Jeg er færdiguddannet sygeplejerske til sommer...
Og tja..... Hvad skal jeg sige
Studiet er hvad man gør det til. Nogle kan komme igennem nærmest uden at dukke op - andre kæmper virkelig en kamp.
Der ER svære fah såsom farmakologi, anatomi, biokemi.... Virkelig TØRT (men nødvendigt) hvis du spørger mig. Så er der de mere spændende, psykologi, pædagogik (dog meget lidt). Der er desværre nærmest INTET om børn i uddannelsen, kun hvis du aktivt selv opsøger det, og fx er heldig at komme i praktik på en børneafd.
Skole-modulerne er sådan set nemme nok, timeantallet varierer men vil tro ca. 20 timer om ugen. Man skal bare forberede sig på at der altså er eksamen hver 10. uge hele uddannelsen igennem DET er hårdt!
Praktik perioderne er dem man får mest ud af, men det er MEGA hårdt - du møder jo 7-15, har 34 timer om ugen og får kun SU
Og med barn ved siden af, ja så er det sgu nogle hårde perioder...
Jeg må ærligt indrømme jeg stadig tvivler på om jeg sku ha taget pædagoguddannelsen (nåede også at gå 0,5 år på pæd.uddannelsen, men følte den gjorde mig "dum" - altså timerne gik ud på at lege og lave sanglege, ofte, og ja det var hyggeligt, men følte virkelig min IQ blev lavere og lavere
)
Jeg håber og krydser alt for at jeg kan finde et arbejde indenfor barselsgangen/børn når jeg er færdig... Men det er jo ikke så nemt for tiden. Dog nemmere at finde job sopm sygeplejerske end som pædagog lige pt.t
Anmeld