Suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej

Skriver lige som anonym så denne tråd ikke kommer op under mit profilnavn, men det er ikke hemmeligt eller noget. Grunden til at det skal være lidt tys tys er at jeg har været til samtale, og at jeg ikke ønsker at denne tråd kan googles på vores navne. Heller ikke i forhold til mandens job.

Nå, men samtale. Som i den gode slags... jobsamtale. Det gik godt. Jeg føler ikke at der var noget jeg glemte at sige, eller at jeg sagde noget der var uheldigt eller forkert. Der går 3 uger (TRE!) inden jeg får svar. Christ. Jeg er slet slet ikke sikker på at jeg får det. Men jeg må sige til mig selv at det var cool at være afsted og god øvelse til en anden gang. Problemet er at firmaet ikke helt ved hvad de vil have og jeg er bange for at jeg var lidt for businees og akademiker-hard core til virksomheden. Men jeg tror at de rigtig godt kunne lide mig, vi grinede meget under samtalen og den varede 1 time og 15 min med HR chefen og den adm. dir. Så spørgsmålet er hvad de konkret søger... det de heller ikke helt selv. Firmaet ligger i den nordlige ende af nordjylland. Så hvis jeg får det skal vi også flytte... Dvs. at gemalen muligvis skal opsige hans stilling. Måske. Men uanset hvad skal ungerne skifte skole og institution. Datteren min ved at jeg har været afsted og at det er langt væk og at vi så skal flytte. Hun var hjemme sammen med mig da firmaet ringede om samtalen og derfor hørte hun alt, plus at hele familien måtte køre mig op til samtalen da jeg dagen før samtalen faldt og forstuede foden og derfor slet ikke kunne køre bil (jeg kunne til nøds på piller undgå at humpe rundt inde i firmaet). Hun har siden da haft ondt i maven på regulær basis og det er jo noget lort!!! Især fordi at intet er afgjort overhovedet og chancen for at de slår til og tager mig er lille føler jeg. SÅfremt at vi får jobbet vil vi flytte tættere på mormor og morfar og vil kunne være sammen med dem ofte, plus moster der hitter ret meget. Alt dette ved hun og hun er slet ikke ulykkelig over evt. flytning. MEN det påvirker hende naturligvis alligevel at hun ikke ved hvad der skal ske, og jeg er sikker på at det er det der giver mavepine

Yderligere er jeg ved at få galoperende stres over crap speciale der skal skrives. JEG GIIIIDER ikke skrive det. Med det resultat at jeg er bagud og ikke får lavet noget derhjemme af hverken speciale eller husarbejde. Derfor er jeg nu for 2. gang hos mine forældre i skrive-eksil.  De holder godt øje med om jeg får lavet noget (ikke lige nu, de er ude at handle, he he). Og det betyder at jeg får lavet noget. I går skrev jeg 5,5 side så det er altså rigtig fint. Men jeg saaavner ungerne og manden min. Jeg var jo også afsted i sidste uge fra søndag til torsdag, og så var vi til bryllup lørdag/søndag hvor unger blev passet og så har jeg været her fra igen mandag til fredag. Min lille mindstemand derhjemme kalder og kalder på hans mor når han skal sove og det er også noget lort.

Men what to do, når nu at speciale-løkken for alvor strammer om halsen og nogen (undertegnede) har været for doven indtil nu og derfor må tage konsekvenserne?

Nå. Men herudover trives mand og børn. Kæresten har nu tabt 10 kg og taget 2 kg på i muskler! Han ser helt anerledes ud Nu med næsten vaskebræt und alles. Han kan ikke træne pt da han jo er husfar på fuldtid, så to gange om ugen løfter han børn op og ned og laver gymnastik i stuen til ungernes store fornøjelse.

Vi afleverede mindste gutten til svigerne i weekenden da vi skulle til bryllup. De var i anledning af svigermors fødselsdag i sommerhus i 1. række med svimmingpool og han nød opmærksomheden, poolen og havet. Kæresten fik vasket bil den anden dag og havde lille gutten med. Han blev bundet behørigt til garagen så han ikke stak af ud på vejen hvis kæresten lige så den anden vej Han er jo hurtig som en lille ninja (mindste gutten-Bimmer altså).

Knus og kram herfra. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

piadas

Hvor er det spændende! Men tre uger er godt nok laaaaaaaaang tid at vente! Det bliver da spændende! Er I parate til at rykke hele familien op og flytte til det nordjyske, for det er da halvlangt væk fra jer? Og hvad med kæresten? Kan han godt bare sådan lige sige sit job op og satse på at finde et nyt? Jeg kan ikke huske, hvad det er han laver...?

