Højgravid og syg - er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.728 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Giraffen

Hej piger

Jeg er i dag 37+5 og har siden lørdag aften haft sindssygt ondt i min hals.

I dag har jeg det stadig skidt - er lidt sløv og kan mærke at sygdommen sidder i halsen og i hovedet og i bihulerne.

Jeg har svært ved at koncentrere mig og er træt og kan ikke overskue noget

Det føles 100% som sådan en rigtig halsbetændelses-influenza ting

Spørgsmålet er om det påvirker lillepigen på nogen måde? er hun også syg når jeg er det?

Jeg mærker hende fint og har ikke lagt mærke til noget anderledes i forbindelse med graviditeten....

Nogen der kender lidt til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Giraffen

jeg opper lige 

Anmeld

12. marts 2012

Sujan

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg er i dag 37+5 og har siden lørdag aften haft sindssygt ondt i min hals.

I dag har jeg det stadig skidt - er lidt sløv og kan mærke at sygdommen sidder i halsen og i hovedet og i bihulerne.

Jeg har svært ved at koncentrere mig og er træt og kan ikke overskue noget

Det føles 100% som sådan en rigtig halsbetændelses-influenza ting

Spørgsmålet er om det påvirker lillepigen på nogen måde? er hun også syg når jeg er det?

Jeg mærker hende fint og har ikke lagt mærke til noget anderledes i forbindelse med graviditeten....

Nogen der kender lidt til det?

Har ikke helt forstand på om det påvirker lillepigen....

MEN MEN MEN

Jeg har hørt at det er HELT normalt at man får influenza ligende tilstand lige inden fødslen. Så kan være det er ved at være op over...

Men ja sørg for at få drukket og spist rigeligt, hvis du kan og så MASSER af hvile, så du kan klare både influenza og baby i maven.

Anmeld

12. marts 2012

Giraffen

Sujan skriver:

Har ikke helt forstand på om det påvirker lillepigen....

MEN MEN MEN

Jeg har hørt at det er HELT normalt at man får influenza ligende tilstand lige inden fødslen. Så kan være det er ved at være op over...

Men ja sørg for at få drukket og spist rigeligt, hvis du kan og så MASSER af hvile, så du kan klare både influenza og baby i maven.

Uhada håber nu hun blir der lidt endnu - har planer frem til 24 marts og eksamen på fredag så hun må helst ik komme alt for tidligt ;-)

Men jeg tænker også lidt at man nok havde fået noget info på et tidapunkt hvis det var farligt for baby

Anmeld

12. marts 2012

Mira0911

Jeg tror bestemt ikke din lille prinsesse er syg når du er syg.... Men de er idag meget omhyggeligt under graviditet hvis man skal på penicillin eller andet... 

Når du mærker hende fint, er der ikke noget at være bekymret for vil jeg mene.... 

God bedring til dig... 

Anmeld

12. marts 2012

Sujan

Giraffen skriver:

Uhada håber nu hun blir der lidt endnu - har planer frem til 24 marts og eksamen på fredag så hun må helst ik komme alt for tidligt ;-)

Men jeg tænker også lidt at man nok havde fået noget info på et tidapunkt hvis det var farligt for baby

Ja kender godt det med at de gerne må blive derinde til termin

Men søde med alt det over dig er det måske klart du er blevet syg... husk at passe på dig selv

Har du egentlig ikke fået tilbudt influenza vaccine?? Det er gratis for gravide. Fik det tilbudt ved min sidste læge undersøgelse og tog imod den, for tænkte at det var rart ikke at skulle koncentrere sig om influenza også...

Men tror som sagt ikke det skader baby. Kan være du har lidt sværre ved at komme over influenzaen da kroppen jo er på overarbejde i forvejen.

Men HELD og LYKKE med din eksamen... og håber så du kan slappe godt af bagefter.

Anmeld

12. marts 2012

Giraffen

Sujan skriver:

Ja kender godt det med at de gerne må blive derinde til termin

Men søde med alt det over dig er det måske klart du er blevet syg... husk at passe på dig selv

Har du egentlig ikke fået tilbudt influenza vaccine?? Det er gratis for gravide. Fik det tilbudt ved min sidste læge undersøgelse og tog imod den, for tænkte at det var rart ikke at skulle koncentrere sig om influenza også...

Men tror som sagt ikke det skader baby. Kan være du har lidt sværre ved at komme over influenzaen da kroppen jo er på overarbejde i forvejen.

Men HELD og LYKKE med din eksamen... og håber så du kan slappe godt af bagefter.

nej det har jeg ikke fået tilbudt men har godt kunne læse mig frem til at de anbefaler det - så det er egentlig skørt jeg ikke har fået det tilbudt 

tjaaah måske er det meget, men er vant til et stramt program og nu gik jeg på barsel fra studiejobbet den 29. februar (80 timer om måneden) så jeg har jo egentlig fået ret meget tid til lige at få det sidste klaret

Og det er meget af eget valg for ved at presse eksamen ind inden termin så har jeg pludselig 6 måneder efter barslen til at færdiggøre et halvt semester så det er dejligt - jeg har altså prøvet at presse så meget ind inden hun kommer så jeg har ekstra meget dejlig tid med hende når hun kommer 

Hvornår har du termin ?

Anmeld

12. marts 2012

Giraffen

Mira0911 skriver:

Jeg tror bestemt ikke din lille prinsesse er syg når du er syg.... Men de er idag meget omhyggeligt under graviditet hvis man skal på penicillin eller andet... 

Når du mærker hende fint, er der ikke noget at være bekymret for vil jeg mene.... 

God bedring til dig... 

Tak for det søde

Jeg kan også godt se det er logisk at hun ikke bliver syg, men du ved hvordan sådan en gravid hjerne fungerer og når alt andet ryger ned til baby hvorfor så ikke baktusserne

Anmeld

12. marts 2012

Gaia

Nej din datter er ikke syg fordi du er. God bedring

Anmeld

12. marts 2012

Sujan

Giraffen skriver:

nej det har jeg ikke fået tilbudt men har godt kunne læse mig frem til at de anbefaler det - så det er egentlig skørt jeg ikke har fået det tilbudt 

tjaaah måske er det meget, men er vant til et stramt program og nu gik jeg på barsel fra studiejobbet den 29. februar (80 timer om måneden) så jeg har jo egentlig fået ret meget tid til lige at få det sidste klaret

Og det er meget af eget valg for ved at presse eksamen ind inden termin så har jeg pludselig 6 måneder efter barslen til at færdiggøre et halvt semester så det er dejligt - jeg har altså prøvet at presse så meget ind inden hun kommer så jeg har ekstra meget dejlig tid med hende når hun kommer 

Hvornår har du termin ?

Ja siger hellér ikke der er noget galt i det du gør..

Forstår dig fuldt ud. Min svigerinde gjorde det samme. Klarede en eksamen 2 uger før fødslen og faktisk har hun lige været til jura eksamen og scoret 10 tal... og hun har altså en dreng på 8 uger.. sejt gået.

Så man kan hvad man vil og vil være en stor lettelse for dig at få det overstået inden så du kan koncentrere dig fuldt ud og din lille pige.

Har termin 25 marts. 3 dage før sig så jeg lige... Er spændende... må se hvornår vores skønne piger kommer til verden... vi kan sikkert dele en masse i fremtiden, dele erfaringer m.m. nu når pigerne bliver lige gamle...

Synes stadig det kan være svært at fatte at man står med sin baby i armene i løbet af få uger.

I har vist også været en del igennem for at få jeres ikke?? For os tog det 2,5 år før jeg stod med den positive test... så er helt urealistisk at det er nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.