dum vagtlæge-penicillin ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

K&S

Maja84 skriver:

Ja jeg havde mega dårlig oplevelse med vagtlægen her til aften
Jeg blev for 4 ugers tid siden syg, og fik efter 1 uge penicillin, det virkede ikke og ugen efter fik jeg en ny slags og måtte suges ved næselægen, havde kæbe/bihulebetændelse. Gik ikke 100 procent væk og er nu brudt ud igen
Ringede til vagtlægen, og ventede 25 min på at komme igennem, og blev så skældt ud de første 3 min over der manglede nogle tal i mit personnummer, selvom jeg bagefter kunne se på min telefon jeg havde tastet som skulle. Han afbrød mig da jeg skulle gentage nummeret. Forklarede situationen, og han blev mega sur over jeg ikke havde ventet til i morgen, lige indtil jeg forklarede at jeg er gravid. Han spurgte hvor langt jeg var, og da jeg sagde 33 uger, fik jeg at vide at så måtte jeg ikke længere få penicillin da jeg er for langt henne
Han sagde jeg i morgen måtte tage ned og blive suget, spurgte om der var andre muligheder da der er 2 mdr ventetid, og han sagde surt det jo ikke var hans fejl, nej selvfølgelig ikke, så mente han jeg jo bare kunne rejse efter hvor jeg kunne finde nogle med kortere ventetid om det så lå 100 km væk. Blev jeg lidt overrasket over. SIdst jeg blev suget hjalp det en halv time så var jeg stoppet til igen

Sidder nu her og føler mig godt trådt på, med smerter jeg ikke kan gøre noget ved, og ingen udsigt til behandling

Nogle med gode råd, kan ikke forstå hvis de ikke kan give noget, kan jo ikke gå 7 uger mere uden at blive behandlet for infektion, som bare spreder sig

Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig, nu hvor du har været igennem flere penicillinkure, men jeg har rigtig god nytte af et "næsehorn", som bruges til at skylle bihulerne ved forkølelse

http://www.webapoteket.dk/produkter/naesehorn-naeseskyller-skylleflaske-1-stk

RIGTIG god bedring...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Mumto3

Jeg synes det er synd for dig at du har det skidt og har ondt! -men når det er sagt, så kan jeg altså godt forstå vagtlægen at han blev lidt træt af at få en gravid i røret der ville have pencillin. Ikke at han skal skælde dig ud af den grund! , men det må være virkelig frustrerende at sidde og vide at der er mega lang kø for at komme igennem til telefonen og der er nogle som er meget syge (blindtarmsbetændelse, minigitis osv) og så ringer der en og beder om pencillin som i den grad IKKE er en akut sygdom og heller ikke farlig. Det er jo ikke sådan at du efter kl. 16 i dag pludselig fik bihulebændelse og at det ville heller ikke gøre nogen forskel om du får pencillin her til aften eller om du får det i morgen tidligt.

Som sagt synes jeg det er rigtig synd for dig at du har ondt!!! men det er altså ikke en 'vagt-læge' ting.

Anmeld

13. marts 2012

Kløver

Mumto3 skriver:

MMNeNevøNetoNetopefoførfordJeg synes det er synd for dig at du har det skidt og har ondt! -men når det er sagt, så kan jeg altså godt forstå vagtlægen at han blev lidt træt af at få en gravid i røret der ville have pencillin. Ikke at han skal skælde dig ud af den grund! , men det må være virkelig frustrerende at sidde og vide at der er mega lang kø for at komme igennem til telefonen og der er nogle som er meget syge (blindtarmsbetændelse, minigitis osv) og så ringer der en og beder om pencillin som i den grad IKKE er en akut sygdom og heller ikke farlig. Det er jo ikke sådan at du efter kl. 16 i dag pludselig fik bihulebændelse og at det ville heller ikke gøre nogen forskel om du får pencillin her til aften eller om du får det i morgen tidligt.

