gravid med eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Anonym trådstarter

okey, prøver at forklare mig, håber ikke på for mange negative kommetar..

men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. jeg er blive gravid, desværre med min ek-kærste.. han ønsker ikke barnet, men det gør jeg. vælger jeg at beholde det, vil han ikke have noget med det at gøre.og jeg vil blive alene med det. og jeg har tænke ikke at søge bidrag, da jeg ikke vil have noget fra ham.

jeg vil høre om jeg skal oplyse ham som faren, når han nu har valgt sådan, eller om han kan være ukendt. jeg ved at han aldrig vil optræde som far, for har han først taget en beslutning så står han ved.

hvad sker det ved at oplyse en far som ukendt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

sandramor

Du har pligt til at oplyse hvem faderen til dit barn er... Hvis du skriver fader ukendt vil amtet kalde dig ind til samtale hvor de vil udspørge dig om du virkelig ikke ved hvem faderen er.. Og så skal du finde poker fjæset frem og lyve... Men tror ikke de gir så nemt op hvis de mener du lyver...
Skulle de finde ud af at du har løjet får det konsekvenser for dig.. I form af bøder og i meget sjældne tilfælde fængsel...

Forstår ikke hvorfor du vil skrive fader ukendt? Jeg er selv gravid med min ex og selvom han flippede lodret har jeg aldrig tænkt at skrive fader ukendt... Af hensyn til vores datter...

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

jeg tror bare at skrive jeg hvem faren er,så vil han ikke godkende det, fordi at han er forhold med en anden nu blive det så ikke noget være trovtrækkeri..og opslidende..

Anmeld

12. marts 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

jeg tror bare at skrive jeg hvem faren er,så vil han ikke godkende det, fordi at han er forhold med en anden nu blive det så ikke noget være trovtrækkeri..og opslidende..

Man ligger som man har redt. Kort og godt. Han er faderen ergo må han stå ved det - også selvom det "kun" er på papir. Men sex (bordet) fanger så at sige.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

hvad rettighed vil han have, hvis han stod på? jeg vil jo have den fulde forældremyndighed..

Anmeld

12. marts 2012

sandramor

Men igen hvis du skriver hvem faderen er så har du gjort hvad du har pligt i følge loven.. Og hvis han nægter at skrive under på papirerne fra amtet.. Jamen så kontakter de ham... Og så skal der laves en dna test for at få det bekræftet... Så ja træls og øv men jeg ville nu stadig skrive ham på faderen..
Alt andet er usmart.. Af mange årsager...

Anmeld

12. marts 2012

Kløver

Anonym skriver:

iikkikkevjeg tror bare at skrive jeg hvem faren er,så vil han ikke godkende det, fordi at han er forhold med en anden nu blive det så ikke noget være trovtrækkeri..og opslidende..

Hvis han ikke vil anerkende det, så kalder de ham ind til test, og dna lyver ikke

Håber du finder ud af det hele
Kram

Anmeld

13. marts 2012

sandramor

Han vil altid have ret til samvær med sit barn hvis han vedkender sig faderskabet... Han kan hvis han vil søge fælles forældre myndighed.. Bare husk at samvær og forældremyndighed intet har med hinanden at gøre.. Uanset om du har forældremyndighed så har han altid ret til at se sit barn... Dog i meget små mængder i starten og ikke alene med barnet..

Anmeld

13. marts 2012

wamse

Jeg tænker, at du selvfølgelig skal skrive ham på som far, fordi dit barn har krav på at vide, hvor h*n kommer fra

Mange ting kan nå at ændre sig, og måske han gerne vil være en aktiv far i hans barns liv på et tidspunkt

Anmeld

13. marts 2012

Leneur

Du skal skrive ham på og du kan jo bare undlade at søge om børnebidrag. Jeg ventede 7 mdr. med at søge men da han så ikke ville anerkende min datter, ja så blev jeg skisme så harm at han skulle betale børnepenge alligevel men vi har nok også en anden forhistorie end jeres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.