Hjælp mig lige ang m2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg må være træt idag kan slet ikke regne det ud.

Men jeg skal have målt m2 i min stue og badeværelse.

Badeværelset har målene 4,57 og 2,17 det giver en m2 på 6,40 ikke?

Stuen har målene 5,65 , 4,06 , 6,61 , 2,55 og 2,40 jeg fik det til 1 nogen og 50  og så stor er min lejlighed jo slet ikke. Kan I hjælpe med stuen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

sarahb

Du skal måle i firkanter af gangen. Hvis de 2 langsider ikke er lige lange må du dele det op. Så du først måler dertil hvor de er lige lange og så måler resten bagefter.

Anmeld

11. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg må være træt idag kan slet ikke regne det ud.

Men jeg skal have målt m2 i min stue og badeværelse.

Badeværelset har målene 4,57 og 2,17 det giver en m2 på 6,40 ikke?

Stuen har målene 5,65 , 4,06 , 6,61 , 2,55 og 2,40 jeg fik det til 1 nogen og 50  og så stor er min lejlighed jo slet ikke. Kan I hjælpe med stuen?

m2 er vel lige med arealet i din bolig? Så ville jeg syntes det er nemmere at du deler din bolig op i firkanter. Du tager så en side og ganger med en anden sider, når du har regnet dine firkanter ud ligger du arealerne sammen og så får du resultatet 

Det virker nemlig lidt som om din stue har nogle vinkler, og så ville jeg klart foreslå at du deler den op i firkanter, firkanterne må selvfølgelig ikke gå ind over hinanden

Anmeld

11. marts 2012

Palaja

Jo det er rigtigt at arealet på en firkantet flade regnes ud ved at man ganger de to sider ed hinanden - som du har gjort ved badeværelset. Men målene fra stuen er jo forskellige allesammen, har du fem vægge i stue eller hvordan skal det forståes? 

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Du skal måle i firkanter af gangen. Hvis de 2 langsider ikke er lige lange må du dele det op. Så du først måler dertil hvor de er lige lange og så måler resten bagefter.

Jeg har ikke noget og måle med.

Målene er taget ud fra tegningen over lejligheden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

m2 er vel lige med arealet i din bolig? Så ville jeg syntes det er nemmere at du deler din bolig op i firkanter. Du tager så en side og ganger med en anden sider, når du har regnet dine firkanter ud ligger du arealerne sammen og så får du resultatet 

Det virker nemlig lidt som om din stue har nogle vinkler, og så ville jeg klart foreslå at du deler den op i firkanter, firkanterne må selvfølgelig ikke gå ind over hinanden

Har ikke noget og måle med, se evt. billede over her

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Jo det er rigtigt at arealet på en firkantet flade regnes ud ved at man ganger de to sider ed hinanden - som du har gjort ved badeværelset. Men målene fra stuen er jo forskellige allesammen, har du fem vægge i stue eller hvordan skal det forståes? 

Du kan se billede ovenover her

Anmeld

11. marts 2012

Palaja

Anonym skriver:

Du kan se billede ovenover her

Ok, men den er jo lige til at dele op i tre firkanter. Så det ville jeg gøre, regne flademålet ud på hver af de tre, og så lægge dem sammen 

Anmeld

11. marts 2012

sarahb

Anonym skriver:

Jeg har ikke noget og måle med.

Målene er taget ud fra tegningen over lejligheden

2,55x2,40 er den lille stue
Så tager du væggen ved vinduet i opholdsstuen og ganger den med længden på nederste væg.
Derefter måler du indhakket fra overgangen ind til den lille stue og ganger med den længde - den midterste længde.
Mega svært at forklare.
Mål1: lille stue.
Mål 2: vinduet til indhak ganget med længden.
Mål 3 den sidste aflange firkant, fra indhak til åbning af lille stue og så længden derfra til endevæg/modsat vindue.

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Ok, men den er jo lige til at dele op i tre firkanter. Så det ville jeg gøre, regne flademålet ud på hver af de tre, og så lægge dem sammen 

Det bliver svært har ikke noget og måle med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.