vaegttab under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

Gravid2012

mariesmavse92 skriver:

Forresten, da jeg var omkring 7. uge levede jeg næsten også kun af appelsiner og andet frugt.. så det sker der nok ikke noget ved du også gør, og vegetarer kan jo også gennemføre en graviditet ved du

godt at hoerer at det ikke kun er mig der har det saadan... eller har haft.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

mariesmavse92

1234567890 skriver:

okay jeg syntes jeg har hoert noget om at man skal tag omkring 10-15 kg paa ... ? men er glad for der ikke er noget at bekymre sig om....tak for dit svar

man SKAL ikke tage så meget på, det afhænger meget af din kropsbygning hvor meget du skal tage på, og jeg begyndte først at tage på for to måneder siden - indtil da vejede jeg det samme som da jeg ikke var gravid. Havde INGEN appetit i starten, men den kom godt nok her til sidst, nu har jeg taget op imod 10 kg på og skal føde om to uger (de sidste kg stammer nok mest fra flødeskumskager som efterhånden er uimodståelige for jeg arme gravide kvinde har ellers aldrig brudt mig om flødeskum, haha.)
det skal nok gå, du har intet at være nervøs for og HVIS det endelig er, så snak med din læge!!! Der er ingen dumme spørgsmål når du er gravid, virkelig ingen...

Anmeld

12. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

1234567890 skriver:

okay jeg syntes jeg har hoert noget om at man skal tag omkring 10-15 kg paa ... ? men er glad for der ikke er noget at bekymre sig om....tak for dit svar

Tja...

De har nogle udregninger som siger og er vejledende:

Normalen siger 10-15 kg

overvægtige ca. 8-10 kg

undervægtige ca. 14-15 kg.

Vægtsigningen går til:

- barnet ca. 3½ kg

- vækst af livmoder ca. 1 kg

- moderkage ca. ½ kg

- udvikl af bryster ca. 1 kg

- fostervand ca. 1 kg

- væske der ophobes i krop cs. 1½ kg

- øget blodmængde ca. 1½ kg

- fedt depot til under amning ca. ½-1 kg..

Jeg started i første graviditet som undervægtig, men tog blot 13 kg på - så slutted faktisk graviditen som normal vægtig...

Den er her gang er jeg ikke bekymret for ikke at have taget nok på, for lillepigen vokser efter sin egen kurve. Hun ligger lavt, men det er okay så længe hun følger sin egen kurve...

Anmeld

12. marts 2012

Benjamins'mor

Jeg var et Par uger længere henne end dig da jeg opdagede at jeg var gravid, men jeg havde lige præcis sådan det i slutningen af graviditeten jeg kunne intet spise uden og kaste op. Og havde ikke rigtigt lysten til mad heller. Men har hørt om mange der havde det sådan i starten.

Anmeld

12. marts 2012

CA

Først: Stort tillykke

Jeg er 9+3 i dag og har det som dig. Jeg har tabt mig 2 kg og har madlede og kvalme næsten hele tiden. Nogle gange tror jeg kvalmen kommer af sult... Jeg rister alt det brød jeg spiser - så er det nemmere at få ned. I går fik jeg ikke andet end ristet toastbrød, andre dage kan jeg få mere forskelligt ned. 
Fed og sød mad fremprovokerer kvalme og opkast - i hvert fald for mig!
Husk at få masser af væske! Jeg kan selv kun drikke iskoldt vand eller danskvand.  Og så husk din gravitamin Baby skal nok klare det! Men ellers, så ring til din læge hvis du er bekymret. 

Anmeld

12. marts 2012

4kløver

Jeg kunne heller ikke spise. Og ved ikke om hvor stor du er. Jeg tog 2 kg på men da jeg så havde født lå jeg på 48 kg han havde taget fra mig. Så håber du kommer til at spise godt igen. Lå på 52 inden jeg blev gravid så et par kg havde ikke gjort noget her.

Anmeld

12. marts 2012

Clotte

Som der er mange andre der har skrevet så kommer det meget an på hvor "stor" du var før du blev gravid

Fpr mit vedkommende er jeg ikke en af de mindste, jeg havde kvalme igennem hele mingraviditet og jeg tabte mig lidt over 20 kg inden jeg fødte

Jeg blev sendt til diætist for at se om der var noget der kunne gøre ved det men det var der ikke så derfor fik jeg bare af vide at så lang tid at min datter voksede helt som hun skulle så ville de ikke gøre mere ved det

Clotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.