Pletblødning - måske gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.547 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej!

Sidder lige og tænker lidt...undskylder på forhånd detaljerne. Normalt pletbløder jeg forholdsvist kraftigt 3-4 inden mens, dvs. det kan ses på papiret. Lige nu pletbløder jeg også, men kun hvis jeg 'graver' efter det -hvis I forstår hvad jeg mener. Det har jeg så gjort i 5 dage nu, uden at jeg på noget tidspunkt har kunne se det sådan rigtigt på papiret... Har samtidig flere andre symptomer, såsom oppustethed, forandringer i Babs og Nutte, træthed, tuder ved det mindste (eks. over at en veninde har fået en tur til Rom i fødselsdagsgave og at en anden har tabt sig eller noget så harmløst som Masterchef - stor morskab og orundring for omgivelserne ), konstant sult, niven i underlivet og lettere kvalme. Det svier og er tør som om, at mens kommer lige om hjørnet, men den kommer bare ikke...den burde være kommet i dag, men har haft længere cyklus før, så vil ikke teste før tidligst mandag. Har efterhånden råbt 'ulven kommer' så mange overfor min kæreste, så derfor venter jeg lige og venter og ser. Har ikke kune tilbageholde mens afmig selv endnu, uanset hvor meget jeg har tænkt på det, så tror ikke det er tilfældet nu - specielt ikke eftersom jeg jo faktisk pletbløder...bare MEGET svagt.

Er der nogen af Jer der har oplevet den form for pletblødning, inden I rigtig fandt ud af at I havde kage i ovnen? Er ret forvirret. Er, som nævnt, vant til at pletbløde op til en mens, men det plejer at være kraftigere og vare typisk kun  3 dage, hvorefter det begynder for alvor. Det er ikke slået fejl endnu....

Undskyld hvis det blev lidt frvirrede - og måske er slået op i forkert forum, men tænker bare at allerede gravide må være de rigtige at spørge.  Og så skal det lige passe med, at nu hvor jeg har spurgt,. at jeg begynder at bløde rigtigt...på den anden side foventer jeg i forvejen at det kommer any minute.

Er spændt på evt. svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Kay

har du taget en test???

det lydder som rigtig mange syntomer meget tidligt... det eneste jeg kunne mærke de første 2 uger var ømme bryster... der efter kom kvalmen og madleden... samt oppustet hed... resten er førs kommet efter jeg er mere end 3 måneder henne

Anmeld

7. marts 2012

AnonymMor

Jeg plejer af få min mens hver gang d 19 i måneden med pletblødning og d 20 kommer rigtig mens.

men d 16 feb blødte jeg lidt ligesom mens plejer at starte men stoppede igen meget hurtigt, og der kom ikke mere. ( Går ud fra at denne blødning var da ægget fastsatte sig )

d 20 feb testede jeg bragende positiv

Held og lykke med det

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja, jeg ved godt det er mange symptomer ret tidligt. Derfor har jeg heller ikke testet endnu, selvom mit instikt siger mig at den er god nok denne gang...hvad det ikke har gjort de andre gange. Der er bare et eller andet som er anerledes. Men selv instinktet kan tage fejl.  Men har som sagt råbt 'ulven kommer' lidt for mange gange efter min egen smag, så derfor venter jeg lige og ser indtil søndag om der skulle komme noget - som er min max. cyklus. Det er bare mærkeligt at have menssmerter så længe... De plejer først og komme, når jeg ER begyndt at bløde rigtigt. Kunne selvfølgelig også være blærebetændelse, bortset fra at jeg ikke rigtig har symptomer på det...har haft det et par gange.

Synes bare at have læst at det faktisk er meget normalt?

Jeg har ikke decideret blødt. Eller jo. I lørdags kom der en lille bitte bitte smule brunt ud, som godt kunne tyde på en blødning fra æggets integretion i livmoderen - uden at jeg OVERHOVEDET skal kloge mig på det. Tænkte i første omgang, at så er mens kommet - og endda lidt for tidligt!!! Nitte denne gang også. Men da det kun var den ene gang, hvor jeg ellers er vant til at det bliver kraftigere og kraftigere indtil det går over i regulær blødning efter 3 dage, så bliver man jo helt automatisk lidt mistænksom.

Men tillykke med din test!  Hvor er det dejligt!!! Håber alt kommer til at forløbe for dig, som det skal!

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil bare lige give en opdatering...

Staven er fra i går eftermiddags - strimlen er fra i dag for ca. en halv time siden. Hvad siger I? Er den ikke god nok?? Tør næsten ikke tro på det. Staven var meget svag i går inden for de 10 minutter, men blev kraftigere og kraftigere efter de 10 minutter. Strimlen var der bare... Troede faktisk at det var min krop der lavede spillopper igen igen...igen, så jeg faktisk var ved at 'miste' noget jeg ikke havde. Især fordi jeg kke har mærket helt så meget til det i dag, som f.eks. i går.

Tror vist nok lige at jeg skal have ringet til lægen på mandag...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. marts 2012

Kay

Anonym skriver:

Staven er fra i går eftermiddags - strimlen er fra i dag for ca. en halv time siden. Hvad siger I? Er den ikke god nok?? Tør næsten ikke tro på det. Staven var meget svag i går inden for de 10 minutter, men blev kraftigere og kraftigere efter de 10 minutter. Strimlen var der bare... Troede faktisk at det var min krop der lavede spillopper igen igen...igen, så jeg faktisk var ved at 'miste' noget jeg ikke havde. Især fordi jeg kke har mærket helt så meget til det i dag, som f.eks. i går.

jo jeg tror helt bestemt den er der tillykke

Anmeld

9. marts 2012

piadas

Anonym skriver:

Tillykke!

Den er god nok!

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jo jeg tror helt bestemt den er der tillykke

Tusind tak skal du have!!!

Må ærligt indrømme, at jeg ikke rigtig tør tro på det endnu - selvom jeg naturligvis er superglad! Især fordi vi ikke har prøvet prøvet. Har været lidt nervøs, fordi jeg er overvægtig...jeg synes ikke selv det er voldsomt, men det er nok - hvilket jeg godt selv er klar ikke er det smarteste i hele verden. Og var faktisk på diæt, havde tabt mig, men må nok hellere lige sætte den delvist på stand by til på mandag.

Min største bekymring lige nu er, at jeg laver en SA. Jeg har læst at det kan være arveligt, og min mor har smidt en del i sin tid så det gør mig ret nervøs...men hun er da trods alt endt op med 3 unger

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

piadas skriver:

Tillykke!

Den er god nok!

Tusind tak!!!

Anmeld

9. marts 2012

Kay

Anonym skriver:

Tusind tak skal du have!!!

Må ærligt indrømme, at jeg ikke rigtig tør tro på det endnu - selvom jeg naturligvis er superglad! Især fordi vi ikke har prøvet prøvet. Har været lidt nervøs, fordi jeg er overvægtig...jeg synes ikke selv det er voldsomt, men det er nok - hvilket jeg godt selv er klar ikke er det smarteste i hele verden. Og var faktisk på diæt, havde tabt mig, men må nok hellere lige sætte den delvist på stand by til på mandag.

Min største bekymring lige nu er, at jeg laver en SA. Jeg har læst at det kan være arveligt, og min mor har smidt en del i sin tid så det gør mig ret nervøs...men hun er da trods alt endt op med 3 unger

det skal nok gå og fortsæt du bare med at spise sundt... men ikke noget med at sulte dig selv

og husk at hvis du ender med en SA så er det fordi der er noget galt med den lille så hellere finde ud af det så tidligt som muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.