voldsomme smerter . .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.793 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Mogensen&Peanot

Heej alle sammen . .

jeg har siden uge 13 haft nogle stik smerter i det nederste a min mave .. stikkene bliver bare mere og mere voldsomme .. nu (uge 25) føles det som om det river inde i mig .. nogle gange fra omkring navle højde og helt ned til låret .. det føles som en slags sidestik og bliver bare værre og værre ... det kommer HVER gang jeg er ude og gå !? :s og faktisk kun når jeg går hvilket er hver dag .. hmm ..

jeg har en veninde der havde det på præcis samme måde en sjælden gang imellem , når hun satte sig ned .. ligesom man får et ordentlig stød op i maven .. (der har jeg også prøvet det et par gange) hun sagde også at det overhovedet ikke var sådan legimentsmerter føles ...

min læge siger at det lyder som ligament smerter el. begyndende beggensbunds løsning . . ? men , har kun lii snakket kort med hende et par gang og hun har ikk ville mærke på mig el. noget .. hmm ... jeg bad selv damen der scannede mig , kigge om bebsen og moderkagen lå rigtigt og det gjorde den ..  

nogle der ka genkende følelsen ..? :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Annana89

Uhh det kan jeg i den grad! Er 23+0 idag og når jeg har gået lidt får jeg det næsten på samme måde! Også nedderst men som oftest mest i den højre side det ervsimpelthen så ubehageligt og jeg er som oftest nødt til at stoppe op eller gå mega langsomt!

Jeg er ret sikkrr på at mit ikke er bækkenløsning for det gør ondt på en anden måde! Har nemlig begyndende bækkgnløsning bagpå og det føles helt anderledes! Det her føles som om det ligger lige under huden tror jeg!

Hvad det præcist er ved jeg ikke men det lyder i hvert fald som om det kunne være det samme?!

Anmeld

11. marts 2012

Mogensen&Peanot

ja meget ! mit kommer også i højre side og det stopper også KUN hvis jeg stopper .... og kan udholde smerten ved at gå meget langsom når det starter ...

hvad siger din læge til dig ?? :s og manfe mange tak for dit svar !

Anmeld

11. marts 2012

Gaia

Det er ligamentssmerter, det er jeg sikker på. Et varmt bad/ omslag kan lindre, hvile når det gør naller, gå langsomt,og ellers prøve at glæde dig over at det er din livmoder der vokser. Ligamenterne sidder ude i hver side samt fra navnlen og lige ned mod venusbjerget. Du kan have ondt alle tre steder eller skiftevis. Jeg fik i en periode mega naller i højre side samt under navlen og ned. Det kunne virkelig tage pusten væk.. Puha måtte stoppe op før det holdte op med ar gøre ondt og nogle gange måtte jeg lige ind og slappe af i en 15 mins tid for at det stoppede. Gjorde jo ondt hver gang jeg lavede noget. Men altså du kan massere området, lægge et varmt omslag på, tage karbad ( hvis du har badekar), gå små skridt, hvile, holde pause når smerterne kommer. Jeg kan fortælle at jeg har væsentlig færre smerter nu jo længere jeg er kommet hen i graviditeten. Er i uge 35 nu. Smerterne var værst mellem uge 15-30.  

Anmeld

11. marts 2012

l.kjoeller

Mogensen&Peanot skriver:

Heej alle sammen . .

jeg har siden uge 13 haft nogle stik smerter i det nederste a min mave .. stikkene bliver bare mere og mere voldsomme .. nu (uge 25) føles det som om det river inde i mig .. nogle gange fra omkring navle højde og helt ned til låret .. det føles som en slags sidestik og bliver bare værre og værre ... det kommer HVER gang jeg er ude og gå !? :s og faktisk kun når jeg går hvilket er hver dag .. hmm ..

jeg har en veninde der havde det på præcis samme måde en sjælden gang imellem , når hun satte sig ned .. ligesom man får et ordentlig stød op i maven .. (der har jeg også prøvet det et par gange) hun sagde også at det overhovedet ikke var sådan legimentsmerter føles ...

min læge siger at det lyder som ligament smerter el. begyndende beggensbunds løsning . . ? men , har kun lii snakket kort med hende et par gang og hun har ikk ville mærke på mig el. noget .. hmm ... jeg bad selv damen der scannede mig , kigge om bebsen og moderkagen lå rigtigt og det gjorde den ..  

Jeg har også haft mange smerter under min graviditet. Tror bar nogen af os har det men godt du er obs på moderkage osv

Anmeld

11. marts 2012

morethanperfect

Mogensen&Peanot skriver:

Heej alle sammen . .

Dem havde jeg også i sidste graviditet .. Ringede til min JM fordi jeg var bekymret , og hun sagde det var helt normalt .. Det var noget med mavemusklerne .. 

Du skal i hvert fald ikke være bekymret 

Anmeld

11. marts 2012

Mogensen&Peanot

Gaig .. tak for dit svar og dine råd .. hmm .. det gør såå ondt og jeg synes det blir værre dag for dag ... men er da glad for at høre det muligvis kun er til jeg når uge 30 .. :J - jeg prøver at se posiktivt på det . . og når jeg ligger derhjemme og mærker manden sparke , så ka jeg slet ikk huske hvor ondt det gør ! <3

Anmeld

11. marts 2012

Mogensen&Peanot

l.kjoella ... Tak for dit svar ... har selv tænkt at det måske bare er sådan det er . . hmm .. min mave er også generalt øm udenpå når jeg rør ved den .. :I jeg synes bare det er ubehageligt når min læge ikk rigtig vil andet end at gætte ..

man er vel lidt beskyttende allerede - vil jo ha han har det godt derinde ! :I

Anmeld

11. marts 2012

Mogensen&Peanot

morethanperfect .. tak for dit svar ! - det havde jeg ikks faktisk ikk tænkt over ..  før fødslen har jeg trænet en del mavemuskler , såh det kan da godt være det er dem som driller mig nu .. 

Anmeld

11. marts 2012

morethanperfect

Mogensen&Peanot skriver:

morethanperfect .. tak for dit svar ! - det havde jeg ikks faktisk ikk tænkt over ..  før fødslen har jeg trænet en del mavemuskler , såh det kan da godt være det er dem som driller mig nu .. 

Ja det gjorde jeg nemlig også .. Heheh ..

Og det gjorde så ondt og gå .. Jeg holde sygt mange pauser hele tiden , fordi det bare gjorde så ondt .. Det sluttede omkring uge 32 hos mig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.