Sex efter fødsel - AV!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Anonym trådstarter

For 14 dage siden fødte jeg verdens dejligste lille pige. 

Utrolig god oplevelse, jeg hverken gik i stykker eller noget, det eneste var, at jeg fik to revner på mellemkødet som nu er helet. 

Mig og min partner har altid haft et godt sexliv, og det MÅ ikke stoppe efter vi har fået hende.

Derfor købte min partner kondomer, og vi prøvede, men det gjorde utrolig ondt! 

Det var jomfru turen om igen, så det droppede vi..

Er det bare første gang der skal overståes, eller skal vi vente lidt?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Bryndis

Anonym skriver:

Utrolig god oplevelse, jeg hverken gik i stykker eller noget, det eneste var, at jeg fik to revner på mellemkødet som nu er helet. 

Mig og min partner har altid haft et godt sexliv, og det MÅ ikke stoppe efter vi har fået hende.

Det anbefales at man venter med at have sex til en måned efter fødsel for at din krop lige skal have lov til at hele.

Anmeld

5. marts 2012

Mira0911

Jeg vil anbefale noget glidecreme i starten.... 

Anmeld

5. marts 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Minimum 1 månede, er der ingen der har fortalt dig det?

Dit underliv har lige været igennem en vridemaskine, giv nu dig selv tid til at hele ordentligt. Ellers får I sq aldrig et sexliv igen.

Anmeld

5. marts 2012

Hailiesmom11

Herhjemme ventede vi 6 uger inden vi prøvede og der gjorde det også ondt, men jeg ville lige vente et par uger mere inden i prøver igen, ellers risikerer du ikke at have lyst til sex hvis du bliver ved med at have dårlige oplevelser.. Din krop er ikke den samme som før, vores sexliv var rigtig godt før og nu er det godt igen men min sexlyst er først rigtig kommet igen efter 6-7 mdr

Anmeld

5. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Prøv at vente lidt længere og prøv at bruge godt med glidecreme når I forsøger. Det er ikke nok med det glidecreme der er på kondomet i forvejen (hvis I altså bruger kondomer med glidecreme).

Det er vigtigt at du giver din krop tid til at komme sig, for ellers gør du mere skade end gavn på jeres kommende sexliv. Det er meget bedre hvis I lige pt holder gryden i kog med anden form for sex end samleje som sådan. På den måde bliver det en succes uden at det gør ondt når I har sex om nogle uger (vent helst til det er en måned siden som minimum du har født).

Vi prøvede første gang da min datter var 6 uger gammel, og jeg vil ikke sige at det gjorde ondt som sådan. Der var lidt ubehag især i starten, men slet ikke sådan som du beskriver, så jeg tror at det gjorde så ondt på dig fordi din krop ikke var klar

Og tillykke med den lille ny

Anmeld

5. marts 2012

norenberg

det er godt nok tidligt kan godt forstå det gjorde ondt....selvom du ingen synlige revner har...så skal det hele inden i kroppen jo lige have tid til at hele op og blive normal igen så ville vente et par uge mere...

Anmeld

5. marts 2012

Dorthe1986

Da jeg fødte fik jeg to små rifter, men fik alligevel at vide af en jordemoder, at huden inde i skeden jo er blevet strukket helt vildt og man kan sammenligne det med at der er kommet hudafskrabninger over det hele... det er ikke det samme som at briste, det er blot sådan det er.... og det skal altså lige have tid til at hele igen Vi havde først sex 2,5 måned efter fødslen og der gjorde det slet slet ikke ondt

Det var bare tiltrængt

Anmeld

5. marts 2012

mariamiss6

Altså de kloge ser helst man venter 8 uger, altså til du har fået dit efter fødsels tjek hos lægen.... 

Dette skyldes både at du er pivåben for at modtage infektioner, men også at din krop skal have tid tila t hele...

Selvom du måske ikke har fået hverken hudafskrabninger eller rifter, så har alt kødet altså stadig været strukket og udvidet utroligt meget, så det skal stadig have tid til at hele.....

jo mere i forstyrrer det, des længere tid vil helingen vare... Og 8 uger burde være rigeligt, så fint som du siger det gik dig ved fødslen....

Anmeld

5. marts 2012

Valle81

Hey,

Jeg vil også foreslå glidecreme. Man anbefaler at vente til man er færdighed at bløde og at huske kondom pga infektion og forhindre ny graviditet.

Eter jeg fødte Anton gik der præcis 14 dage og vi havde sex. Der var igen problemer. Jeg blødte ikke mere. Vi brugte dog ikke kondom og det kan være det defor gled lidt lettere:0)

Efter Arthur gik der 10 dage og igen ingen problemer.

Men alle er jo forskellige og giv tid og prøv lige så stille frem og varm godt op:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.