Enlig forsørger og SU.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.371 visninger
24 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ved at der har været milliarder af disse tråde og dem har jeg også læst. Men jeg er nødt til at spørge alligevel.

Hvilke "rettigheder" har jeg når jeg er enlig forsørger og er på SU? Hvor meget ekstra SU får man og er der andet jeg kan søge?

Hvordan klarer I(andre alene mødre på SU) jer med økonomien?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Muttitil1+1

rikkeregnbue skriver:

Jeg ved at der har været milliarder af disse tråde og dem har jeg også læst. Men jeg er nødt til at spørge alligevel.

Hvilke "rettigheder" har jeg når jeg er enlig forsørger og er på SU? Hvor meget ekstra SU får man og er der andet jeg kan søge?

Du kan få dobbelt SU - altså 2 x 5662kr. om måneden. Derudover kan du søge om ordinært og ekstra børnetilskud gennem kommunen. Og så er der selvfølgelig børnebidrag og evt. boligstøtte alt efter hvor du bor henne

Anmeld

6. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

NadiaSK skriver:

Du kan få dobbelt SU - altså 2 x 5662kr. om måneden. Derudover kan du søge om ordinært og ekstra børnetilskud gennem kommunen. Og så er der selvfølgelig børnebidrag og evt. boligstøtte alt efter hvor du bor henne

Ja okay  Mange tak. Skal man søge om det SU inde på SU hjemmesiden eller skal man kontakte skolen??

Anmeld

6. marts 2012

Carl-Emil's mor

rikkeregnbue skriver:

5662 før skat pr mdr er det alle får, så kan du få ordinært bidrag på 1276 pr kvartal fra kommunen også kan du søge ekstra ordinær på 1300 pr kvartal hvis kommunen bevilliger dig dette kan du også søge forsørger tillæg hos su dette er også 5662 før skat pr mdr derudover kan du optage su lån på 2800 pr mdr kan du få hel eller delvis friplads samt du kan få boligstøtte

Anmeld

6. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Carl-Emil's mor skriver:

5662 før skat pr mdr er det alle får, så kan du få ordinært bidrag på 1276 pr kvartal fra kommunen også kan du søge ekstra ordinær på 1300 pr kvartal hvis kommunen bevilliger dig dette kan du også søge forsørger tillæg hos su dette er også 5662 før skat pr mdr derudover kan du optage su lån på 2800 pr mdr kan du få hel eller delvis friplads samt du kan få boligstøtte

Hold da op! Det var meget..

Anmeld

6. marts 2012

Carl-Emil's mor

rikkeregnbue skriver:

Hold da op! Det var meget..

Plus børnebidrag fra faren du skriver bare hvis du er i tvivl jeg har lige været det hele igennem men troede du var forlovet??:/

Anmeld

6. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Carl-Emil's mor skriver:

Plus børnebidrag fra faren du skriver bare hvis du er i tvivl jeg har lige været det hele igennem men troede du var forlovet??:/

Jo, vi var forlovet.. Men vi blev enige om at det gik ikke mere

Børnebidrag, det er børnepengene ik? Skal alt det gå igennem kommunen eller kan man lave aftaler selv med faren?

Anmeld

6. marts 2012

Carl-Emil's mor

rikkeregnbue skriver:

Jo, vi var forlovet.. Men vi blev enige om at det gik ikke mere

Børnebidrag, det er børnepengene ik? Skal alt det gå igennem kommunen eller kan man lave aftaler selv med faren?

Dejligt I tiltrods kunne være enige selvom det ikke er det sjoveste jo ... Ordinær, ekstra ordinær, friplads og boligstøtte er kommunen. Su, forsørger tillæg og lån er på su.dk ... Børnepenge kan i aftalt selv men dur det ikke kan du tage det igennem kommunen forresten hvis du starter skolen inden 12 mdr efter du har født og du ikke gik i skole da du fødte så kan du søge om at være berettiget til fødselsklip

Anmeld

6. marts 2012

Muttitil1+1

Lige en lille rettelse:
Angående SU-lån, så har enlige forsørgere mulighed for et tillægslån på 1450 kr. pr. måned, men dette kan også stå alene... det vil altså sige at du enten kan låne:

1450kr. pr. måned
2897 kr. pr. måned

Eller

1450 + 2897 = 4347 kr. pr. måned

Så der er flere valgmuligheder

Anmeld

6. marts 2012

Na-Wi

Jeg er også lige blevet enlig mor så står selv i det samme.. Du skal sørge for at faren ikke bor på adressen længere, når det er gjort går du ind på minsu på deres hjemmeside og ændre at du er blevet enlig forsørger og så skal de lige godkende din ansøgning.

Når du bor alene på din adresse kan du gå på kommunen og søge ordinært og ekstra børnetilskud samt hel eller delvis friplads og boligsikring.. Børnepengene fra faderen har vi valgt at ordne selv, så han bare overfører et beløb til mig hver måned.

Jeg håber du snart får styr på det hele..  syntes selv det er ekstremt hårdt alt det man skal igennem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.