Recaro vs. Römer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

vitapigen

Vi havde Recaro autostol til at starte med (0-13 kg), men da vores datter var 4-5 mdr var vi nød til at låne en Römer autostol, da hun ikke længere kunne sidde i recaro stolen, hvilket er alt alt for tidligt. Hun blev simpelthen mast... Men nu har vi også en meget stor pige... Over 4 kg ved fødslen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

frk-stoltze

Vi har købt en recaro, og dem vi kender som har købt sådan en, et yderst tilfredse nu venter vi bare til den skal i brug

Anmeld

10. marts 2012

Fanny Holbech

Jeg har ingen erfaringer med Recaro.

Vi købte en brugt chicco sidste gang. Den sad han bare rigtig dårligt i, kan absolut ikke anbefales.

Derfor lejede vi efter et par måneder en Römer i Babysam. (fordi det var den de fleste brugte) Den sad han bedre i end i chicco'en, men jeg ville ikke anbefale den, da vi kun havde bøvl med den. Den var nærmest umulig at bruge med den base, der fulgte med og kalechen krøllede underligt (og det til trods for at det var en splinter-ny, fuldstændig ubrugt model, som vi fik med hjem/Vi var de første der lejede den)

Da han var 10 måneder og vi skulle skifte til en større model undersøgte jeg markedet lidt bedre og valget faldt på en BE SAFE, i klassen 9-18 kg, dels pga. at den havde klaret sig bedst og fordi den virkede mest behagelig/polstret. Vi har kun været glade for den.

... og derfor vælger vi også en BE SAFE til den ny lille baby. De har en model " izi sleep", som kan lægges helt ned, når den ikke er monteret i bilen, hvilket gør at man kan lade baby sove videre i stolen uden at skulle bekymre sig for babys ryg. Efter sigende skulle det også være en af de længste stole i klassen 0-13 kg, så barnet kan sidde i den længere.

BE SAFE har iøvrigt også vundet flere test.

Anmeld

11. marts 2012

Autostol.dk

Hej,

Som mange af de andre også nævner, så er der store problemer med, at barnet vokser alt for hurtig ud af Recaro autostolen og så er man nødt til at leje en brugt eller købe en ny.

Derfor vil jeg råde jer til, at se nærmere på Römer eller Maxi Cosi. De har begge gode stole og deres modeller kan bruges i 13-15 mdr. og til den tid kan barnet bedre sidde i en forudvendt autostole, hvis ikke i vælger, at bruge bagudvendte autostole indtil 4-6 årsalderen, som er mere sikker end forudvendte autostole.

Recaro er populære blandt mændene, da de er fede og laver fede sport sæder til bilen - men det er ikke det samme, som at de lver gode autostole. Så snak med manden om ikke det er bedre, at jeres barn sidder sikkert end at autostolen ser fed ud?

God søndag.

Anmeld

11. marts 2012

Maja88

An&Jo skriver:

jeg havde maxi cosi cabriofix og det er simpelthen en lækker stol..

Meget bredere og med bedre plads end de andre stole, og min dreng brugte den til han var næsten et år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.