Som sagt synes jeg det er rigtig synd for dig at du har ondt!!! men det er altså ikke en 'vagt-læge' ting.

Netop fordi jeg er gravid og vi ikke kunne få bugt med det ringede jeg, sidst blev det også pludselig værre og blussede op, og der sagde lægen jeg skulle ha reageret før og fået startet op noget før, så der burde jeg have ringet til vagtlægen, så derfor gjorde jeg det denne gang, netop også da det breder sig hurtigt og de ikke kan give noget som kan få bugt med det.

Uanset synes jeg det Er for dårligt at få sådan en behandling jeg fik inden han overhovedet vidste hvem jeg var. Men har så heller aldrig hørt om vagtlægen kun er til for blindtarmsbetændelse eller minigitis, hvor symptomerne ofte er der hvor mange ville bruge 112

Anmeld

13. marts 2012

ano14316

Kofoed. skriver:

Akut telefonen er altså til københavns region.

Jeg troede alle kunne ringe til den.. de siger da ikke noget om at der kun er region hovedstaden den gælder.

Anmeld

13. marts 2012

Mumto3

Maja84 skriver:

Netop fordi jeg er gravid og vi ikke kunne få bugt med det ringede jeg, sidst blev det også pludselig værre og blussede op, og der sagde lægen jeg skulle ha reageret før og fået startet op noget før, så der burde jeg have ringet til vagtlægen, så derfor gjorde jeg det denne gang, netop også da det breder sig hurtigt og de ikke kan give noget som kan få bugt med det.

Uanset synes jeg det Er for dårligt at få sådan en behandling jeg fik inden han overhovedet vidste hvem jeg var. Men har så heller aldrig hørt om vagtlægen kun er til for blindtarmsbetændelse eller minigitis, hvor symptomerne ofte er der hvor mange ville bruge 112

Ok! Jeg vidste ikke at du havde fået besked på at ringe til en vagtlæge. Umiddelbart tænker jeg bare at bihulebetændelse ikke lyder særlig akut.

Med hensyn til blindtarmsbetændelse og menigitis, så er er jeg ret sikker på at det Ikke er 112 man skal ringe til, men netop vagtlægen.

Det offentlige har i gennem rigtig mange kampanger forsøgt at oplyse befolkningen om hvor man skal henvende sig med hvad henne, netop fordi de har rigtig mange problemer med folk kommer med noget 'forkert'. Det er jo også en af grundene til at man har været nød til at 'lukke' skadestuerne, fordi folk simplethen troppede op med alt muligt der ikke høre til på en skadestue. Derfor skla man nu igennem en vagtlæge der henviser en til skadestuen, før man er 'berettiget'.

Nå, men ærgeligt at du ikke kunne komme på en døgnapotek og få pencillin her til aften, men godt du så kan få det i morgen (går ud fra at din egen læge gerne vil give dig mere pencillin, når han/hun nu har bedt dig om at reagere hurgtige næste gang)

Anmeld

13. marts 2012

Kofoed.

ano14316 skriver:

Jeg troede alle kunne ringe til den.. de siger da ikke noget om at der kun er region hovedstaden den gælder.

Jeg truede ikke ringe til dem, dengang jeg overvejede det, fordi de netop skriver på hjemmesiden at det er for region hovedstaden. Så ved ikke hvordan de vil tage det, hvis os jyder konstant ringer

Anmeld

13. marts 2012

ano14316

Kofoed. skriver:

Jeg truede ikke ringe til dem, dengang jeg overvejede det, fordi de netop skriver på hjemmesiden at det er for region hovedstaden. Så ved ikke hvordan de vil tage det, hvis os jyder konstant ringer

Man kan jo i krise prøve, og så bare undskylde hvis de siger noget.

Men jeg vil da sige at jeg håber det er et tilbud der kommer til at gælde hele landet, for jeg har benyttet mig af det 2 gange og de har bare været så søde og rare.

og den ene gang var det bare sådan et trygheds opkald, hvor magnus havde gylpet på mig, og så kunne jeg se der var helt gule pletter i gylpen, der var så gule at det farvede mit tøj. Så ringede jeg lgie for at høre om det var noget jeg skulle reagere på.

