abort ? ? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.719 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Princesspigen

jeg ved ikke om denne tråd sku stå under aborter, men jeg skal bruge lidt råd og vejledning, men skal lige siges, det drejer sig ikke om mig men om min søster..

A er 33 år, har ADHD og har genneralt et ret svært liv med sygdom, tarmproblemer, og kommune problemer..

hun har siden hun var 16 forsøgt at blive gravid men uden at det lykkedes..

A har for 1½ år siden fået foretaget en KEGLESNITS-operation og i den forstand fået af vide hun nu havde endnu mindre chance for børn(chancerne er små i forvejen)

Hun er nu(som et stort chok for alle) gravid..

A opdagede det da hun igennem 4 uger blødte en del og havde store mave smerter men alligevel ikke havde de almindelige symptomer på mens som hun normalt har.. hun tog en test og positiv..

allerede dagen efter måtte jeg køre hende på Hvidovre sygehus grundet de store smerter hvor beskeden var: vi kan ikke se en baby i din livmoder, enten er du ikke ret langt henne eller også ligger fosteret uden for livmoderen.. med den besked blev hun sendt hjem..

hun har nu i 4 uger gået til kontrol blod prøver en gang om ugen hvor de siger at vi må se tiden an..

hun bløder stadig og har voldsomme smerter..

den eneste besked er at baby er død et sted inde i hende for gravidiets hormonerne falder MEGET langsomt.. men de ved stadig ikke om det er uden for livmoderen eller ej..  

Jeg tænker så: burdte de ikke lave andet end blodprøver ? lave nogle undersøgelser, gøre et eller andet andet end bare sende hende hjem en uge mere med blødninger og smerter ? ? ? hun kan ikke fungere ordentligt, kan hverken handle, vaske eller gå ned med skrald grundet de store smerter, ligger største delen af tiden på sofaen og tuder med store smerter..

det bekymrer mig at de ikke gør noget.. er vi ude i at skal se om vi kan finde et andet sygehus der vil se på hende eller hvad gør vi ?

og må vi egentlig skifte sygehus? ? ?  

håber nogle kan hjælpe med et godt råd eller andet

den bekymret søster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

mortilnoahogmelina

Du som søster bliver nødt til at gribe ind i den her sag når din søster ikk selv kan råbe systemet op .
Jeg synes simpelthen i skal kontakte din sæsters læge i morgen forklare dem sagen og sig i må Fandme gøre noget nu .det skal ho gøres noget for pokker , uden for livmoderen kan jo være livs farligt.
Hun skal scannes og det kan kun gå for langsomt .

Jeg oplevede et lignende forløb selv i december . Jeg begyndte at bløde være 10 dage efter jeg havde testet positiv . Blv scannet blod prøver osv og sådan legede de så med mig og mine følelser i 6 uger før jeg selv var stærk nok til at sige nu nå i sku gøre noget . Jeg fik en idskrabning 2/12. Dødt foster i uge
4 allerede .

Kram

Anmeld

12. marts 2012

Princesspigen

Pernille08 skriver:

Du som søster bliver nødt til at gribe ind i den her sag når din søster ikk selv kan råbe systemet op .
Jeg synes simpelthen i skal kontakte din sæsters læge i morgen forklare dem sagen og sig i må Fandme gøre noget nu .det skal ho gøres noget for pokker , uden for livmoderen kan jo være livs farligt.
Hun skal scannes og det kan kun gå for langsomt .

Jeg oplevede et lignende forløb selv i december . Jeg begyndte at bløde være 10 dage efter jeg havde testet positiv . Blv scannet blod prøver osv og sådan legede de så med mig og mine følelser i 6 uger før jeg selv var stærk nok til at sige nu nå i sku gøre noget . Jeg fik en idskrabning 2/12. Dødt foster i uge
4 allerede .