Hehe, jeg tror, du er sådan lidt Ally McBeal-agtig. Jeg kan lige forestille mig, dig komme humpende med den fod! Ah, undskyld - det er jo faktisk ikke engang sjovt!

Det er da vild luksus lige at flytte op til sine forældre for at skrive speciale, men jeg kan godt følge dig...det er godt nok lang tid at være væk fra børnene...specielt når lillemanden spørger efter dig! Det tror jeg sgu ikke, jeg kunne... Men jeg er heller ikke ret god til at være væk fra børnene ret lang tid af gangen, men jeg nyder det jo alligevel, når det sker!

og en masse  herfra.

Anmeld

9. marts 2012

Sofia

Har læst

Du ved hvad jeg tænker.

Uh det er spændende, jeg for Nordjylland!

Anmeld

9. marts 2012

AnneBJ

Jeg har ikke så mange kloge ord til dig, men sender dig et stort kram og tror på, at det hele nok skal lykkes hvis du (NÅR du selvfølgelig) får jobbet! 

Anmeld

10. marts 2012

CA

Åh det er spændende det hele! Tillykke med at du kom til samtale - og at det gik godt!  Er det et job du gerne vil have(synes jeg ikke lige jeg kunne læse)? Og er det et job der er værd at flytte(fra fantastisk hjem med lækker beliggenhed), skifte skole og sige job op for? 
Smart at tage hjem og blive holdt i ørene Men det lyder hårdt med børnene! Flot at M. har tabt sig så meget! Var det nødvendigt? Hvad med dig, kom du i en af de kjoler du havde købt alt for stramme?

Held og lykke med det hele!  Håber det hele falder på plads på en måde der er bedst for Jer alle 4

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Fik ikke jobbet. De ville kun give 25.000 brutto i jobløn,og det er for lidt! (jobløn = lønnen skal dække alle timer inkl overarbejde osv! Ingen flex eller overarbejdsbetaling) men de kunne godt lide mig og ville have taget mig hvis jeg havde været "billigere". Måske havde det være ok hvis jeg havde gået ledig længe, men ikke lige pt. Plus at vi jo skulle flytte plus Mikkel få et nyt (=mere usikkert) job og hvis han blev ledig og jeg kun fik 25 så ville det være TRÆLS! Vi må se om jeg fortryder. Det var ærgerligt!

Nå men turen går tilbage i skrive eksil i morgen, men det nytter noget at jeg er der og forhåbentlig når jeg lige så meget igen og er så næsten færdig når jeg tager derfra, med kun rettelser,korrektur og sammenfatning + kort eng resume tilbage. det vil være skønt. Men hold nu op det er ellers skønt at være hjemme ved ungerne! 

Carina: kom i kjolen så det var perfekt!

Anmeld

11. marts 2012

piadas

Anonym skriver:

Fik ikke jobbet. De ville kun give 25.000 brutto i jobløn,og det er for lidt! (jobløn = lønnen skal dække alle timer inkl overarbejde osv! Ingen flex eller overarbejdsbetaling) men de kunne godt lide mig og ville have taget mig hvis jeg havde været "billigere". Måske havde det være ok hvis jeg havde gået ledig længe, men ikke lige pt. Plus at vi jo skulle flytte plus Mikkel få et nyt (=mere usikkert) job og hvis han blev ledig og jeg kun fik 25 så ville det være TRÆLS! Vi må se om jeg fortryder. Det var ærgerligt!

Nå men turen går tilbage i skrive eksil i morgen, men det nytter noget at jeg er der og forhåbentlig når jeg lige så meget igen og er så næsten færdig når jeg tager derfra, med kun rettelser,korrektur og sammenfatning + kort eng resume tilbage. det vil være skønt. Men hold nu op det er ellers skønt at være hjemme ved ungerne! 

Øv, det var ærgerligt, men nu er du da en erfaring rigere!

Jeg kan godt forstå, at du synes kr. 25.000,- er for lidt - det ville jeg også synes med din uddannelse.

Du må op på hesten igen, og så krydser jeg fingre for, at det rigtige job snart finder vej til dig.

Anmeld

11. marts 2012

CA

Anonym skriver:

ØV! Men kan godt forstå de 25.000 er for lidt med din uddannelse og de ofringer der skulle til. hvad siger ældsten til det så? Er maven gået i orden igen?

Op på hesten igen - og held og lykke!

Fedt med kjolen!! Jeg kan ikke arbejde mig hen i mod den kjole jeg ville have haft på. Selvom jeg stadig taber mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.