Anmeld

13. marts 2012

Kofoed.

ano14316 skriver:

Man kan jo i krise prøve, og så bare undskylde hvis de siger noget.

Men jeg vil da sige at jeg håber det er et tilbud der kommer til at gælde hele landet, for jeg har benyttet mig af det 2 gange og de har bare været så søde og rare.

og den ene gang var det bare sådan et trygheds opkald, hvor magnus havde gylpet på mig, og så kunne jeg se der var helt gule pletter i gylpen, der var så gule at det farvede mit tøj. Så ringede jeg lgie for at høre om det var noget jeg skulle reagere på.

Selvfølgelig kan man prøve. Og ja, jeg kunne godt tænke mig, at det også blev tilgængeligt i hele landet, jeg har heldigvis falks abonnent, så kan ringe til deres sygeplejerske uden for min læges åbningstid.

Anmeld

13. marts 2012

Kløver

Mumto3 skriver:

uveudeudenggrgrugrungrundedkellelleeller

Ok! Jeg vidste ikke at du havde fået besked på at ringe til en vagtlæge. Umiddelbart tænker jeg bare at bihulebetændelse ikke lyder særlig akut.

Med hensyn til blindtarmsbetændelse og menigitis, så er er jeg ret sikker på at det Ikke er 112 man skal ringe til, men netop vagtlægen.

Det offentlige har i gennem rigtig mange kampanger forsøgt at oplyse befolkningen om hvor man skal henvende sig med hvad henne, netop fordi de har rigtig mange problemer med folk kommer med noget 'forkert'. Det er jo også en af grundene til at man har været nød til at 'lukke' skadestuerne, fordi folk simplethen troppede op med alt muligt der ikke høre til på en skadestue. Derfor skla man nu igennem en vagtlæge der henviser en til skadestuen, før man er 'berettiget'.

Nå, men ærgeligt at du ikke kunne komme på en døgnapotek og få pencillin her til aften, men godt du så kan få det i morgen (går ud fra at din egen læge gerne vil give dig mere pencillin, når han/hun nu har bedt dig om at reagere hurgtige næste gang)

Jeg er bestemt ikke typen som ringer uden grund, en af grundende til jeg også ringede, var jeg jo ikke må tage andet end panodil, og det langtfra kunne tage smerterne, og står hver nat alene med min søn, og er lidt påvirket af at have været syg så længe, hvor de første 3 uger har været meget slemme, og udsigter til samme omgang blev for meget, da det startede i bihuler men bredte sig til kæben, og hals og ører i løbet af kort tid.
Havde også fuldt ud accepteret hvis vagtlægen pænt havde sagt jeg skulle ringe til egen læge i stedet for.

Anmeld

13. marts 2012

Sandko

Maja84 skriver:

Nu er det ikke så ofte jeg får penicillin, men problemet er at når amn er gravid, så ønsker de ikke at give noget stærkere, og derfor får man det mildeste af det milde, i håb om at det kan tage det, så man faktisk ender med at få flere forskellige slags til man finder noget som virker, så ved ikke hvad der er værst, at få en masse medicin til man finder noget som virker, eller få færre mængder som så også er noget lidt mere skrapt.
Tror heller ikke man har godt af at gå i længden med infektion som ikke går over, jeg har nu haft infektion i kroppen i 4½ uge

Det kan jeg godt se - det går vel ud på ét. Der er ingen tvivl om, at det ikke er godt med et infektionstal i kroppen, så det skal selvfølgelig behandles. Jeg kan hente det naturmiddel, jeg har bestilt imorgen, og så skal jeg nok lige komme med en update på, om det virker eller ej, når (og hvis) jeg ser resultater. - Hvis du vel at mærke er interesseret i det stadigvæk til den tid selvfølgelig. Det må være træls at gå med smerter i så lang tid. Øv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.