Angelspot skriver:
Dejligt at høre lidt faglig viden, det er godt at høre de kloge også har tiltro til at tiden er god til huskøb.
Netop fordi renten er så lav, kan det jo være en fordel, også selvom jeg er på SU i 8 mdr ud af de 15 jeg har tilbage af studiet.
Så må vi jo se om vi kan finde en bank der finder det forsvarligt at låne os penge, det har jeg også hørt ikke altid er så nemt... Især ikke hvis man ikke har sparet op til udbetalingen.
Vælg en mindre bank.. lad være med at gå til de helt store banker..
Find gerne en sparekasse, de er mere villige til at låne ud, for de er i de fleste tilfælde sponseret af kunderne, som køber obligationer ved dem..

de har os for det meste mindre krav for rådighedsbeløbet end de store banker har..

Men ja, alle eksperter som vi møder igennem vores studie snakker om hvor historisk lav renten er (og det er den virkelig også) og hvor godt det er at være køber lige nu..
tit står sælger lige nu med 2 huse, eller er tæt på bankerot, så de vil bare gerne af med huset, og så kan man gerne forhandle lidt om prisen..

Så skynd jer ud og snak med bankerne, få afvide hvad i kan låne, og alt det der, og så kig på huse ud fra det..
Anmeld