Jer der er sygeplejersker el. pædagoger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

raca

jeg læser til pædagog, som netstudie.

og her er arbejdsmængden åbenbarnt en anden..

jeg bruger ca 6 timer pr dag på skole arbejde+ ca 12-20 timer undervisning pr mdr.

vi kan vælge mellem 3 linje fag. også en specialicering del til sidst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

raca

Camulla skriver:

Nogle gange havde vi 6, men det var også max  

vi har været oppe på både 8 og 10 timer pr dag de dage vi er inde... 

men det er så også netstudiet..

Anmeld

13. marts 2012

MinNoah

Jeg er færdiguddannet sygeplejerske til sommer...

Og tja..... Hvad skal jeg sige Studiet er hvad man gør det til. Nogle kan komme igennem nærmest uden at dukke op - andre kæmper virkelig en kamp.

Der ER svære fah såsom farmakologi, anatomi, biokemi.... Virkelig TØRT (men nødvendigt) hvis du spørger mig. Så er der de mere spændende, psykologi, pædagogik (dog meget lidt). Der er desværre nærmest INTET om børn i uddannelsen, kun hvis du aktivt selv opsøger det, og fx er heldig at komme i praktik på en børneafd.

Skole-modulerne er sådan set nemme nok, timeantallet varierer men vil tro ca. 20 timer om ugen. Man skal bare forberede sig på at der altså er eksamen hver 10. uge hele uddannelsen igennem DET er hårdt!

Praktik perioderne er dem man får mest ud af, men det er MEGA hårdt - du møder  jo 7-15, har 34 timer om ugen og får kun SU Og med barn ved siden af, ja så er det sgu nogle hårde perioder...

Jeg må ærligt indrømme jeg stadig tvivler på om jeg sku ha taget pædagoguddannelsen (nåede også at gå 0,5 år på pæd.uddannelsen, men følte den gjorde mig "dum" - altså timerne gik ud på at lege og lave sanglege, ofte, og ja det var hyggeligt, men følte virkelig min IQ blev lavere og lavere)

Jeg håber og krydser alt for at jeg kan finde et arbejde indenfor barselsgangen/børn når jeg er færdig... Men det er jo ikke så nemt for tiden. Dog nemmere at finde job sopm sygeplejerske end som pædagog lige pt.t

Anmeld

15. marts 2012

Mathilde

MinNoah skriver:

Jeg er færdiguddannet sygeplejerske til sommer...

Og tja..... Hvad skal jeg sige Studiet er hvad man gør det til. Nogle kan komme igennem nærmest uden at dukke op - andre kæmper virkelig en kamp.

Der ER svære fah såsom farmakologi, anatomi, biokemi.... Virkelig TØRT (men nødvendigt) hvis du spørger mig. Så er der de mere spændende, psykologi, pædagogik (dog meget lidt). Der er desværre nærmest INTET om børn i uddannelsen, kun hvis du aktivt selv opsøger det, og fx er heldig at komme i praktik på en børneafd.

Skole-modulerne er sådan set nemme nok, timeantallet varierer men vil tro ca. 20 timer om ugen. Man skal bare forberede sig på at der altså er eksamen hver 10. uge hele uddannelsen igennem DET er hårdt!

Praktik perioderne er dem man får mest ud af, men det er MEGA hårdt - du møder  jo 7-15, har 34 timer om ugen og får kun SU Og med barn ved siden af, ja så er det sgu nogle hårde perioder...

Jeg må ærligt indrømme jeg stadig tvivler på om jeg sku ha taget pædagoguddannelsen (nåede også at gå 0,5 år på pæd.uddannelsen, men følte den gjorde mig "dum" - altså timerne gik ud på at lege og lave sanglege, ofte, og ja det var hyggeligt, men følte virkelig min IQ blev lavere og lavere)

Jeg håber og krydser alt for at jeg kan finde et arbejde indenfor barselsgangen/børn når jeg er færdig... Men det er jo ikke så nemt for tiden. Dog nemmere at finde job sopm sygeplejerske end som pædagog lige pt.t

Sanglege i timerne...hmm, det kunne nok også gøre mig en smule dum med tiden

Hvad så med aflevereinger og lign i praktik perioderne? Er der meget af den slags? Der havde vi minimum 2 i ugen af ca. 3 sider hver, der skulle godkendes af vejlederen  synes det var meget!

Hvorfor er du kommet i tvivl nu, hvor du er så langt?

Anmeld

15. marts 2012

crille

Jeg er uddannet pædagog og blev færdig sommeren 08.

Der er vist sket rigtig meget med uddannelsen siden da, så hvordan det er i forhold til studietid, håber jeg du har eller får svar fra nogen der er i gang. 

Personligt syntes jeg at pædagoguddannelsen er et FANTASTISK studie og faget er VIDUNDERLIGT og dejlig bredt. 

Selv har jeg knoklet på mit studie, men har også tæt ved det højeste gennemsnit man kan få. Med hensyn til niveau, tror jeg ikke det har ændret sig meget. De fleste kan (hvis de vil invistere tiden) få et meget fint gennemsnit og kan hvis man ikke kan prioritere så meget tid, sagtens klare studierne. Sådan ser jeg lidt uddannelsen.

Efter uddannelsen har jeg arbejdet på SFO og efter barsel, overvejer jeg om jeg skal til at søgenye udfordringer. Det er jo en  fantastisk mulighed at have, uden at skulle igennem yderligere uddannelse. Desuden er det et fag, som aldrig står stille, det er i konstant udvikling og man kan aldrig sige at man har lært hvad der er at lære. Så man kan altid videreudvikle egen færdighed eller videreuddanne sig, hvis an er til det. 

