Anonym skriver:
Jeg har altid vaeret vild med asien og nu faaet muligheden for job i asien. Det bliver primaert i Japan, men ogsaa en hel del i Kina, Thailand og Korea. 
Jeg er mor til en dreng paa 8 som bor hos sin far og nu bliver jeg i tvivl om jeg kan rejse. jeg har ham hveranden weekend.
Jamen hvem er det du leder efter tilladelse fra? Det er jo kun dig selv der kan vurdere, om dit forhold til din dreng kan holde til du bor så langt væk.
For du må jo nok hellere gøre dig klart fra starten af, at du ikke vil se ham så meget. Asiens arbejdsmarkede er meget anderledes fra vores og goder som overenskomst og ordnede arbejdsvilkår er vist en by i rusland. Det lidt jeg kender til mennesker der arbejder i den region, er at de arbejder konstant. Og kønsrollemønstret derfor ikke har ændret sig synderligt. Kan du leve med en mandsdomineret verden hvor flertallet vil undre sig over hvorfor du ikke er hjemme og passe dine børn?
Jeg ville aldrig kunne, bryder mig slet ikke om asien og den region, men jeg har det svært ved bare at tænke over jeg kan komme til London og arbejde, ville ikke kunne undvære mine kys, kram og den dgalige kontakt med drengen.
Anmeld