Jeg er gravid, ikke så langt henne, og vi har kun fortalt nogle ganske få det. Et par af mine veninder og så vores forældre.
Jeg ville gerne vente til efter 10-12 uge.
Min søn har vi heller ikke fortalt det til - jeg synes nemlig først at han skal have det at vide, når han må fortælle det videre. Jeg synes det er for stort at bede en 8-årig dreng om at kunne holde på sådan en hemmelighed.
Og udover det, er risikoen for at noget går galt jo også mindre, og jeg syntes ikke, at han behøvede at vide det - hvis nu det var.
For et par uger siden - lige da jeg havde testet positiv - snakkede jeg med en mor til min søns klassekammerat. Vores drenge leger en del, og vi har været lidt i samme situation, idet vi begge har været alene i nogle år, og vores drenge har været i samme situation i forhold til at være skilsmissebørn.
Vi er ikke veninder, men har ind i mellem talt kærester mm. Ting som jeg har opfattet som fortrolige.
Hun fortæller mig, at hun er gravid - og jeg kunne ikke holde min mund, da det viser sig, at vi har termin samtidig. Jeg fortæller hende det - i den tro, at vi snakker fortroligt.
For en sikkerheds skyld siger jeg til hende, at vi på det tidspunkt hverken havde fortalt det til min søn, vores forældre eller nogen andre, så det er hemmeligt.
Det gentager jeg i øvrigt i en sms nogle dage senere, da hun fortæller, at hun nu har fortalt sin søn, at han skal være storebror.
I går stødte min kæreste og jeg så tilfældigt ind i hendes søn og hans far (hendes eks mand), som jeg jo kender fra skolen.
Farmand peger på min mave og ønsker tillykke. 
Jeg har spurgt til om drengen også ved det. Det gør han. Men har fået at vide, at han ikke må sige noget til min søn. 

Er jeg hysterisk, når jeg bare blev pisse ked af det? 
Min søns klassekammerat og dennes far ved nu - før min søn selv ved det - at han skal være storebror.
Jeg har det så dårligt med at kammeraten risikerer at komme til at sige noget til min søn, om at han vidste det først. Og det mener jeg egentlig ikke, at man kan bebrejde drengen, hvis han gør.
Men kunne hans mor ikke godt have holdt sin mund?
Overreagerer jeg?
Hvis man får noget at vide i fortrolighed er det så ok at fortælle det videre - hvis man bare er "sikker på" at den næste ikke gør det samme? Og hvordan kan man være sikker på det, hvis man ikke selv er til at stole på?!
Jeg har det selv sådan med ting, folk fortæller mig, at med mindre jeg er 210% sikker på, at det gerne må fortælles videre, så holder jeg min mund.
Min kæreste og jeg har aftalt, at vi nu - bare for at være sikker på, at han ikke hører det "ude i byen" - fortæller min søn det i morgen når han kommer hjem fra sin far - og dermed også er nødt til at fortælle hans far det. Ikke noget problem som sådan. Vi ville bare gerne selv have kunnet bestemme hvornår. Også bl.a. fordi det nok hurtigt kommer til nogen fra mit arbejde - og der ville jeg også gerne vente med at fortælle det.
Virkelig dårlig stil i min verden... 
Hvordan ville I reagere?