Gravide og smertestillende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tog/tager du smertestillende mens du var/er gravid?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.679 visninger
22 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg går i klasse med en pige som er førstegangsgravid og altid har døjet med hovedpine! Før tog hun morfinligende præperater (som hun siger hun er afhængig af) for at dulme hendes smerter og nu er hun gået ned på panodil istedet! Jeg er udemærket klar over at det er hendes eget valg at tage dem, men 8-10 stykker om dagen er i min verden bare rigtig meget når nu man er gravid i 15. uge. Jeg har ytret min bekymring for hende, men hun tager det ikke til sig og selvfølgelig er det 100% hendes valg, men jeg bliver bare så bekymret.

Hvad er jeres holdning til emnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg går i klasse med en pige som er førstegangsgravid og altid har døjet med hovedpine! Før tog hun morfinligende præperater (som hun siger hun er afhængig af) for at dulme hendes smerter og nu er hun gået ned på panodil istedet! Jeg er udemærket klar over at det er hendes eget valg at tage dem, men 8-10 stykker om dagen er i min verden bare rigtig meget når nu man er gravid i 15. uge. Jeg har ytret min bekymring for hende, men hun tager det ikke til sig og selvfølgelig er det 100% hendes valg, men jeg bliver bare så bekymret.

Jeg tænker os det er meget hvis det er hverdag men hvis hun fik morfin lignende prep før så er det jo nok fordi hun har voldsomt ondt også kan man snakke om hva der er værst, for det er jo heller ikke sundt at stresse osv i graviditeten og man må næsten gå ud fra at lægen har godkendt det.. Men under normale omstændigheder så er det vildt meget og ku ik drømme om det selv

Anmeld

12. marts 2012

Silas&Mille

Jeg tog et par pinex indimellem, hvis jeg havde meget ondt i hovedet eller hvis smerterne i lænden blev for slemme.

Men det var ikke så ofte jeg gjorde det.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Og det er altså ikke fordi jeg spiller hellig! For jeg tog selv to iprener, om dagen, i en uge, efter jeg fik revet en tand ud.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Og det er altså ikke fordi jeg spiller hellig! For jeg tog selv to iprener, om dagen, i en uge, efter jeg fik revet en tand ud.

sorry to say men de er værre end pamol og pinex.. dem må man nemlig under ingen omstændigheder tage under graviditet men det må man med de andre..

Anmeld

12. marts 2012

AnneBJ

Jeg har stemt andet!

Jeg lider af migræne, også under min graviditet havde jeg det. Det eneste der kunne hjælpe mig var Treo, som også frarådes i graviditeten. Jeg talte med både læge og JDM om det, og begge sagde uafhængigt af hinanden, at Treo var klart at foretrække frem for decideret migrænemedicin.

Måske er det det samme tilfælde med din klassekammerat? Jeg tog jo ikke Treo fordi ejg syntes det var fantastisk at gøre under graviditeten, men for at kunne være til! Hvis alternativer til 8 panodiler om dagen, er morfinpræparater med langt større/værre bivirkninger, forstår jeg godt hendes valg.

Man skal huske (IKKE en løftet pegefinger til TS altså) at alle gør som gør af en grund. Det er fint at du, TS, har fortalt klassekammeraten om risikoen ved panodiler, men du kan ikke gøre så meget andet.. 

Anmeld

12. marts 2012

lio

Jeg har taget smertestillende efter min læges eller jordemors anbefaling, har hver gang rådført mig med hende/dem om det har været nødvendigt og det er jeg tryk ved. Ville ikke tage det hvis ikke jeg fandt det nødvendigt for mit fysiske velbefindende.

Forstår godt du er bekymret, håber din veninde/klassekammerat har talt med sin læge om det. Det ville ikke engang være sundt hvis hun ikke var gravid men nu ved jeg jo heller ikke hvorfor hun er afængig af smetestillende.

Anmeld

12. marts 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Har hun overveje noget kraniosekral, osteopati, fysioterapi, kiropraktor eller andet for St få afhjulpet den der hovedpine?:/

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

sorry to say men de er værre end pamol og pinex.. dem må man nemlig under ingen omstændigheder tage under graviditet men det må man med de andre..

Det var så også derfor jeg ikke skulle spille hellig...

Men har dog ikke hørt at man under ingen omstænderheder tage dem?

Anmeld

12. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Det var så også derfor jeg ikke skulle spille hellig...

Men har dog ikke hørt at man under ingen omstænderheder tage dem?

Okay det står i indlægsseddlen og apotek og læge vil nok sige det samme da det er skadeligt i større grad end paracatamol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.