[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f]
Men morgenmad:
Havregrød (50 g havregryn + vand + SØD) [rød]3 points[/rød]
Kaffe med minimælk [rød]1½ points for 2 dl[/rød]
Formiddag:
Smoothie (80-90 g hindbær/jordbær), 2 dl minimælk, SØD og vanille)[rød]1½ points[/rød]
Frokost:
1 stk rugbrød m. ost ell. andet pålæg eller grovbolle [rød] 1-2 points og så er ost jo rimelig dyrt. og en grovbolle koster jo 2½ points[/rød]
f.eks. gulerodssalat med 1 spsk rosiner [rød] ½ points[/rød]
i løbet af eftermiddagen:
frugt eller grøntsager
Aften:
Ja, igår fik jeg en portion rosenkålssuppe med 1 grovbolle [rød]suppe er jo næsten gratis men igen en bolle til 2½ points[/rød]
Synes jeg får brugt de fleste point inden jeg er færdig med frokosten, så der næsten ikke er råd til aftensmad. Hmm...
Nå, nu skal jeg ud af døren. Skal til arrangement med spisning og vinsmagning, så mon ikke vægter rykker sig til imorgen (den forkerte vej vel at mærke).
Lise [/citat]
[blå] Altså jeg synes at morgenmaden er fornuftig, men tilsæt evt et æble skåret i små tern og evt kanel.. Det smager super :)
Frokost synes jeg du skal droppe bolle, eller ihvertfald ikkegøre det hver dag, for med rugbrød får du altså flere fibre og de mætter i længere tid. Og af pålæg er ost jo rimelig dyrt, mens hamburgerryg, roastbeef eller f.eks pålæg fra den grønne slagter koster ½ points for 2 skiver. Sørg for at få godt med grønt til. Eller lav en salat men put masser af kylling i eller rejer. I det nye super flex må du spise alt hvad du kan for 3 points. ellers koster 1 kylinge filet 2 points. Men du skal have noget kød/fisk i salaten ellers er du hurtig sulten igen.
Til aftensmad er det fint med f.eks suppe men igen sørg for noget kød. Ellers laver du bare alm mad mn med omtanke. Igr fik vi f.eks lasagne. Ikke knorrs men med en kødsovs spækket med grøntsager og så bare lasagne plader og netto's minimun ost på toppen.. Det smagte super og kostede kun 7 points for 1/4 fad og så med råkost til.
Når alt det her så er skrevet så kan jeg godt huske i starten hvor svært det var at administere sine points. Men du kommer altså hurtigt ind i det. Og du kan evt lave en madplan for 1 uge af gangen så ved du ihvertfald hvad aftensmaden står på og dermed kan du bedre fordele dine points ud tl resten af dagen.
Håber det var til hjælp, ellers skriver du bare igen :)[/blå]
Anmeld