Anonym skriver:
Har haft en øv oplevelse med vuggestuen....
Vores søn har været en del syg siden vuggestuestart. Han har været i vuggestuen i 5 mdr nu, men har ofte været syg og været væk derfra en uge eller 14 dage ad gangen. Når han så skal derned igen er han pylret, blir hurtrigt ked og vil gerne tages op ofte.
Han har ik været så hurtig til det med at gå og kravle (han er 15 mdr nu) Han kan komme frem ved at sidde på numsen men han kan ikke gå endnu. I vuggestuen bevæger han sig åbenbart ikke så meget rundt, men det har han gjort rigtig meget herhjemme...han bevæger sig frem efter sin bil eller "kravler" hen til den bog han nu vil læse i. Eller rejser sig meget op af ting og går med sin gåvogn. Og så elsker han at gå rundt med hjælp fra mig og hans far.
Da jeg afleverer ham derhenne idag efter ca 14 dages sygdom, fortæller jeg at han har været meget aktiv derhjemme. Pædagogen siger at det er han ihvertfald ikke dernede, han sidder bare og græder når de går fra ham og vil ik rigtig noget. Jeg synes det er mærkeligt da han gerne vil herhjemme...han er også ked da han kommer derhen og vil ud af døren igen med det samme.
Pædagogen fortæller at det er meget hårdt for dem, at de HELE tiden skal være hos ham, han græder, osv osv osv...det lyder som om de er meget trætte af ham! Og jeg kan ikke lade være med at tænke...kan han mærke det, og derfor kan han ikke lide at være der...? Tror pædagogen kan mærke at jeg blir vred. Siger at det ik er rart at tænke på at han er dernede og måske har nogle dårlige dage...hun siger at dagen ikke er dårlig, men...osv....Jeg spørger ind til hvad man skal gøre ved det, for derhjemme vil han gerne bevæge sig. Jeg får ik så meget svar...
Er så frustreret! Han har været væk meget og ja, derfor blir han måske ked...men det hjælper da heller ikke at han tit sidder parkeret i en højstol når jeg kommer for at hente ham.
Er der nogen pædagoger herinde som har forslag jeg kan give videre til vuggestuen?? Hvad kan vi gøre herhjemme? Og hvad kan de gør dernede i vuggestuen for at han blir gladere for at være der? Skal vi starte forfra, som da han blev kørt ind eller hvad?
Det blev langt, men håber I kan hjælpe...vil også gerne høre fra andre der har prøvet noget lignende.
Syns godt nok jeg læser om mange der brokker sig over deres vuggestuer .. 
Det lyder næsten som om dot barn har brug for noget mindre og noget tryggere .. Jeg ville nok flytte ham til en dagpleje ..