mærketøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

Pige2009

MariaE skriver:

Synes ofte det bare har lidt sjovere tryk eller pænere former osv.

Her brugte vi ikke sindsygt mange penge på tøj til nr 1, han kunne passe det meste. Men vi begyndte på det da nr 2 kom fordi alt hvad der fantes fra føtex, BilkaHM og lign simpelthen ikke passede til hende. DEt er lavet til tykkere børn end hun var og hverken bodyer, bukser eller noget duede.

Tja, så der var vist det der for alvor satte gang i mit spender humør, mest på hollys dengang da det var noget af det der sad bedst uden at falde ned over hendes skuldre eller røv.

Nu køber jeg bare en del af det jeg kan lide på udsalg da man så næsten kan få det til samme pris som en bilkatrøje eller jakke og så vil jeg ærligt talt hellere have en smule bedre kvalitet end noget af deres er til de samme penge.

Dermed ikke sagt vi ikke køber det, har lige købt sorte bukser og en lækker grønturkis trøje til min søn derude...trøjen er super, mnen bukserne krølervildt i vaskog det gør mange af deres bukser der ikke er jeans...ret irriterende.

Jeg er også ret enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg har ofte tænkt over hvorfor man køber mærketøj til babyer?

De vokser lynhurtigt ud af tøjet.

De er ligeglade med om de har mærketøj på.

Er det fordi kvaliteten er bedre og tøjet derfor ikke bliver forvasket at se på? (hvilket, ikke særlig meget babytøj kan nå at blive, før det ikke bliver brugt mere)

Så mit spørgsmål er vel, til Jer der køber mærketøj, hvorfor?

(Jeg er blot nysgerrig)

Jeg køber stort set aldrig mærketøj fra ny... Det er sket en enkelt gang eller to, men synes simpelthen at det er uhyrligt at et så lille stk tøj der kan bruges så kort til koster 4-500 kr... De penge kan jeg godt bruge på noget andet.

Når det er sagt, så har jeg købt utrolig meget mærketøj brugt - med større eller mindre held. Nogen gange har tøjet været i fantastisk stand, andre gange har det været lige til skraldebøtten. Så er begyndt at blive mere varsom med at købe brugt. 

Når jeg har købt brugt har det været fordi at jeg synes at det var et fedt design, eller fordi at jeg stod og manglede nogen ting til en billig penge NU!

Jeg vil sige at i fremtiden vil jeg hovedsagelig handle i H&M, og i tøj&sko. Har fundet ud af at tøj og sko bruger noget rigtig lækkert blødt stof - som forbliver blødt selvom det bliver vasket og IKKE tørretumblet... Derudover er jeg meget til enkle design, så de to butikker passer fint til min stil.

Faktisk stod jeg den anden dag og pakkede drengens bodyer væk i str 68... og kom til at tænke over hvad det ville koste at skifte til næste gardarobe. Tænker at det ville kunne gøres for 1500-2000 kr hvis man køber billigt, og det er da ok :0)

Anmeld

9. marts 2012

SaNiNa

Her køber jeg kun det som jeg syntes godt om og så skal det side godt på mine børn, h&m me too, name it det sider bare ikke godt på min søn.

bilka bliver jeg sur over hvergang fordi det ser ud som om det har været brugt 50 gang efter en vaske og så gider jeg ikke købe det og det gør også tit op i sygningen.

Der med ikke sagt at mærke tøj ikke også kan gøre det, men synes bare tit bilkas, føtex osv er sådan.

For mig er det vigtigst at tøjet sider godt på mit barn og så køber jeg aldrig noget til fuld pris.

