Kan jeg tillade mig at flytte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

sarahb

For det første ville jeg ikke kunne undvære mit barn til hver 2 weekend, men så at flytte til den anden side af jorden og ha endnu mindre samværd - nej.
Men nu hvor du godt kan klare kun at have ham så lidt så kan du vel også klare at være i asien og se ham når du har mulighed for det.
Så hvis du føler det er det bedste for dig men også ville kunne fungere for din dreng uden at han føler svigt og føler sig tilsidesat så synes jeg du skal gøre det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg har altid vaeret vild med asien og nu faaet muligheden for job i asien. Det bliver primaert i Japan, men ogsaa en hel del i Kina, Thailand og Korea.

Jeg er mor til en dreng paa 8 som bor hos sin far og nu bliver jeg i tvivl om jeg kan rejse. jeg har ham hveranden weekend.

Jamen hvem er det du leder efter tilladelse fra? Det er jo kun dig selv der kan vurdere, om dit forhold til din dreng kan holde til du bor så langt væk.

For du må jo nok hellere gøre dig klart fra starten af, at du ikke vil se ham så meget. Asiens arbejdsmarkede er meget anderledes fra vores og goder som overenskomst og ordnede arbejdsvilkår er vist en by i rusland. Det lidt jeg kender til mennesker der arbejder i den region, er at de arbejder konstant. Og kønsrollemønstret derfor ikke har ændret sig synderligt. Kan du leve med en mandsdomineret verden hvor flertallet vil undre sig over hvorfor du ikke er hjemme og passe dine børn?

Jeg ville aldrig kunne, bryder mig slet ikke om asien og den region, men jeg har det svært ved bare at tænke over jeg kan komme til London og arbejde, ville ikke kunne undvære mine kys, kram og den dgalige kontakt med drengen.

Anmeld

11. marts 2012

Maise86

Anonym skriver:

Jeg har altid vaeret vild med asien og nu faaet muligheden for job i asien. Det bliver primaert i Japan, men ogsaa en hel del i Kina, Thailand og Korea.

Jeg er mor til en dreng paa 8 som bor hos sin far og nu bliver jeg i tvivl om jeg kan rejse. jeg har ham hveranden weekend.

Hvor bor du henne nu? Og er det sådan for good at du skal flytte eller for en periode bare?

Jeg tænker at det også er vigtigt at vise sine børn at det er okay at følge sine drømme, men at det ikke er på bekostning af ham. Så ved hyppig kontakt til ham og besøg så ofte som muligt synes jeg su skal følge dine drømme. 

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Havde du været en mand, havde du så stillet samme spørgsmål?

Og så tænker jeg, at det ikke er vildt mange informationer du kommer med.. Hvor længe er det? Hvor tit er du hjemme? Vil du være til at komme i kontakt med osv osv osv..?

Jeg ved ikke hvor laenge det bliver, men et til to aar...

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Hvor bor du henne nu? Og er det sådan for good at du skal flytte eller for en periode bare?

Jeg tænker at det også er vigtigt at vise sine børn at det er okay at følge sine drømme, men at det ikke er på bekostning af ham. Så ved hyppig kontakt til ham og besøg så ofte som muligt synes jeg su skal følge dine drømme. 

Jeg bor i Danmark og i starten er det bare for et aar eller to... men med tiden kan det godt vaere det bliver fast......

Anmeld

11. marts 2012

bullerbassen

Anonym skriver:

Det er jo helt og alene DIT valg . 

Jeg ville dog aldrig gøre det, kunne slet ikke undvære den daglige kontakt med mine unger.

selvfølgelig skal man følge sine drømme , men indenfor rimelighedens grænser.

Syntes det er alt for langt væk og din dreng for lille til at undvære sin mor.

Det er blot min mening - beslutningen er jo kun dig der kan træffe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.