Min kæreste's x-kone bruger børnene som hævn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. marts 2009

Leneur

Jeg er gravid i 16. uge og selvfølgelig glæder jeg mig da det er mit første barn.
Det bliver nogen gange overskygget af at min kæreste's x-kone gør alt hvad hun kan for at modarbejde samværet med børnene. Min kæreste vil gerne være så meget sammen med hans børn som muligt og det støtter jeg ham i, så jeg bliver ked af det på hans vegne når hun stiller sig på bagbenene.
Han har i den tid jeg har kendt ham gjort alt for at børnene skal have det godt her hos os og vi hygger med forskellige ting. Hun pressede på for at vi skulle vælge sommerferie allerede i januar måned og det gjorde vi så men nu er det galt, da drengenes bedsteforældre gerne vil have dem med til udlandet i de uger, så nu er hun sur over at vi ikke vil ændre vores planer der, så selvom vi allerede havde aftalt at vi skulle have dem med til klubaften i onsdags og at de skulle med til superligakamp søndag, kunne det ikke lade sig gøre alligevel, fordi det ikke lige var i hendes farvør.
Endvidere har min kæreste og x-konen en ejendom sammen, som der er skrevet betinget skøde på, at hun og hendes far hæfter for alt gæld. De siger da også at de betaler af på gælden men gentagne gange er min kæreste blevet kaldt i fogedretten for sager som "allerede" er betalt og så bliver de sure på ham når han nævner det og igen bliver børnene brugt. De glemmer at det ikke kun er min kæreste de straffer men også børnene som elsker deres far overalt på jorden. På trods af utallige henstillinger fra statsforvaltningen gør de bare som de lyster.
Min kæreste og x-konen har fælles-forældremyndighed men det kan vi godt nok ikke mærke, så nu har min kæreste søgt om den fulde forældremyndighed men det kan jo tage lang tid og så er det jo heller ikke sikkert at sagen falder ud til vores fordel.
Hvad gør vi i mellemtiden? For det er jo noget som fylder meget og giver mange frustrationer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2009

Honningblomst

Få alt ud af verden og sørg for minimal kontakt.
Få ejendommen solgt og få helt fast samvær gennem statsforvaltningen og hver gang den ikke overholdes så skal I skrive til dem og meddele dem det.
Lad være med at kommunikere med hende mere end så lidt som muligt. Hun kan kun holde liv i det ved at I kører med på den. ti hende til døde.

Hvor tit er de hos jer? Hvorfor søger han fuld og tror I chancen er stor hvis ikke han har dem mest boende??

Knus Eva

Anmeld

31. marts 2009

Leneur

Nej tror ikke chancen er så stor men håber da at hun får en forskrækkelse af en slags men vi håber da at der er nogle ting der gør sig gældende på trods af at vi ikke har dem mest, så som deres eget værelse. At de har en fritidsinteresse vi fuldt ud støtter op omkring ( vi tager fra Skanderborg til Randers 2 gange om ugen, for at de kan spille fodbold). At vi giver dem en tryg base og at de ved at vi altid er der får dem.
Vi har dem hver anden weekend og i ferierne og så de par gange om ugen.

Anmeld

31. marts 2009

Honningblomst

Leneur skriver:

Nej tror ikke chancen er så stor men håber da at hun får en forskrækkelse af en slags men vi håber da at der er nogle ting der gør sig gældende på trods af at vi ikke har dem mest, så som deres eget værelse. At de har en fritidsinteresse vi fuldt ud støtter op omkring ( vi tager fra Skanderborg til Randers 2 gange om ugen, for at de kan spille fodbold). At vi giver dem en tryg base og at de ved at vi altid er der får dem.
Vi har dem hver anden weekend og i ferierne og så de par gange om ugen.

Men er det for børnenes skyld og bedste at I vælger at søge den?...kan ikke helt se det, andet end det er for at gå ned på moderens plan og som du skriver give hende en forskrækkelse.
Jeg tror der erf meget stor risiko for at han nu mister den fælles forældremyndighed, men det er måske også bedst for børnene at kun en af forældrene har den, for så skal moderen jo slet ikke spørge faderen når hun tager beslutninger.
Håber det bedste for børnene...
Knus..

Anmeld

31. marts 2009

Leneur

vi ville ikke søge om forældremyndigheden hvis ikke vi var overbeviste om at det er for børnenes bedste. For godt nok venter jeg mig jo også men vi har mere tid til rådighed, fordi vi ikke farer i øst og i vest, som deres mor gør. Vi vil støtte den ældste på 6 år i at smide bleen om natten også selvom der vil ske uheld. Hans mor siger at det er nemmere at give ham bleen på. vi ville ikke snakke ondt om deres mor, som hun gør om deres far. Vi vil ikke smide dem ud af deres værelser for at give plads til baby og en stedbror. Vi vil ikke nægte dem en fritidsinteresse som giver dem så meget på det sociale plan og succes med noget de er gode til, for at vi "forældre " kan gøre som vi plejer.