Kram

det er rart at se det ikke kun er mig der er nået der til hvor jeg sys vi skal gribe ind..

spørgsmålet er mere hvad kan jeg gøre ? jeg kan jo ikke få nogle infomationer og ligende da jeg jo ikke er hende  

hun skal til kontrol blodprøve igen imorgen og hvis det så ikke har ændret sig så SKAL jeg gøre et eller anet for hun holder ikke til det her i længden.. hun er jo mega ked af det...

Anmeld

12. marts 2012

mortilnoahogmelina

Princesspigen skriver:

det er rart at se det ikke kun er mig der er nået der til hvor jeg sys vi skal gribe ind..

spørgsmålet er mere hvad kan jeg gøre ? jeg kan jo ikke få nogle infomationer og ligende da jeg jo ikke er hende  

hun skal til kontrol blodprøve igen imorgen og hvis det så ikke har ændret sig så SKAL jeg gøre et eller anet for hun holder ikke til det her i længden.. hun er jo mega ked af det...

Tå med hende til blodprøve tagning . Bagefter går i ned på gyn ambolatprium og siger sagen der . Så er det op til dem om de vil gære noget . Vil de ikk det kontakter du hendes læge . Du bliver nødt til at starte et sted . Os selvom de ingen oplysninger vil give dig . Kæmp for din søster .

Anmeld

12. marts 2012

Princesspigen

Pernille08 skriver:

Tå med hende til blodprøve tagning . Bagefter går i ned på gyn ambolatprium og siger sagen der . Så er det op til dem om de vil gære noget . Vil de ikk det kontakter du hendes læge . Du bliver nødt til at starte et sted . Os selvom de ingen oplysninger vil give dig . Kæmp for din søster .

jeg skal selv til lægen samme tid som hun skal være på hvidovre så kan desværre ikke tage med men nu ser jeg om hun selv får banket i bordet ellers må jeg begynde at ringe rundt

Anmeld

12. marts 2012

mortilnoahogmelina

Princesspigen skriver:

jeg skal selv til lægen samme tid som hun skal være på hvidovre så kan desværre ikke tage med men nu ser jeg om hun selv får banket i bordet ellers må jeg begynde at ringe rundt

Okay . Men hold da op en træls måde at behandle andre mennesker på . Havde det været dem selv havde de sagtens kunne komme til . Og blive scannet osv .

Anmeld

12. marts 2012

Princesspigen

Pernille08 skriver:

Okay . Men hold da op en træls måde at behandle andre mennesker på . Havde det været dem selv havde de sagtens kunne komme til . Og blive scannet osv .

ja det er dybt fustrerende..

Anmeld

12. marts 2012

mortilnoahogmelina

Princesspigen skriver:

ja det er dybt fustrerende..

Ja i aller højeste grad.

Anmeld

12. marts 2012

Ciss

Altså, i mine ører lyder det ganske uforsvarligt.

En person som over så lang tid har blødninger og så stærke smerter.... Og det skal bare være normalt og ok?

Jeg synes mere, det lyder, somom hendes krop slet ikke kan klare at ordne detteher på egenhånd og skulle have haft hjælp for længe siden!

Der er jo da heller ingen som går så længe med f eks voldsom tandpine uden at kunne få hjælp?

for at det løser sig i morgen!

Kan du tage med hende til hendes egen læge f eks, så hun slipper at gå alene og skulle snakke sin sag selv?

Anmeld

12. marts 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Altså, i mine ører lyder det ganske uforsvarligt.

En person som over så lang tid har blødninger og så stærke smerter.... Og det skal bare være normalt og ok?

Jeg synes mere, det lyder, somom hendes krop slet ikke kan klare at ordne detteher på egenhånd og skulle have haft hjælp for længe siden!

Der er jo da heller ingen som går så længe med f eks voldsom tandpine uden at kunne få hjælp?

for at det løser sig i morgen!

Kan du tage med hende til hendes egen læge f eks, så hun slipper at gå alene og skulle snakke sin sag selv?

hvis ikke det falder ind i mine arbejds tider eller lige den ene læge tid jeghar imogrne, så sku det ikke være et problem at tage med hende..

og nej jeg tror ummidlbart også det er hendes krop der råber om hjælp og ikke kan klare aborten selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.