Er dette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ansemusen skriver:

Jeg mener godt man må, når man er på barsel, da man ikke skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet! Og desuden kan man i nogle tilfælde få tilladelse til at rejse, selvom man modtager kontanthjælp.

Jeg kan godt se, at det er lidt skidt, hvis hun snyder, men jeg synes GODT NOK det er en glidebane at begynde at melde hinanden for den slags! Puh ha føj, siger jeg bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Tvillingemor80

Jeg har en veninde der er på kontanhjælp under barsel ..

Hun må IKKE rejse, medmindre hun melder det til kommunen først (og så vil hun blive trukket i KH for alle feriepengene).

MEN er det ikke at sparke til en der ligger ned at melde hende ? - Hun har fået tvangsfjernet sit barn, uanset grund så må det være noget af det værste der kan ske en. Selvfølgelig skal man ikke begå socialt bedragerri, men for pokker la hende nu lige få lov at komme oven på .. Desuden kan det jo være hun slet ikke er klar over at hun ikke må rejse når hun er på KH/Barsel. ?

Anmeld

8. marts 2012

sylvester1

Er man på kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarked - Altså man må ikke rejse til udlandet.

I særlige tilfælde kan du rejse til udlandet, hvis du afmelder din kontanthjælp i perioden, ved sygdom i nær familie, som bor i udlandet eller hvis ens barn bor i udlandet og man skal have samvær. I særlige tilfælde skal kontanthjælpsmodtageren kunne være tilbage med 1 dags varsel.

Kontanthjælpsmodtager kan tage 1 måned "fri" om året, hvor de dermed fravælger kontanthjælpen imens. Hvis de gør det, så har kontanthjælpsmodtageren mulighed for at tage til udlandet.

Ønsker man at give tip om mulig bedrageri gøres det på kommunes hjemmeside og pr. brev.

Anmeld

8. marts 2012

Ansemusen

Tvillingemor90 skriver:

Jeg har en veninde der er på kontanhjælp under barsel ..

Hun må IKKE rejse, medmindre hun melder det til kommunen først (og så vil hun blive trukket i KH for alle feriepengene).

MEN er det ikke at sparke til en der ligger ned at melde hende ? - Hun har fået tvangsfjernet sit barn, uanset grund så må det være noget af det værste der kan ske en. Selvfølgelig skal man ikke begå socialt bedragerri, men for pokker la hende nu lige få lov at komme oven på .. Desuden kan det jo være hun slet ikke er klar over at hun ikke må rejse når hun er på KH/Barsel. ?

Hun skal da ikke betale feriepenge tilbage til kommunen. Kommunen undlader bare at udbetale kontanthjælp for den periode, som man rejser i.

Anmeld

8. marts 2012

HA87

Lady Marion <3 skriver:

Måske fordi alle os der arbejder hårdt betaler gildet i form af skat ?????

Ja lige nøjagtig. Hvis ikke der var så mange der udnyttede systemet ville danmark med garanti være et meget rigere land at leve i.

Anmeld

8. marts 2012

kirsti

mor til 4 dejlige børn skriver:

jA OG NOGLE KAN OGSÅ FÅ TILLADS TIL DET.Pga familie eller ligne i udlandet eller kender da en der må rejse 7 dag om året til udlande pga dårlig ryg og går i behandling i udlandet.Du må også gerne tag til sverige f.eks og få lave ens tænder.

Men når man får kh skal man have et ok fra kommunen hvis ikke man meld det så ja så er det socialbedrageri. alt skal meldelse hvis der sker ændring i ens liv rejser,job udd blever alenemor osv.

jeg kender reglerne jeg arbejder med kontanthjælpsmodtagere til daglig.

Ja det skal meddeles/der skal gives tilladelse men det gør ikke at udenlandsrejser er det samme som social bedrageri og i bund og grund er der ikke andre end personen og sagsbehandleren der kan være sikre på om tingene er clearet med kommunen.

Jeg synes man skal passe meget på med at rende rundt og beskylde/anmelde folk for scoialt bedrageri med mindre man er 110% sikekr. Det er enormt krænkende at skulle stå skoleret hos kommunen/kontrolgruppen hvis man intet har gjort

Anmeld

8. marts 2012

kirsti

sylvester1 skriver:

Er man på kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarked - Altså man må ikke rejse til udlandet.

I særlige tilfælde kan du rejse til udlandet, hvis du afmelder din kontanthjælp i perioden, ved sygdom i nær familie, som bor i udlandet eller hvis ens barn bor i udlandet og man skal have samvær. I særlige tilfælde skal kontanthjælpsmodtageren kunne være tilbage med 1 dags varsel.

Kontanthjælpsmodtager kan tage 1 måned "fri" om året, hvor de dermed fravælger kontanthjælpen imens. Hvis de gør det, så har kontanthjælpsmodtageren mulighed for at tage til udlandet.

Ønsker man at give tip om mulig bedrageri gøres det på kommunes hjemmeside og pr. brev.

det er ikke korrekt.

I princippet kan du frasige dig din kh ligeså mange uger om året du lyster!

Når du har været i aktivering i knap 1 år har du ret til 4ugers aktiveringsfri. Dette er ikke at forveksle med ferie da du i de 4 uger modtager kh og derfor ikke må rejse til udlandet men du skal ikke møde i aktivering.

Reglerne for KORTVARIG udrejse med kh er meget skarpe. der er reelt kun flg muligheder:

-udlandsrejse er en del af aktiveringen

- samvær med egne børn der ikke kan foregå her i landet

- nødvendig lægebehandling der IKKE kan fåes her i landet. (altså ikke nye tænder eller bryster osv)

- der foreligger ganske særlige forhold som besøg hos en nær pårørende der er alvorligt syg.

Ovennævnte ophold må ikke hindre at du kantage imod tilbud om arbejde/aktivering.

Anmeld

8. marts 2012

Tvillingemor80

Ansemusen skriver:

Hun skal da ikke betale feriepenge tilbage til kommunen. Kommunen undlader bare at udbetale kontanthjælp for den periode, som man rejser i.

Ville havde skrevet feriedage ikke ferierne skriver fra iPhone hehe

Anmeld

8. marts 2012

Lady Marion <3

HA87 skriver:

Ja lige nøjagtig. Hvis ikke der var så mange der udnyttede systemet ville danmark med garanti være et meget rigere land at leve i.

Anmeld

9. marts 2012

H+S Skjolgborg.

kirsti skriver:

jeg kender reglerne jeg arbejder med kontanthjælpsmodtagere til daglig.

Ja det skal meddeles/der skal gives tilladelse men det gør ikke at udenlandsrejser er det samme som social bedrageri og i bund og grund er der ikke andre end personen og sagsbehandleren der kan være sikre på om tingene er clearet med kommunen.

Jeg synes man skal passe meget på med at rende rundt og beskylde/anmelde folk for scoialt bedrageri med mindre man er 110% sikekr. Det er enormt krænkende at skulle stå skoleret hos kommunen/kontrolgruppen hvis man intet har gjort

NEMLIG SANDT.

Hvorfor skal andre blande sig i det det er da en sag mellem person og hendes/hans sagsbehandler.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.