Håber du finder din vej, som både vil give dig ro rent professionelt og i dit private liv  

Anmeld

15. marts 2012

DitteMarie

Hej

Jeg er pædagog fra 2002 og elskede studiet. Specielt det at næsten 1/2 af studiet er praktik, som man møder faget i praksis og med dygtige vejleder er der meget læring at hente. Der er stor forskel på hvordan studiet er bygget op på de forskellige seminarier, hvilke linjegaffler der tilbydes, mængden af opgaveskrivning, placering af praktik forløb m.m. 

Jeg er også glad for jobbet, har arbejdet i bofællesskab for udviklingshæmmede, alm. Børnehave og nu på 7. År special børnehave. Arbejdsopgaverne er blevet flere og hænderne færre. Det fylder meget, det kan give en følelse af at der ikke er tid nok til at gøre arbejdet så godt som ønsket- og på den konto har jeg set mange dygtige kollegaer falde fra med stress- æv. Held og lykke med valget

Anmeld

15. marts 2012

chas12

Mathilde skriver:

..vil I ikke fortælle lidt om, hvordan det var for jer at tage uddannelsen og hvad I arbejder med idag/hvilket område?

Jeg har læst til jordemoder, men har valgt at stoppe, bl.a fordi jeg havde 3½ times transporttid dagligt og var hjemmefra 12 timer om dagen, enormt meget læsestof og en datter, der ikke magtede at mangle sin mor længere. Derudover er der bare intet arbejde at finde i Dk.

Min datter (og jeg selv) havde også svært ved at tackle de meget blandede vagter.

Så jeg må prioritere min familie og se på hvad der er realistisk, og vælge en anden vej. Både sygeplejerske og pædagog udd. ligger 25km fra vores hjem, så det er noget helt andet.. og arbejdsområdet er meget bredere.

Håber I vil dele jeres erfaringer

Knus Mathilde

Nu har jeg ikke læst alle svarene så håber ikke jeg gentager alt for meget.

Men jeg begyndte at læse til sygeplejerske i 2007 og var sikker på det var det jeg skulle!! Efter vi havde været ude i feltet fandt jeg ud af at det bestemt ikke var det kjeg skulle og hoppede derfor over på pæd. uddannelsen. Jeg bliver færdig her til juni og hvis jeg ser tilbage syntes jeg det har været en rigtig spændende uddannelse (mest pga. praktikkene) Jeg vil bestemt også mene at pæd. er em fin uddannelse hvis man har barn/børn og ikke har tid tilk at sidde i bøgerne hver dag for det har jeg bestemt IKKE gjort og får stadig fine karakter. Selvfølgelig er der lektier der skal laves men jeg syntes på ingen måde det kan hamle op med sygeplejerske udd. for der var godt nok mange lektier (dog ikke derfor jeg droppede ud). Derudover er der jo utrolig mange spændende områder at arbejde inden for. Jeg har været i børnehave, arbejdet med udviklingshæmmede med psykiskelidelser, og sidst i psykiatrien.

Så kan du lide arbejdet med mennesker så

Anmeld

15. marts 2012

TrineMine86

Mathilde skriver:

..vil I ikke fortælle lidt om, hvordan det var for jer at tage uddannelsen og hvad I arbejder med idag/hvilket område?

Jeg har læst til jordemoder, men har valgt at stoppe, bl.a fordi jeg havde 3½ times transporttid dagligt og var hjemmefra 12 timer om dagen, enormt meget læsestof og en datter, der ikke magtede at mangle sin mor længere. Derudover er der bare intet arbejde at finde i Dk.

Min datter (og jeg selv) havde også svært ved at tackle de meget blandede vagter.

Så jeg må prioritere min familie og se på hvad der er realistisk, og vælge en anden vej. Både sygeplejerske og pædagog udd. ligger 25km fra vores hjem, så det er noget helt andet.. og arbejdsområdet er meget bredere.

Knus Mathilde

Jeg blev uddannet sygeplejerske i sommers og jeg synes det er en KANON uddannelse

mulighederne for efteruddannelse indenfor sygeplejefaget findes simpelthen ikke mere bredt, man kan jo videreudanne sig som sundhedsplejerske, anæstesisygeplejerske, operationssygeplejerske, diabetessygeplejerske, hygiejnesygeplejerske, intensivsygeplejerske bare for at vælge lidt

uddannelsen er hårdt til tider, men hvis man strukturer det, så er det ikke så slemt..

der er eksamen hver 10ende uge og det er HÅRDT (som en anden også skrev)

men til gængæld så har man oftest 1 studiedag om ugen, dvs at man kun er afsted 4 gange om ugen, også når man er i praktik  i praktikkerne er det friviligt om man ønsker at prøve aften-nat-weekend vagter, så det er ikke noget man SKAL, men de råder til at man prøver det, da der jo sker andre ting om aftenen/nat/weekender jo

MEN synes det er en fantastisk uddannelse med UENDELIGE muligheder

Anmeld

15. marts 2012

merle2010

jeg blev uddannet pædagog i 2011, og har siden været arbejdsløs, sygemeldt og går snart på barsel

mit studie var den fedeste tid ever.. vi hyggede os så meget og jeg elskede de timer hvor vi legede sang og dansede...

jeg havde osse de fedeste praktikker, i en bh i en vuggestue og en specialbh...

jeg har arbejdet 4 år i bo og naboskab for handicappede børn og unge, det var bare lige mig... jeg elsker arbejdet med handicappede, og specielt de mulltihandicappede

det var umuligt for mig at finde arbejde, jeg søgte ALT og fik det samme svar tilbage hver gang så jeg er lidt på bar bund når jeg skal søge igen.. men håber da på det bedste..

Anmeld

15. marts 2012

chas12

Mathilde skriver:

Knus Mathilde

Spørg endelig hvis du vil vide mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.