WW

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.794 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. marts 2008

Lise

Nu har jeg på ww-kur i et par dage, og jeg har været sulten lige siden start!!! :'( Jeg holder mig til de point jeg må spise for, og min vægt rører sig ikke ud af flækken. Jeg vejer 55,8 kg - ikke 55,7 eller 55,9, men 55,8 - og det har jeg gjort i fire dage nu. Jeg må spise for 19 point om dagen; ikke meget mad man kan "købe" for 19 point, men jeg spiser ikke for flere. Tænker jeg skulle prøve med 18 eller 17 point, men snart har jeg da ikke råd til at få min morgen-havregrød eller mælk i kaffen. Hvad faen gør jeg for at blive mæt? Og hvordan skal jeg fordele points'ne? Jeg har endda holdt mig fra ris, pasta, kartofler, hvidt brød...det eneste brød jeg har spist er Herkules rugbrød og hjemmebagte grovboller... Jeg vil bare så gerne af med de forbandede seks kilo - hvorfor helvede er det så svært??? Og hvorfor skal jeg være sulten hele tiden? Lise - træt af for små bukser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2008

Anna-Rosa

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Nu har jeg på ww-kur i et par dage, og jeg har været sulten lige siden start!!! :'( Jeg holder mig til de point jeg må spise for, og min vægt rører sig ikke ud af flækken. Jeg vejer 55,8 kg - ikke 55,7 eller 55,9, men 55,8 - og det har jeg gjort i fire dage nu. Jeg må spise for 19 point om dagen; ikke meget mad man kan "købe" for 19 point, men jeg spiser ikke for flere. Tænker jeg skulle prøve med 18 eller 17 point, men snart har jeg da ikke råd til at få min morgen-havregrød eller mælk i kaffen. Hvad faen gør jeg for at blive mæt? Og hvordan skal jeg fordele points'ne? Jeg har endda holdt mig fra ris, pasta, kartofler, hvidt brød...det eneste brød jeg har spist er Herkules rugbrød og hjemmebagte grovboller... Jeg vil bare så gerne af med de forbandede seks kilo - hvorfor helvede er det så svært??? Og hvorfor skal jeg være sulten hele tiden? Lise - træt af for små bukser[/citat] PIIIIIIIIIIV..... Hvem der bare vejede 55 kg. Jeg vejer så lige 10 kg mere og skal min. smide 6 kg..Fårk.. jeg synes bare at kagerne smager meget bedre når man ikke må!!>( Anja - som jo lige har bagt napoleonshatte og chokoladekage:$

Anmeld

7. marts 2008

Susan1978

Lise har du prøvet power start programmet..

det virker for mig.. og der er ellers intet der har virket for mig. :( har tabt 1,3 juuhuuuuuuu

Husker du dit vand? Husker du din frugt i forbindelse med hvert måltid eller i måltiddet.

Husker du mellemmåltider..

Spiser du mange gulerødder? Det virker nemli ik her..

tja hvad kan jeg mere finde på.. ¨ik mere lige nu.

Susan som sidder og spiser et stykke brød med torskerogn blandet med fromagefrais og karry. og en masse grønt til.

Anmeld

7. marts 2008

Lise

Hej Susan,

Jeg har ikke prøvet powerstart programmet - kan ikke overskue en madplan :$

Jeg drikker vand og drikker vand og drikker vand! Spiser ikke frugt med måltidet (skal jeg det?), men det burde da være det mindste problem.

Om jeg husker mellemmåltider - det har jeg sgu da ikke "råd" til, hahah... jeg spiser gulerødder og peberfrugter til mellemmåltid - evt. andre gratis ting. Og ja, jeg spiser en del gulerødder. har været på kur tidligere hvor jeg nærmest levede af gulerødder - der smed jeg 1 kg om ugen og fik en dejlig kulør sommeren efter :D Det er en win-win situation!

Jeg tror jeg har brug for noget der mætter godt og grundigt, som ikke koster så meget - hvad kan det mon være? Som nævnt så får man sgu ik meget for 18-19 point på en hel dag.......

Lise - stadig sulten

Anmeld

7. marts 2008

ivfmarie

brug største delen af dine point til hver måltid på proteinrigt mad - altså KØD! Grøntsager og frugt er jo gratis - find nogen spændede alternativer til gulerødder og broccoli, og æd dig mæt i dem.
Hvis du laver fx en kødsovs, så prop den med blendede/hakkede grøntsager - så kan du få en laaangt større portion for samme antal point.
Jeg er glad for WW, og har faktisk ikke været sulten siden jeg startede, men jeg "overholder" også alle måltider, og sørger for mættende protein i løbet af hele dagen.
Dyrker du i øvrigt motion nu? For hvis du gør det, så går vægttabet langsommere, fordi der sker en muskelopbygning SAMTIDIG med at depoterne svinder.

