Gravide og smertestillende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

Har hun overveje noget kraniosekral, osteopati, fysioterapi, kiropraktor eller andet for St få afhjulpet den der hovedpine?:/

Jeg foreslog hende arkupunktur, men det afviste hun blankt, da hun er bange for nåle. Forklarede hende også at man næsten ikke mærker de tynde tynde nåle, men hun var ikke til at stikke i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay det står i indlægsseddlen og apotek og læge vil nok sige det samme da det er skadeligt i større grad end paracatamol

Okay. Snakkede ellers med min læge som sagde at det var ok, da jeg ikke kunne finde på at tage smertestillende uden at få lov af lægen. Kan det have noget at gøre med at jeg var 34 uger henne, da det var?

Anmeld

12. marts 2012

Mother-love

Jeg tog panodiler hver dag, pga jeg fik et piskesmæld en uge før jeg testede positivt. Dog tog jeg som regel kun to om dagen. Nogen gange lidt flere. Men aldrig 8 om dagen. Det gjorde jeg igennem hele min graviditet. Ellers bed jeg smerten i mig.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Okay. Snakkede ellers med min læge som sagde at det var ok, da jeg ikke kunne finde på at tage smertestillende uden at få lov af lægen. Kan det have noget at gøre med at jeg var 34 uger henne, da det var?

Det ved jeg ikke om det har.. Jeg måtte i hvert fald ikke få det hverken da jeg fik piskesmæld eller bl da de sagde at alt der startede med i af smartestillende var skadeligt men smertestillende med p var okay, der er nok bare forskæl på læger

Anmeld

12. marts 2012

Fenja09

8-10 panodiler om dagen er alt for meget, uanset om man er gravid eller ej. Man kan få en forgiftning. Det synes jeg slet ikke man kan når man er gravid, men hvis hun har rådført sig med sin læge må de jo vide hvad de gør.

Jeg havde også ekstrem tit og meget hovedpine før jeg blev gravid og kan fortælle at jeg havde hovedpine en eneste gang under hele min graviditet, så det er ikke altid at det fortsætter som før. Der sker jo en masse i kroppen når man er gravid. Måske har hun slet ikke brug for det, men tør ikke stoppe med smertestillende, fordi hun er bange for at få hovedpine.

Jeg har taget flydende Panodil een gang under min graviditet og det er så det. Det skal holdes på et minimum.

/Fenja

Anmeld

12. marts 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg går i klasse med en pige som er førstegangsgravid og altid har døjet med hovedpine! Før tog hun morfinligende præperater (som hun siger hun er afhængig af) for at dulme hendes smerter og nu er hun gået ned på panodil istedet! Jeg er udemærket klar over at det er hendes eget valg at tage dem, men 8-10 stykker om dagen er i min verden bare rigtig meget når nu man er gravid i 15. uge. Jeg har ytret min bekymring for hende, men hun tager det ikke til sig og selvfølgelig er det 100% hendes valg, men jeg bliver bare så bekymret.

Hvad er jeres holdning til emnet?

jeg har selv rygskade og tog egentlig ipobrofen på 600 mg før og gerne flere gange dagligt..

min læge frarådet mig det så fra jeg planlagde graviditeten droppede jeg dem, fik af vide jeg kunne tage et par panodiler i ny og næ men HELST sku undgå det da det ikke er sundt for barnet..

så jeg har ind til nu ikke rørt noget

Anmeld

12. marts 2012

Camillos

Anonym skriver:

Jeg går i klasse med en pige som er førstegangsgravid og altid har døjet med hovedpine! Før tog hun morfinligende præperater (som hun siger hun er afhængig af) for at dulme hendes smerter og nu er hun gået ned på panodil istedet! Jeg er udemærket klar over at det er hendes eget valg at tage dem, men 8-10 stykker om dagen er i min verden bare rigtig meget når nu man er gravid i 15. uge. Jeg har ytret min bekymring for hende, men hun tager det ikke til sig og selvfølgelig er det 100% hendes valg, men jeg bliver bare så bekymret.

Hvad er jeres holdning til emnet?

8-10 om dagen er for meget! Hun forgifter sig selv og barnet! 

Anmeld

12. marts 2012

kvinde84

Jeg har stemt andet. Men kun fordi at jeg ikke tror at et foster tager VOLDSOMT skade af nogle panodiler. Jeg selv har ikke taget noget som helst under graviditeten, og kunne heller ikke finde på det. Der er fundet sammengæng mellem brug af panodil og nedsat fertilitet hos drengebørn, så jeg personligt ville ikke tage noget som helst. Men formuleringen at de tager voldsomt skade af det er nok liige i overkanten

Anmeld

12. marts 2012

Zeus

Vil lige tilføje, at 8 panodiler (andet smertestillende) om dagen i sig selv, kan give længerevarende hovedpine

Anmeld

12. marts 2012

Tulle28

Jeg tager normalt helst ikke piller af nogen art, men må indrømme at jeg her som 2. gangsgravid er hurtigere til at snuppe et par panodiler, end sidst hvor jeg bare kunne gå ind og lægge mig. Nu er der et barn jeg skal tage mig af, og så er det altså nemmest uden hovedpine eller andre smerter. Men jeg prøver at holde det på et minimum.Synes også det lyder af rigtig meget det din veninde tager, men man må vel formode hun tager dem efter samråd med en læge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.