedre af. Synes egentlig, det blev værre... Jeg må bare gå imod det med positive tanker så vidt det er muligt. Jeg glæder mig jo til at se, hvem det voksende liv i maven er og om jeg virkelig kan klare en fødsel.

Og tak, fordi du er så åben om din fortid. Det er jo stort.

Hej.

Er blevet rådet til at et pks er bedst, da både min jm - egen læge og special lægen mener at når jeg evt først mærker hende dernede går helt i panik og lukker ned.. Da jeg oveni har en ekstrem kontrol - stædighed og en evne til at lukke alt fysisk smerte ude, at jeg rent faktisk kan tvinge mig selv til ikke at føde hende...

Dertil kan der ikke laves en fødselsplan hvori de hverken må røre - mærke eller lign dernede. Så da jeg fik at vide at de idag først lægger katerter efter bedøvelsen - blev jeg endnu mere lettet..

Træls at du ikke blev bare en smule beroliget hos din jm idag, troed ellers det var det de også var til for.. Syntes man hører om mange der op til termin, bliver usikker - tvivler mm på både fødsel og evner som mor.. Ellers må du ringe til hende igen og få ekstra tid..

Jeg skal afsted til jm i morgen inden arbejde, skal møde 11.30-22.00 yaiks jeg havde den vagt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.