dum vagtlæge-penicillin ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

ano14316

Maja84 skriver:

Ja jeg havde mega dårlig oplevelse med vagtlægen her til aften
Jeg blev for 4 ugers tid siden syg, og fik efter 1 uge penicillin, det virkede ikke og ugen efter fik jeg en ny slags og måtte suges ved næselægen, havde kæbe/bihulebetændelse. Gik ikke 100 procent væk og er nu brudt ud igen
Ringede til vagtlægen, og ventede 25 min på at komme igennem, og blev så skældt ud de første 3 min over der manglede nogle tal i mit personnummer, selvom jeg bagefter kunne se på min telefon jeg havde tastet som skulle. Han afbrød mig da jeg skulle gentage nummeret. Forklarede situationen, og han blev mega sur over jeg ikke havde ventet til i morgen, lige indtil jeg forklarede at jeg er gravid. Han spurgte hvor langt jeg var, og da jeg sagde 33 uger, fik jeg at vide at så måtte jeg ikke længere få penicillin da jeg er for langt henne
Han sagde jeg i morgen måtte tage ned og blive suget, spurgte om der var andre muligheder da der er 2 mdr ventetid, og han sagde surt det jo ikke var hans fejl, nej selvfølgelig ikke, så mente han jeg jo bare kunne rejse efter hvor jeg kunne finde nogle med kortere ventetid om det så lå 100 km væk. Blev jeg lidt overrasket over. SIdst jeg blev suget hjalp det en halv time så var jeg stoppet til igen

Sidder nu her og føler mig godt trådt på, med smerter jeg ikke kan gøre noget ved, og ingen udsigt til behandling

Nogle med gode råd, kan ikke forstå hvis de ikke kan give noget, kan jo ikke gå 7 uger mere uden at blive behandlet for infektion, som bare spreder sig

har du prøvet at ringe til akut tellefonen, der er det jo en sygeplejeske, og de plejer at være noget venligere.

nummeret er 1813

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Sandko

Maja84 skriver:

Tak :

http://www.bt.dk/sygdomme/du-kan-doe-af-blaere-betaendelse

Jeg faldt lige over det her link. Bakterier bliver mere og mere resistente over for antibiotika, og det ser ud til at være et stort faresignal om overforbrug. Det bliver problematisk, da selv små betændelsestilstande kan blive kritiske og forårsage dødsfald. Så det er måske meget godt - uanset - at finde et alternativ til betændelsestilstande. Jeg ville bare lige dele det med dig, når snakken nu er inde på emnet 

Anmeld

13. marts 2012

Malthes mor

Sandko skriver:

Jeg faldt lige over det her link. Bakterier bliver mere og mere resistente over for antibiotika, og det ser ud til at være et stort faresignal om overforbrug. Det bliver problematisk, da selv små betændelsestilstande kan blive kritiske og forårsage dødsfald. Så det er måske meget godt - uanset - at finde et alternativ til betændelsestilstande. Jeg ville bare lige dele det med dig, når snakken nu er inde på emnet 

Okay den artikel du henviser til er som fremtiden vil se ud, hvis vi alle ikke begynder at overveje vores forbrug af antibiotika.

Ligenu er det en gravid i 33. uge, som har brug for hjælp. Kan se at du har gang i noget alternativt....Godt tænk...bare ikke lige i denne omgang.

Til TS søg din egen læge, for du kan helt sikkert ikke gå din graviditet ud med betændelse i kroppen. Det er herken godt for dig eller den lille.

Held og lykke

Anmeld

13. marts 2012

Bassemor<3

jeg måtte godt få pinicillin da jeg var gravid, fik selexid 7 gange mellem uge 10 og termin. så lyder underligt han ikke til give dig pinicillin 

rigtig god bedring 

Anmeld

13. marts 2012

Sandko

Malthes mor skriver:

Okay den artikel du henviser til er som fremtiden vil se ud, hvis vi alle ikke begynder at overveje vores forbrug af antibiotika.

Ligenu er det en gravid i 33. uge, som har brug for hjælp. Kan se at du har gang i noget alternativt....Godt tænk...bare ikke lige i denne omgang.

Til TS søg din egen læge, for du kan helt sikkert ikke gå din graviditet ud med betændelse i kroppen. Det er herken godt for dig eller den lille.

Held og lykke

Jeg er selv gravid i uge 28, så jeg står nu selv i samme situation. Som sagt er det et forsøg værd, og jeg selv vil langt hellere prøve med noget, der absolut ikke er skadeligt for kroppen, før jeg tager penicillin. Når nu trådstarter har fået at vide, at hun ikke må få antibiotika så sent i graviditeten er det vel bedre, at komme med et alternativ, end at hun skal lide de resterende uger - Eller hvad??

Anmeld

13. marts 2012

Sandko

Malthes mor skriver:

Held og lykke

Desuden skriver trådstarter også, at hun indenfor den sidste måned har fået to forskellige slags antibiotika-behandlinger, som ikke har virket, så måske er artiklen meget relevant alligevel? Det er såmend bare en tanke. 

Anmeld

13. marts 2012

Kløver

ano14316 skriver:

har du prøvet at ringe til akut tellefonen, der er det jo en sygeplejeske, og de plejer at være noget venligere.

nummeret er 1813

Tak, har dog besluttet at få fat i lægen i deres sene ringetid i morgen, d sygeplejersker ikke kan udlevere medicin alligevel, men rart at vide de findes til en anden gang

Anmeld

13. marts 2012

Maja88

jeg fik kodein til natten da jeg var gravid og syg

Anmeld

13. marts 2012

Kløver

Sandko skriver:

Nu er det ikke så ofte jeg får penicillin, men problemet er at når amn er gravid, så ønsker de ikke at give noget stærkere, og derfor får man det mildeste af det milde, i håb om at det kan tage det, så man faktisk ender med at få flere forskellige slags til man finder noget som virker, så ved ikke hvad der er værst, at få en masse medicin til man finder noget som virker, eller få færre mængder som så også er noget lidt mere skrapt.
Tror heller ikke man har godt af at gå i længden med infektion som ikke går over, jeg har nu haft infektion i kroppen i 4½ uge

Anmeld

13. marts 2012

Kofoed.

ano14316 skriver:

nummeret er 1813

Akut telefonen er altså til københavns region.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.