Tjek om person er død?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.242 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa, det lyder nok lidt underligt..

Men jeg har på et tidspunkt haft en borger som jeg rigtig gerne vil besøge , men jeg er kommet i tvivl om borgeren er gået bort.
Jeg er ikke faldet over nogen døds annonce på det i avisen eller noget. Men da denne distrikts gruppe jeg hørte under er lukket ned, har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal finde ud af hvor borgeren er forsvundet hen, eller værste fald gået bort..

Nogen af Jer super kvikke kvinder der måske kan hjælpe ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Har du kigget på www.afdoede.dk ?

Ellers ved jeg ikke lige

Anmeld

10. marts 2012

UnderCover37

Jeg kan ikke lade være med at tænke at det ikke er en god idé at besøge en borger du har mødt via hjemmeplejen (formoder jeg det er?)

Vi møder borgerne professionelt, og vi kan helt sikkert blive utroligt glade for dem og de for os, men synes det er vigtigt at huske på at det ikke er et personligt forhold man har til disse mennesker.

Hvis det er dig meget magt påliggende at få at vide hvordan vedkommene har det ville jeg spørge i den gruppe der har distriktet nu og han/hun har det godt og så ellers lade det ligge.

Anmeld

10. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

UnderCover34 skriver:

Jeg kan ikke lade være med at tænke at det ikke er en god idé at besøge en borger du har mødt via hjemmeplejen (formoder jeg det er?)

Vi møder borgerne professionelt, og vi kan helt sikkert blive utroligt glade for dem og de for os, men synes det er vigtigt at huske på at det ikke er et personligt forhold man har til disse mennesker.

Hvis det er dig meget magt påliggende at få at vide hvordan vedkommene har det ville jeg spørge i den gruppe der har distriktet nu og han/hun har det godt og så ellers lade det ligge.

Sagtens følge din tankegang, men nogle borgere gør mere ved en end andre. Og denne borger her er noget speciel for mig, sådan har jeg det med nogle. Og da borgeren swlv efter spurgte om jeg vil komme forbi gør jeg det. Da jeg holdte fik jeg også gaver med derfra, derfor gør jeg som jeg gør..

Anmeld

10. marts 2012

UnderCover37

LouiseVous skriver:

Sagtens følge din tankegang, men nogle borgere gør mere ved en end andre. Og denne borger her er noget speciel for mig, sådan har jeg det med nogle. Og da borgeren swlv efter spurgte om jeg vil komme forbi gør jeg det. Da jeg holdte fik jeg også gaver med derfra, derfor gør jeg som jeg gør..

Dét er jo også helt op til dig selv håber du finder ud af om det er muligt at besøge vedkommene så - hvad med at prøve at køre forbi for at se om gardiner og lign er uændrede så er der da en mulighed for at finde ud af om de stadig bor der?

Anmeld

10. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LouiseVous skriver:

Lidt nysgerrighed herfra.

Hvis en anden borger spurgte dig om du vil besøge ham og I ikke havde noget specielt sammen. Ville du så gøre det?

Anmeld

10. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Lidt nysgerrighed herfra.

Hvis en anden borger spurgte dig om du vil besøge ham og I ikke havde noget specielt sammen. Ville du så gøre det?

En tilføjelse:

Jeg synes et er flot at du besøger borger på den måde.

Jeg ved godt man skal skelne mellem professionel, privat og personlig. Men der er så mange ældre mennesker idag der er ensomme og så er det flot du besøger dem. Desuden er det også dejligt at læse om nogle der arbejder i hjemmeplejen som er dedikeret til arbejdet.

Anmeld

10. marts 2012

LR85

Kan du ikke spørge i kirkens, høre om deres folkeregister ting? 

Anmeld

10. marts 2012

bvk

alle dødsfald skal registreres i statstidende, så www.statstidende.dk kan måske hjælpe?!

jeg ved ikke hvor nemt det er at søge, men det er muligt

Anmeld

10. marts 2012

JJH

LouiseVous skriver:

Hejsa, det lyder nok lidt underligt..

Men jeg har på et tidspunkt haft en borger som jeg rigtig gerne vil besøge , men jeg er kommet i tvivl om borgeren er gået bort.
Jeg er ikke faldet over nogen døds annonce på det i avisen eller noget. Men da denne distrikts gruppe jeg hørte under er lukket ned, har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal finde ud af hvor borgeren er forsvundet hen, eller værste fald gået bort..

Nogen af Jer super kvikke kvinder der måske kan hjælpe ??

Jeg kan ikke svare dig på hvordan man finder ud af personen stadig er i live, men vil gerne give dig et skulderklap for du har lyst til at besøge en borger efterfølgende.

De ældre åbner deres hjem og hjerte for jer og nogle gange kommer nogle af jer til at betyde mere end andre. ofte er i en stor del af de ældres netværk, og dermed også et savn når i ikke kommet i hjemmet længere. selvfølgelig kun hvis borgeren selv har vist interesse herfor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.