Anmeld

31. marts 2009

Honningblomst

Leneur skriver:

vi ville ikke søge om forældremyndigheden hvis ikke vi var overbeviste om at det er for børnenes bedste. For godt nok venter jeg mig jo også men vi har mere tid til rådighed, fordi vi ikke farer i øst og i vest, som deres mor gør. Vi vil støtte den ældste på 6 år i at smide bleen om natten også selvom der vil ske uheld. Hans mor siger at det er nemmere at give ham bleen på. vi ville ikke snakke ondt om deres mor, som hun gør om deres far. Vi vil ikke smide dem ud af deres værelser for at give plads til baby og en stedbror. Vi vil ikke nægte dem en fritidsinteresse som giver dem så meget på det sociale plan og succes med noget de er gode til, for at vi "forældre " kan gøre som vi plejer.

Jamen, så skal I da vælge at søge om mere samvær, det har jo intet med fælles forældremyndighed at gøre.
For mig lyder det som om det handler om at I faktisk føler i er bedre forældre end moderen, men at søge om den fulde forældremyndighed og så bagefter bede om at have børnene fuldtid, det tror jeg ikke gør et samarbejde bedre.
Moderen gør helt sikker hvad hun kan og så skal man huske at der er MEGET forskel på at være weekend forældre med stort set intet ansvar og så på at være fuldtidsforældre.
Men hvorfor ikke bare søge om mere samvær???
Knus..

Anmeld

31. marts 2009

Leneur

Fordi de bor nord for Randers og vi bor i Skanderborg. Og der står i samværsaftalen efter behov men at deres mor skalter og valter med den ret. At hun gerne må tage dem ud af børnehave og 0' klasse når de skal noget men vi ikke må få en forlænget weekend. At den ældste bliver straffet for at ligne sin far.
At på trods af de restriktioner hun allerede har fået fra statsforvaltningen ikke følger dem. Aflyser gentagne konfliktmæglinger, så der ikke bliver løst noget som helst.

Anmeld

31. marts 2009

Honningblomst

Leneur skriver:

Fordi de bor nord for Randers og vi bor i Skanderborg. Og der står i samværsaftalen efter behov men at deres mor skalter og valter med den ret. At hun gerne må tage dem ud af børnehave og 0' klasse når de skal noget men vi ikke må få en forlænget weekend. At den ældste bliver straffet for at ligne sin far.
At på trods af de restriktioner hun allerede har fået fra statsforvaltningen ikke følger dem. Aflyser gentagne konfliktmæglinger, så der ikke bliver løst noget som helst.

Så skal der da bare ændres på den smaværs aftale og så må I jo have mere samvær. Der er da ingen logik i at få eller søge fuld når I kun er weekendforældre. Gå den rigtige vej og brug energi på det, det ville jeg gøre og så evt ha dem hveranden uge.
Knus og held og lykke,...
Eva...hvis børn ser deres far stort set dagligt fordi vi valgte at bo tæt på hinanden.

Anmeld

31. marts 2009

Leneur

Ja desværre lidt svært at flytte tættere på, for det har vi da også overvejet men så flytter moren et andet sted hen og vi er lige vidt.
Hun er overhovedet ikke samarbejdsvillig men vi 2 bliver vist ikke enige om hvad der skal gøres og ikke gøres.
vi ved godt at der er forskel på hverdag og weekend og at flere ting skal gå op i en højere enhed men det er vi indstillede på.

Anmeld

31. marts 2009

Honningblomst

Leneur skriver:

Ja desværre lidt svært at flytte tættere på, for det har vi da også overvejet men så flytter moren et andet sted hen og vi er lige vidt.
Hun er overhovedet ikke samarbejdsvillig men vi 2 bliver vist ikke enige om hvad der skal gøres og ikke gøres.
vi ved godt at der er forskel på hverdag og weekend og at flere ting skal gå op i en højere enhed men det er vi indstillede på.

Jamen jeg tror så slet ikke jeg forstår hvad det er I vil??
Vil I søge forældremyndigheden og så stadig have dem i weekender eller vil I søge og have det som nu?
Det jeg får det skidt med i sådanne tilfælde her er et, at børnene betaler prisen og to, at der altid er to siden af sagen. ´Men vi er enige om at det er bedst at kun den ene forældre har f.myndighed over børnene når ikke der kan samarbejdes, her tror jeg bare ikke I får den og så står I vel egentlig værre på sigt.
Ønsker I at have dem fast, så skal I da gøre noget og ikke bare søge forældremyndigheden.
Har jeg helt misforstået dig eller??
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.