Anonym skriver:
Hej Piger!
Jeg er 17 uger henne i min 2. graviditet. Jeg har den sidste uges tid haft en del bekymringer omkring bebs i maven.
Jeg har ikke mærket liv endnu. Synes alle siger de mærker det tidligere 2. gang. første gang mærkede jeg allerede liv i uge 18 
Jo maven vokser da lidt og kvalmen er der stadig, men er stadig så bekymret for at der er noget galt.
Er der andre der har det ligesom mig i disse uger ??
Åh kan sådan følge dig... har haft det nøjagtig på samme måde som dig... Og ved du hvad det er helt normalt....
Tag til din jordemoder og bed om at lytte efter hjertelyden, så bliver du rolig igen, det gjorde jeg... jeg tog til samtale og fortalte at mine bekymringer for baby var så stor, og fyldte meget i mine tanker... og hun fortalte mig alle de ting jeg havde brug for at høre og hun fandt hjertelyden som jeg også selv hørte.
Jeg havde heller ikke mærket liv (var i 17 uger da) og der sagde hun også det var helt normalt, man siger at det er først er fra uge 23 at der skal man helst mærke liv. så du har tid at løbe på endnu. Men det aller komiske var at da jeg så tog hjem derfra, og slappede af, mærkede jeg liv for første gang... og det har helt sikkert noget at gøre med at jeg var rolig igen og ikke bekymrede mig. Så mit råd, tag da lige at besøge din jordemoder, det er det de er der for... at hjælpe og vejlede. 
Anmeld