kød/protein

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2009

Miamaja

Hehe bliver helt flov for jeg er utrolig kræsen... spiser ikke linser, humus, og æg spiser jeg måske 1 gang om måneden, mælkprodukter rør jeg slet ikke...

Ja og kylling der spiser jeg osse kun meget lidt, rør slet ikke kød og hvis jeg gør det så er det max 1cm og måske sådan to stk. laks/fisk rør jeg heller ikke kan ikke lide fisk, ikke engang tun på dåse.

ja, saa skal du nok snakke med din lage eller dietist for hvis man er utrolig kraesen med hvad man ikke vil spise saa skal man vare yderst sikker paa at det man saa vil spise er godt nok for et barn der har brug for at vokse sig sund og staerk inde i maven.

hvor er jeg GLAD for jeg selv spiser naesten alt og har ogsaa et barn der spiser faktisk alt og er saa nem at have med ud at spise og lave mad til. han spiser linser, gulerodder, nasten alle grontsager, artiskokker, sorte og gronne oliven, alt frugt, aerter, aeg, kod, maelk, syltede agurker, hummus - you name it! Det er skooooont med en alt spisende barn som sikkert er blevet saadan fordi vi har sat alt foran ham ogsaa selvom han ikke ville spise det i lang tid blev det stadig puttet paa tallerken sammen med en masse andet (tror ikke paa at presse maden i munden) og saa det at han ser os spise varieret og er nysgerrig efter at smage hvad vi faar kager bryder han saa ikke saerlig om - hvorfor? Vi faar nasten aldrig kage og slik herhjemme saa han er ikke vant til det. deraf aarsagen det har ogsaa en vigtighed at man lader sit lille barn opleve alle slags smag saa deres smagsans udvikles saa man ikke ender med en yderst kreasen barn og senere voksen. for det er da saa trist

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.