Jeg har ingen erfaringer med Recaro.
Vi købte en brugt chicco sidste gang. Den sad han bare rigtig dårligt i, kan absolut ikke anbefales.
Derfor lejede vi efter et par måneder en Römer i Babysam. (fordi det var den de fleste brugte) Den sad han bedre i end i chicco'en, men jeg ville ikke anbefale den, da vi kun havde bøvl med den. Den var nærmest umulig at bruge med den base, der fulgte med og kalechen krøllede underligt (og det til trods for at det var en splinter-ny, fuldstændig ubrugt model, som vi fik med hjem/Vi var de første der lejede den)
Da han var 10 måneder og vi skulle skifte til en større model undersøgte jeg markedet lidt bedre og valget faldt på en BE SAFE, i klassen 9-18 kg, dels pga. at den havde klaret sig bedst og fordi den virkede mest behagelig/polstret. Vi har kun været glade for den.
... og derfor vælger vi også en BE SAFE til den ny lille baby. De har en model " izi sleep", som kan lægges helt ned, når den ikke er monteret i bilen, hvilket gør at man kan lade baby sove videre i stolen uden at skulle bekymre sig for babys ryg. Efter sigende skulle det også være en af de længste stole i klassen 0-13 kg, så barnet kan sidde i den længere.
BE SAFE har iøvrigt også vundet flere test.
Anmeld