Jer der er sygeplejersker el. pædagoger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

raca

jeg læser til pædagog, som netstudie.

og her er arbejdsmængden åbenbarnt en anden..

jeg bruger ca 6 timer pr dag på skole arbejde+ ca 12-20 timer undervisning pr mdr.

vi kan vælge mellem 3 linje fag. også en specialicering del til sidst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

raca

Camulla skriver:

Nogle gange havde vi 6, men det var også max  

vi har været oppe på både 8 og 10 timer pr dag de dage vi er inde... 

men det er så også netstudiet..

Anmeld

13. marts 2012

MinNoah

Jeg er færdiguddannet sygeplejerske til sommer...

Og tja..... Hvad skal jeg sige Studiet er hvad man gør det til. Nogle kan komme igennem nærmest uden at dukke op - andre kæmper virkelig en kamp.

Der ER svære fah såsom farmakologi, anatomi, biokemi.... Virkelig TØRT (men nødvendigt) hvis du spørger mig. Så er der de mere spændende, psykologi, pædagogik (dog meget lidt). Der er desværre nærmest INTET om børn i uddannelsen, kun hvis du aktivt selv opsøger det, og fx er heldig at komme i praktik på en børneafd.

Skole-modulerne er sådan set nemme nok, timeantallet varierer men vil tro ca. 20 timer om ugen. Man skal bare forberede sig på at der altså er eksamen hver 10. uge hele uddannelsen igennem DET er hårdt!

Praktik perioderne er dem man får mest ud af, men det er MEGA hårdt - du møder  jo 7-15, har 34 timer om ugen og får kun SU Og med barn ved siden af, ja så er det sgu nogle hårde perioder...

Jeg må ærligt indrømme jeg stadig tvivler på om jeg sku ha taget pædagoguddannelsen (nåede også at gå 0,5 år på pæd.uddannelsen, men følte den gjorde mig "dum" - altså timerne gik ud på at lege og lave sanglege, ofte, og ja det var hyggeligt, men følte virkelig min IQ blev lavere og lavere)