Er dette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Uden at jeg ved det med sikkerhed, så tror jeg ikke det er bedrageri.

Hvis hun er på barsel skal hun vel ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet - og derfor må hun vel gerne rejse.

det er nemlig også det jeg tænkte, men måske var det noget andet når nu hendes barn er tvangsfjernet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

morbibi

Laura. skriver:

Så vidt jeg ved, må kontanthjælpsmodtagere ikke rejse nogen steder hen.. så ja, det er ulovligt det hun gør..

Bare fordi man er på kontanthjælp, har man altså stadig rettigheder.
Selvfølgelig må man rejse ud af landet, ligesom alle andre, bare man står til rådighed og kommer hjem inden for 3 mdr eller når kommunen skriver eller ringer efter en.
Det bedste man som kontanthjælpsmodtager kan gøre er, at tale med sin sagsbehandler, inden man rejser

Og en anden ting - kan folk ikke være ligeglade med om folk rejser!!! (om man er på barsel, kontanthjælp eller andet)

Anmeld

7. marts 2012

Frk.S

Anonym skriver:

det er nemlig også det jeg tænkte, men måske var det noget andet når nu hendes barn er tvangsfjernet.

Ja, det skal jeg ikke kunne sige.

Anmeld

7. marts 2012

Frk.S

Anonym skriver:

Ja, det skal jeg ikke kunne sige.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Men hvis hun er på barsel, så må hun vel godt?

Eller måske hun har meddelt kommunen at hun holder ferie

Sagen er at jeg faktisk ikke ved det derfor spørger jeg jer.. hun er som sagt på kh, og på barsel, men hendes barn er tvangsfjernet.

Anmeld

7. marts 2012

morbibi

Anonym skriver:

Fordi at jeg synes det er ærgerligt at jeg som mor har et barn og samtidig arbejder omkring 40 timer om ugen, ikke har råd ti at rejse. Men jeg er med til at give folk som hende råd til at rejse 2 uger til egypten med hendes kæreste som ogsaå modtager KH.

Hmm hvad bruger du dine penge på, for du burde da få mere udbetalt end en på kontanthjælp og også have råd til at rejse

Anmeld

7. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Sagen er at jeg faktisk ikke ved det derfor spørger jeg jer.. hun er som sagt på kh, og på barsel, men hendes barn er tvangsfjernet.

Men hvis hun er på barsel, så må hun jo godt.. Det var noget andet hvis hun var "alm" kh-modtager, så måtte hun ikke. Der skal man være 52 uger i aktivering i stræk, inden man får 3 ugers ferie, der må man ikke bare smutte..

Men er hun på barsel, så må hun godt.. Barn eller ej.. Hun er stadig på barsel indtil hun ryger tilbage på alm kh.

Anmeld

7. marts 2012

wamse

Anonym skriver:

Mit var også lige så meget et spørgsmål, for almindeligvis må man godt rejse mens man er på barsel 

Men måske de har skruet det lidt specielt sammen for hende, når barnet er fjernet, og hun måske har haft brug for, at komme væk fre det hele 

Anmeld

7. marts 2012

Zeus

Men kæresten derimod, kan meget vel begå socialt bedrageri..

Anmeld

7. marts 2012

Laura.

Bare fordi man er på kontanthjælp, har man altså stadig rettigheder.
Selvfølgelig må man rejse ud af landet, ligesom alle andre, bare man står til rådighed og kommer hjem inden for 3 mdr eller når kommunen skriver eller ringer efter en.
Det bedste man som kontanthjælpsmodtager kan gøre er, at tale med sin sagsbehandler, inden man rejser

Og en anden ting - kan folk ikke være ligeglade med om folk rejser!!! (om man er på barsel, kontanthjælp eller andet)

Nu har jeg aldrig været på KH før, så det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig alt for klog på.. jeg synes bare at have hørt, at når man er på KH må man ikke rejse.. men det var nu ikke for at diskutere det.. Desuden er det ikke mig der har ondt bagi over at en anden rejser, så din sidste kommentar må have været rettet mod en anden ?

Men når det kommer til barsel og KH på samme tid, har jeg slet ingen idé om hvad man må og ikke må.. så var lidt for hurtig på aftrækkeren før.. sorry..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.