gravid med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

chael

Man SKAL oplyse hvem faderen er, når man ved det.

Finder statsamtet ud af du ved det, men har talt usandt, bliver du straffet med en kæmpe bøde, mener jeg det er.

Så det ville jeg i den grad sørge for. Men forbered dig på, at han nok vil forlange faderskabs test osv, før end han vil give sig.

Pøj pøj med det hele.

*Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

KittyMaMa

Anonym skriver:

okey, prøver at forklare mig, håber ikke på for mange negative kommetar..

men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. jeg er blive gravid, desværre med min ek-kærste.. han ønsker ikke barnet, men det gør jeg. vælger jeg at beholde det, vil han ikke have noget med det at gøre.og jeg vil blive alene med det. og jeg har tænke ikke at søge bidrag, da jeg ikke vil have noget fra ham.

jeg vil høre om jeg skal oplyse ham som faren, når han nu har valgt sådan, eller om han kan være ukendt. jeg ved at han aldrig vil optræde som far, for har han først taget en beslutning så står han ved.

hvad sker det ved at oplyse en far som ukendt??

Hej du.

Rent personligt kan jeg godt forstå hvis du ikke ønsker at opgive farens navn... - Men du får meget mere bøvl, hvis du ikke gør. Du vil blive indkaldt til forhør-lignende møder igen og igen. Næsten som var du kriminel (og det er jo rent faktisk kriminelt/socialt bedrageri at lyve om)! - Det er nærmest umuligt i dag, at opgive faren som ukendt.

Du skal ikke tage hensyn til ham, - men til dit ufødte barn og dig selv. Giv dit barn en far (selvom far ikke vil se barnet, er det en gave for ham/hende at vide hvem far er), og undgå selv at systemet anser dig som kriminel! 

/Katja

Anmeld

13. marts 2012

henh01

Jeg kan godt se dit dilemma. Men hvis jeg var dig ville jeg klart holde min sti ren og dermed skrive på hvem faderen er. Han kan jo selv vælge om han vil fortsætte med at holde det hemmeligt for hans kæreste, det forudsætter jo blot at han husker at tømme postkassen før hende

Anmeld

13. marts 2012

millemai

Jeg synes også du skal skrive ham på som far. Det fortjener dit barn, og det må i hvert fald under INGEN omstændigheder være af hensynet til ham eller dig, at du ikke skriver ham på.

Jeg kan forestille mig, at du bliver rigtigt bange når nogle taler om, at han måske vil blive en aktiv far på et tidspunkt. Ligeledes kunne jeg forestille mig, at du frygter alt der hedder delt forældremyndighed og samvær.

Tror bare du skal trække vejret heeelt ned i maven. Efter hvad du skriver vil der ikke være noget problem i forhold til at få fuld forældremyndighed - for han kan bare fraskrive den frivilligt.

Det med samvær, lyder jo ikke som om det bliver relevant i det første lange stykke tid.

En helt anden ting: i nogle kommuner er det sådan at hvis du har fravalgt børnebidrag fra faderen, så udbetaler de ikke andre ting (eks. friplads i institutionen, børnefamilieydelse og/eller lignende). Hvilket vel egentligt er fair, når man tænker over det.

Anmeld

13. marts 2012

Karo

Hej

Jeg syndes de andre har svaret på hvad man du skal gøre og hvad din pligt er mht. faren til dit barn.

Jeg vil bare sige at jeg syndes det er noget rigtig øv, at du skal bruge din tid og kræfter på faren istedet for barnet. Jeg håber at du trods disse problemer kan finde glæden i graviditeten.

Anmeld

13. marts 2012

PludderLady

Prøv at tænke på fremtiden hvor du sidder med dit barn og skal forklare hvorfor du har løjet på papirene... Det er også lidt et 'slap in the face' for et barn. 

Du har desuden også PLIGT (lovmæssigt) til at oplyse ham, hvis du ved hvem det er. Også rent økonomisk, så han kan hoste op med et bidrag (..... og så slipper samfundet (læs: skatteyderne) jo også for at betale hans andel, bare fordi du ikke vil oplyse hans navn retmæssigt!

Håber det hele går i orden for dig, og at det ender lykkeligt og med en mere bekymringsfri graviditet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.