Marie - mangler "kun" ca 5 kg ud af de 24 der røg på under graviditeten

Anmeld

7. marts 2008

Lise

Hej Marie,

Jeg giiiiiiiiider ikke dyrke motion lige nu...ork, er slet ikke motiveret. Så det er sgu ikke muskelmasse der holder vægten oppe, hihi...

mht kødsovs, så bliver den ALTID proppet med grønt - det gør alle kødretter mere eller mindre hvis det er mig der laver mad, hvilket det er for det allerallerallermeste!

Hvad for noget mættende protein spiser du i løbet af dagen? Kan du komme med konkrete eksempler?

Anmeld

7. marts 2008

sttina

Lige et hurtigt svar inden jeg skal videre med den hjemmelavet lasagne.
Kunne du ikke prøve at skrive hvad din dag består af? For så er det nemmere at komme med lidt gode ideer. Og følger du det nye eller gamle, altså har det med eller uden super flex?

Anmeld

7. marts 2008

Lise

Jo, altså, har kun været igang et par dage, så der er ikke så meget typisk...

Men morgenmad:
Havregrød (50 g havregryn + vand + SØD)
Kaffe med minimælk
Formiddag:
Smoothie (80-90 g hindbær/jordbær), 2 dl minimælk, SØD og vanille)
Frokost:
1 stk rugbrød m. ost ell. andet pålæg eller grovbolle
f.eks. gulerodssalat med 1 spsk rosiner
i løbet af eftermiddagen:
frugt eller grøntsager
Aften:
Ja, igår fik jeg en portion rosenkålssuppe med 1 grovbolle

Synes jeg får brugt de fleste point inden jeg er færdig med frokosten, så der næsten ikke er råd til aftensmad. Hmm...

Nå, nu skal jeg ud af døren. Skal til arrangement med spisning og vinsmagning, så mon ikke vægter rykker sig til imorgen (den forkerte vej vel at mærke).

Lise

Anmeld

8. marts 2008

sttina

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Men morgenmad: Havregrød (50 g havregryn + vand + SØD) [rød]3 points[/rød] Kaffe med minimælk [rød]1½ points for 2 dl[/rød] Formiddag: Smoothie (80-90 g hindbær/jordbær), 2 dl minimælk, SØD og vanille)[rød]1½ points[/rød] Frokost: 1 stk rugbrød m. ost ell. andet pålæg eller grovbolle [rød] 1-2 points og så er ost jo rimelig dyrt. og en grovbolle koster jo 2½ points[/rød] f.eks. gulerodssalat med 1 spsk rosiner [rød] ½ points[/rød] i løbet af eftermiddagen: frugt eller grøntsager Aften: Ja, igår fik jeg en portion rosenkålssuppe med 1 grovbolle [rød]suppe er jo næsten gratis men igen en bolle til 2½ points[/rød] Synes jeg får brugt de fleste point inden jeg er færdig med frokosten, så der næsten ikke er råd til aftensmad. Hmm... Nå, nu skal jeg ud af døren. Skal til arrangement med spisning og vinsmagning, så mon ikke vægter rykker sig til imorgen (den forkerte vej vel at mærke). Lise [/citat] [blå] Altså jeg synes at morgenmaden er fornuftig, men tilsæt evt et æble skåret i små tern og evt kanel.. Det smager super :) Frokost synes jeg du skal droppe bolle, eller ihvertfald ikkegøre det hver dag, for med rugbrød får du altså flere fibre og de mætter i længere tid. Og af pålæg er ost jo rimelig dyrt, mens hamburgerryg, roastbeef eller f.eks pålæg fra den grønne slagter koster ½ points for 2 skiver. Sørg for at få godt med grønt til. Eller lav en salat men put masser af kylling i eller rejer. I det nye super flex må du spise alt hvad du kan for 3 points. ellers koster 1 kylinge filet 2 points. Men du skal have noget kød/fisk i salaten ellers er du hurtig sulten igen. Til aftensmad er det fint med f.eks suppe men igen sørg for noget kød. Ellers laver du bare alm mad mn med omtanke. Igr fik vi f.eks lasagne. Ikke knorrs men med en kødsovs spækket med grøntsager og så bare lasagne plader og netto's minimun ost på toppen.. Det smagte super og kostede kun 7 points for 1/4 fad og så med råkost til. Når alt det her så er skrevet så kan jeg godt huske i starten hvor svært det var at administere sine points. Men du kommer altså hurtigt ind i det. Og du kan evt lave en madplan for 1 uge af gangen så ved du ihvertfald hvad aftensmaden står på og dermed kan du bedre fordele dine points ud tl resten af dagen. Håber det var til hjælp, ellers skriver du bare igen :)[/blå]

Anmeld

8. marts 2008

sttina

rykker den lige frem og tilføjer lidt....

Hvis du har nogen madvarer som du er i tvivl om hvad de koster af points så har jeg altså en lommeregner der kan regne det ud.. Du skriver bare kalorier og fedtprocent (pr 100 gr) og hvor stor portionen er og så vupti har du svaret..

Det var bare lige et tilbud :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.