Anmeld

9. marts 2012

cennona

Anonym skriver:

Er det fordi kvaliteten er bedre og tøjet derfor ikke bliver forvasket at se på? (hvilket, ikke særlig meget babytøj kan nå at blive, før det ikke bliver brugt mere)

(Jeg er blot nysgerrig)

Her har drengen en smule mærketøj. Det er dog kun noget, jeg har købt, fordi jeg syntes, at netop det stykke tøj var flot. Jeg er ligeglad med, om tøjet er fra Bilka, H&M, Hollys eller what ever. Mærketøj har nogen gange et sjovere mønster end det, der lige er på bodyerne fra Bilka, men jeg er simpelthen for nærig til at give 300 kr eller deslige for en natdragt f.eks. Favoritten herhjemme er H&M. Billigt tøj i en ok kvalitet, og så er det meste jo også pænt og nydeligt at se på.   

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres input allesammen.

Det er interessant at se, at de fleste af jer, gør det pga. pasform og kvalitet. Selvfølgelig skal man da også synes at tøjet er pænt. Ingen af os køber noget vi synes er grimt til os selv hellere.

Jeg havde en lille fordom om at man købte mærketøj udelukkende fordi det er mærketøj og fordi man så var "smart".Dette syntes jeg jo er skørt- at betale 500kr for så lidt stof, men jeg kan da se, at dette jo ikke er tilfældet

Anmeld

9. marts 2012

modesty

Min dreng har helt klart mest mærketøj. Jeg køber det tøj jeg synes er pænt, og det tøj der sidder bedst på min dreng og er blødest. Jeg kan f.eks rigtig godt lide Ej Sikke Lejs design, men køber det ikke, da jeg synes stoffet hurtigt bliver hårdt/groft i det. Molos design kan jeg også godt lide, men køber det heller ikke, da jeg synes det virker syntetisk med stretch. Køber dog deres bløde bukser, som virker enormt behagelige for min dreng at have på.

Småfolk og Serendipity er mine yndlingsmærker. Småfolk p.g.a. design og pasform, Serendipity p.g.a. kvalitet. Men jeg kan også rigtig godt lide noget af tøjet fra Friends, H&M og Little One. Købte lige nogle rigtig fine velour smækbukser fra Little One i Tøj og Sko for 60 kr. Hvis der havde stået Småfolk i nakken, havde de kostet 3-400 kr.

Jeg køber ALDRIG mærketøj til fuld pris, det er nogle fuldstændigt horrible priser. Trendsales, dba, loppemarkeder og, hvis jeg rigtig skal flotte mig, lagersalg.

Anmeld

9. marts 2012

TeamRocket

1 fordi H&Ms baby drengetøj er ugly bugly og ikke min stil. (hvad sker der for terner, kedelige farver og disneyprint på ALT tøjet?!) 

2 fordi jeg synes f.eks hummel og ejsikkeleg, molo osv holder utrolig meget bedre på farve og pasform (og så kan en evt lillebror jo arve det

Elsker tilgengæld H&Ms pigetøj, amen mig og min datter er jo bidt af en gal hello kitty  hihi.

Anmeld

9. marts 2012

Kvist

Anonym skriver:

(Jeg er blot nysgerrig)

Jeg køber mærkevare til min søn fordi jeg sys det er lidt federe og lidt bedre kvalitet.. Men køber det gerne brugt hvis det stadig er pænt, for er til tider for nærig til at give fuld pris..

Men jeg køber også ligeså meget H&M, Bilka og andet billigt tøj til ham.. Det en god blanding.. Så længe det falder i min smag er jeg som ligeglad med hvad der står i nakken..

Anmeld

9. marts 2012

Myturn

Vi køber mest mærker som: Molo, Ej sikke lej, Småfolk, Danefæ, Katvig fordi det er lækkert tøj i flotte farver og design og med en god pasform til vores datter

Dog køber vi da også tøj i Bilka, H&M og Name it, men synes tit det hurtigt bliver forvasket eller bliver hurtigere slidt ift de dyrere mærker.

For det meste køber vi mærkevarer på tilbud eller lagersalg, og så bliver prisen jo nær det samme som for de billige mærker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.