burde jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

FrkZier

malenekjeldsen skriver:

kris - har før oplevet, min krop drillede på den måde. dog var jeg ikke mere end 13-14 år, hvor min mens udeblev i 4 måneder o: .. ellers har min mens altid været regelmæssig .. men tester imorgen hos lægen. jeg tror, den er negativ - men man kan aldrig vide jo..

må jeg lige komme med et tip, når du svare folk så citer dem så for de besked om du har svaret, ellers ved man ikke du svare

- du gør det ved at holde musen over der hvor der er dato

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

frkanonym

FrkZier skriver:

må jeg lige komme med et tip, når du svare folk så citer dem så for de besked om du har svaret, ellers ved man ikke du svare

- du gør det ved at holde musen over der hvor der er dato

ah, mange tak troede man skulle være plus-medlem for det.

Anmeld

13. marts 2012

frkanonym

FrkZier skriver:

det skader aldrig at teste - jeg mistede selv d. 29/12 og fik først min mens d. 12/2, der kan godt gå op til 10 uger før den kommer..

frkzier - er nu på 7. ugen uden mens ..
og mistede i 2010, tror jeg, uden jeg selv var klar over det, for var på ppiller. så der blødte jeg lige pludselig, imens jeg var på ppiller, i 21 dage. men mens kom så regelmæssigt derefter, fordi jeg fortsatte med ppillerne
kan se, jeg har skrevet forkert i farten ved tråden, jeg stoppede på ppiller den 26. november, og glemte at tage en pille, da jeg skulle starte og tænkte "jeg starter bare næste gang, jeg får mens" .. den kom så aldrig, og var jo så gravid siden har jeg ik været på ppiller.
men jeg tror også,jeg tager til lægen imorgen.

Anmeld

13. marts 2012

frkanonym

NNL skriver:

Du kan altid teste og få afklaring... Ved mig kom min mens 30 dage efter en spontan abort i uge 6. Men det er jo vidt forskelligt.

Tænker ud fra dine smerter at du måske er en af dem som kan mærke ægløsningen. Det kan jeg nemlig, og det føles lidt som mens smerter, og så alligevel ikke helt. Svært at forklare. Men det kan godt tænkes at det er ægløsningen du har mærket og at din menstruation kommer ca 14 dage efter dine smerter begyndte. Sådan har det været hos mig

Det tager måske også tid for din krop at finde sig selv efter p-pillerne.

Men hvis du vil have fred i sindet, kan du altid teste - at den er negativ betyder ikke nødvendigvis at du ikke er blevet gravid i denne cyklus, men så er du i hvert fald ikke ovre menstruations tidspunktet.

Håber du kunne bruge svaret

NNL - mange tak for svar, kunne i hvert fald bruge det!
jeg plejer at kunne mærke min ægløsning, ja men det er ikke rigtig sådan denne gang. kunne "mærke" ægløsning omkring den 9.-10. februar cirka fjorten dage efter, jeg begyndte at bløde ved min sa.  var lige holdt med at bløde et par dage før, og så kunne jeg mærke den. jeg tror i hvert fald, det var den .. men tiden må vise det..

Anmeld

13. marts 2012

frkanonym

NNL skriver:

Du kan altid teste og få afklaring... Ved mig kom min mens 30 dage efter en spontan abort i uge 6. Men det er jo vidt forskelligt.

Tænker ud fra dine smerter at du måske er en af dem som kan mærke ægløsningen. Det kan jeg nemlig, og det føles lidt som mens smerter, og så alligevel ikke helt. Svært at forklare. Men det kan godt tænkes at det er ægløsningen du har mærket og at din menstruation kommer ca 14 dage efter dine smerter begyndte. Sådan har det været hos mig

Det tager måske også tid for din krop at finde sig selv efter p-pillerne.

Men hvis du vil have fred i sindet, kan du altid teste - at den er negativ betyder ikke nødvendigvis at du ikke er blevet gravid i denne cyklus, men så er du i hvert fald ikke ovre menstruations tidspunktet.

Håber du kunne bruge svaret

NNL - det underlige er bare, at jeg har haft de stik/jag i lidt over en uge nu. og de fortsætter. jeg har også nogle.. ja, kan ikke forklare det.. bobler i maven.. som om, man puster sæbebobler,og de sprænger i maven, eller at man prutter indvendig. kan simpelthen ikke forklare det, så det lyder bare lidt klogt .. hehe. og det plejer jeg aldrig at have ved æl - har ikke rigtig oplevet det før nu. og det irriterer mig lidt, for det føles ret sjovt ..

