Dilemma... hamster...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

Annana89

Jeg vil også klart skyde på at det skyldes alderdomrig evt. Nok sygdom! Enten psykisk f.eks demens eller lign. Eller også fysisk sygdom med smerter det får den til at ændre adgærd!

Jeg ville ikke give den væk! Det tror jeg ikke adfærden blivet bedre og de bliver jo i gennemsnit ikke mere end 2 år så det ville i mine øjne også være synd for dyr og evt. Ny ejer!

Enten ville jeg tage den til dyrlæge eller acceptere at den bare ikke er kælevenlig mere og så bare sørge for den har det godt til den går bort!

Men det gør mig enormt glad at du tænker over hvilken holdning til dyr du bringer videre til din søn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

eliasogmor

Annana89 skriver:

Jeg vil også klart skyde på at det skyldes alderdomrig evt. Nok sygdom! Enten psykisk f.eks demens eller lign. Eller også fysisk sygdom med smerter det får den til at ændre adgærd!

Jeg ville ikke give den væk! Det tror jeg ikke adfærden blivet bedre og de bliver jo i gennemsnit ikke mere end 2 år så det ville i mine øjne også være synd for dyr og evt. Ny ejer!

Enten ville jeg tage den til dyrlæge eller acceptere at den bare ikke er kælevenlig mere og så bare sørge for den har det godt til den går bort!

Men det gør mig enormt glad at du tænker over hvilken holdning til dyr du bringer videre til din søn 

jamen jeg er også blevet enig med mig selv om.. at vi må beholde den....

Anmeld

11. marts 2012

hannetheis

eliasogmor skriver:

ja jeg står i et dilemma.. vi har et hamster på ca 1,5-2 år...vi købte den sidste år.. og vi har siden vi fik den haft den oppe hver dag .. men de sidste par mdr er den begyndt at bide helt vildt... vi kan nu ikke tage den op.. og når der skal nyt mad i mådskålen... skal det gåt hurtigt... men jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med den... overvejer at forære den væk.. men dt er her mit dillemma opstår... jeg synes et sted det er så forkert... for lærer jeg så min søn at man bare "smider" dyret ud når man ikke gider det mere??? men synes det er synd at den bare står som pynt nu??? hvad gør jeg????

personligt elsker jeg hamster. men har altid fået afvide at hamster ikke er kæledyr men dyr man nyder fordi de er aktive på anden måde end kaniner.
personligt vil jeg beholde dyret. hamster bliver ofte ikke mere end 2-3 år så den vil muligvis ikke have ret lang tid tilbage at leve i. og så vil det være synd at forære det væk

Anmeld

11. marts 2012

Munder

Jeg vil som de andre sige alderdom eller sygdom. Tror I skal et smut forbi dyrelægen.

Dorte

Anmeld

11. marts 2012

Michalala

Jeg tror altså også den har godt af et smut til dyrlægen. Man kan godt syntes det er lidt dyrt. Men personligt er jeg af den holdning, at hvis man har et dyr må man også betale det det koster at få den til dyrlægen. Det er ihvertfald synd hvis den går og lider.

Vores guldhamster er ikke et kæledyr som sådan, men han elsker at komme ud af buret og løber altid hele stuen rundt. Op og ned af sofa, skænk m.m. (Sørg dog for at der ikke er smuthuller, hvor den kan komme ud).

Har du tjekket dens tænder? Den bedste løsning jeg har fundet mod for lange tænder er at tørre rugbrød og så på en eller anden måde sætte det fast i tremmer e.l., så den er nød til at bide brøddet i stykker for at få det med sig. Vores hamster elsker det. Den får ca 2 skiver rugbrød om ugen.

Held og lykke med det lille dyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.