Købe hus nu, eller skal vi vente??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

Angelspot

Har hørt så meget på det sidste, med at det er vildt billigt at købe hus nu og at man ikke skal vente ret meget længere før det hele begynder at stige igen. 

Det skulle være utrolig billigt at optage lån og samtidig kan jeg virkelig se hvor billigt det er at købe et hus her i området, hvor jeg bor. 

Er der nogen der har erfaring eller ved hvordan man skal forholde sig til dette i øjeblikket?? 

Skal man købe nu, om et halvt år eller vente et par år? Hvad bliver tendensen efter jeres mening? Og hvad har i selv gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Zafir

Køb. Helt sikkert. Hvis man ikke er på bolig markedet, så kom.

Anmeld

10. marts 2012

Ka+Ma=Be

Angelspot skriver:

Har hørt så meget på det sidste, med at det er vildt billigt at købe hus nu og at man ikke skal vente ret meget længere før det hele begynder at stige igen. 

Det skulle være utrolig billigt at optage lån og samtidig kan jeg virkelig se hvor billigt det er at købe et hus her i området, hvor jeg bor. 

Er der nogen der har erfaring eller ved hvordan man skal forholde sig til dette i øjeblikket?? 

Skal man købe nu, om et halvt år eller vente et par år? Hvad bliver tendensen efter jeres mening? Og hvad har i selv gjort?

Jeg kendet et par økonomer, og de mener alle, at det er nu man skal købe! Så jeg ville også sige "do it". 

Vi bor i andel og har desværre ikke råd til hus lige nu, men ville klart gøre det, hvis vi havde 

Anmeld

10. marts 2012

AnneBJ

Hvis vi kunne finde råd til hus/lån/mm lige nu, så gjorde vi det NU!

Anmeld

11. marts 2012

Angelspot

Zafir skriver:

Køb. Helt sikkert. Hvis man ikke er på bolig markedet, så kom.

Hihi, er det fordi det er økonomisk godt eller bare fordi det er kodyl fedt at have sit eget

Anmeld

11. marts 2012

Angelspot

Katte87 skriver:

Jeg kendet et par økonomer, og de mener alle, at det er nu man skal købe! Så jeg ville også sige "do it". 

Vi bor i andel og har desværre ikke råd til hus lige nu, men ville klart gøre det, hvis vi havde 

Ja det er lige præcis det samme jeg har hørt  Dog skal jeg have gode argumenter hvis jeg skal fange kærestens opmærksomhed. Jeg mangler nemlig 15 måneder af mit studie og han vil meget gerne vente, hvilket jeg godt kan forstå! Men hvis det er nu det er bedst, så blir jeg lidt ivrig, for man vil jo gerne have mest for pengene!

Jeg vil jo ærgre mig rigtig meget hvis priserne lige pludselig stiger helt vild og man ikke engang har fået talt om det, så man måske kan være klar til at byde på noget!

Anmeld

11. marts 2012

Angelspot

AnneBJ skriver:

Hvis vi kunne finde råd til hus/lån/mm lige nu, så gjorde vi det NU!

Ja, det er lige præcis det med, at jeg har 15 mdr tilbage af studiet og Thomas mener jo vi skal vente. Men er det så det bedste? Rent økonomisk?! 

Vil vi så måske kunne få noget afdragsfrit de første par år, så man kunne vente med afbetaling til jeg kom i arbejde?

Og vil man overhovedet kunne låne, selvom man ikke har til udbetalingen?

Anmeld

11. marts 2012

An&Jo

Angelspot skriver:

Hihi, er det fordi det er økonomisk godt eller bare fordi det er kodyl fedt at have sit eget

Du får aldrig billigere huslån end du gør lige nu..

Så økonomisk er det klart det bedste at være køber lige nu.. Husene er røvbillige, og renten er så lav som den ikke har været i mange år..

Så køb køb køb

Mvh en økonomistuderende der lige har været til forelæsning ved nykredit, og han gentog så mange gange, at havde man råd så skulle man købe NU og ikke vente, for om et halvt år ca, så stiger priserne igen, og renten bliver højere, så skynd jer endelig hvis i har pengene til det..

Anmeld

11. marts 2012

VIPpigen

Køb... Helt klart... Vi købte hus sidste år. Lige pludselig var huset der bare, og ejerne var til at forhandle med. Husk endelig at forhandle hvis der ikke har været en stor prisudvikling. Vi fik udover huset et lån til at renovere på, alt sammen optaget sammen med realkreditrådet. Vi har ordnet næsten alt selv, renoveret 4 værelser hvor de 2 af dem er udvidet, og nu er køkken og stue lagt sammen, og her i weekenden har kæresten og den vidunderlige farfar/svigerfar ordnet loft så vi kan tapetsere...
Vi fik en vurdering af hvad huset evt. Ville stige til i værdi, og fra købspris og op til det beløb kunne vi låne.

Vi elsker at være husejere, og Lilje elsker at vi kan komme ud på en anden måde end vi gjorde da vi boede i lejlighed...

Vores lån ved realkredit er på 4% og er fast....

Snak med jeres bank, og gerne flere banker, så kan i få tilbud til at komme godt fra start. I skal jo lige vide hvad i kan købe for før i køber ;-)

Held og lykke :-)

Anmeld

11. marts 2012

AnneBJ

Angelspot skriver:

Ja, det er lige præcis det med, at jeg har 15 mdr tilbage af studiet og Thomas mener jo vi skal vente. Men er det så det bedste? Rent økonomisk?! 

Vil vi så måske kunne få noget afdragsfrit de første par år, så man kunne vente med afbetaling til jeg kom i arbejde?

Og vil man overhovedet kunne låne, selvom man ikke har til udbetalingen?

Vi står jo i præcis samme båd! Jørn har fast job og jeg har samme studietid tilbage som dig. Så er der et SU lån og et mindre forbrugslån, men ellers er bilen betalt. Vi har en ret dyr husleje hvor vi bor nu, men får dog lidt boligstøtte.

Vi har faktisk slet ikke overvejet at spørge i banken om det er muligt at låne, nok fordi vi ikke tror på det er muligt.. måske burde man undersøge det nærmere... der er faktisk et hus til salg vi gerne vil købe.... Men som sagt er planerne standst der... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.