Anmeld

13. marts 2012

Kris89

min har også altid være reglmæssigt...

efter jeg smed p-pillerne gik der tre måneder, så var cyklus alm. 28 dage...

efter tre måneder med normal cyklus lykkedes det... mistede i juni måned og herefter skulle der gå 3 mdr. før mens kom og nu svinger den mellem 33-39 dage cyklus...

alt kan ske efter en graviditet...

håber det bedste for dig

Anmeld

13. marts 2012

frkanonym

Kris89 skriver:

min har også altid være reglmæssigt...

efter jeg smed p-pillerne gik der tre måneder, så var cyklus alm. 28 dage...

efter tre måneder med normal cyklus lykkedes det... mistede i juni måned og herefter skulle der gå 3 mdr. før mens kom og nu svinger den mellem 33-39 dage cyklus...

alt kan ske efter en graviditet...

håber det bedste for dig

kan godt følge dig og ja, alt kan ske efter en graviditet.. bliver spændende at se, hvad testen siger! og mange tak.

Anmeld

13. marts 2012

NNL

malenekjeldsen skriver:

NNL - det underlige er bare, at jeg har haft de stik/jag i lidt over en uge nu. og de fortsætter. jeg har også nogle.. ja, kan ikke forklare det.. bobler i maven.. som om, man puster sæbebobler,og de sprænger i maven, eller at man prutter indvendig. kan simpelthen ikke forklare det, så det lyder bare lidt klogt .. hehe. og det plejer jeg aldrig at have ved æl - har ikke rigtig oplevet det før nu. og det irriterer mig lidt, for det føles ret sjovt ..

Ja det lyder selvfølgelig lidt sjovt... Der er nok ikke andet at gøre end at teste, hvis du vil have vished

Anmeld

13. marts 2012

frkanonym

NNL skriver:

Ja det lyder selvfølgelig lidt sjovt... Der er nok ikke andet at gøre end at teste, hvis du vil have vished

det er også lidt sjovt, dog rigtig irriterende .. men tester imorgen, og finder ud af det der.

Anmeld

13. april 2012

TWT

malenekjeldsen skriver:

hej.

jeg er ny herinde, og har nu et spørgsmål til jer.
jeg var blevet gravid i december (sidste mens. første dag, 26.november) sidste år på ppiller, og mistede så i uge 9. jeg begyndte at bløde sidst i januar, omkring den 26.-27., og tolv dage frem. jeg var til scanning, og alt var gået helt i sig selv igen, der var ingen rester overhovedet.
jeg ved så ikke, hvornår jeg skal forvente mens igen. den er endnu ikke kommet.. jeg har en veninde, som mistede samme tidspunkt som jeg, og blødte samme tid som mig. hun fik mens den 28. februar, jeg har intet set til mens endnu. dog har jeg haft nogle pletblødninger, der varede i 2 dage. intet voldsomt, overhovedet. det var noget lyserødt på papiret, og intet i trusserne. behøvede ikke at gå med tampon, men gjorde dog alligevel.
hvis jeg havde gået med én tampon under "blødningen" og slet ikke skiftet, tvivler jeg stærkt på, blødningen ville kunne "fylde" en hel tampon - så lidt var der..

jeg har haft lidt ømme brystvorter, når noget har rørt. dem, fx når jeg har været i bad og en vandstråle har ramt.
jeg har haft nogle stik og jag i underlivet i en uges tid nu, hvor det kan gå om i lænden også. ellers sidder smerterne i venstre side. det føles som om, mens er på vej, dog ikke helt magen til.
jeg ved ikke, om jeg tør tro på en graviditet, og har derfor sagt til mig selv, mens er på vej og det er indbildning.
jeg tænkte ikke rigtig over det, før min veninde skrev, hun havde fået sin mens den 28.februar (fik det at vide i starten af marts).. skal jeg tage de små pletblødninger som en mens? min mens plejer at vare i 3-4 dage, hvor jeg selv synes, jeg bløder forholdsvis meget..
ville i teste, eller ville i vente og se, om mens kommer?

Jeg synes det lyder meget som da min graviditet endte i abort. Så intet til min mens i 5 mdr. udover noget små pletblødninger. Det er meget normalt, og jeg tror du kan være helt rolig, jeg tror ikke du er gravid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.