Oplevelse med vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Anonym trådstarter

Har haft en øv oplevelse med vuggestuen....

Vores søn har været en del syg siden vuggestuestart. Han har været i vuggestuen i 5 mdr nu, men har ofte været syg og været væk derfra en uge eller 14 dage ad gangen. Når han så skal derned igen er han pylret, blir hurtrigt ked og vil gerne tages op ofte.

Han har ik været så hurtig til det med at gå og kravle (han er 15 mdr nu) Han kan komme frem ved at sidde på numsen men han kan ikke gå endnu. I vuggestuen bevæger han sig åbenbart ikke så meget rundt, men det har han gjort rigtig meget herhjemme...han bevæger sig frem efter sin bil eller "kravler" hen til den bog han nu vil læse i. Eller rejser sig meget op af ting og går med sin gåvogn. Og så elsker han at gå rundt med hjælp fra mig og hans far.

Da jeg afleverer ham derhenne idag efter ca 14 dages sygdom, fortæller jeg at han har været meget aktiv derhjemme. Pædagogen siger at det er han ihvertfald ikke dernede, han sidder bare og græder når de går fra ham og vil ik rigtig noget. Jeg synes det er mærkeligt da han gerne vil herhjemme...han er også ked da han kommer derhen og vil ud af døren igen med det samme.

Pædagogen fortæller at det er meget hårdt for dem, at de HELE tiden skal være hos ham, han græder, osv osv osv...det lyder som om de er meget trætte af ham! Og jeg kan ikke lade være med at tænke...kan han mærke det, og derfor kan han ikke lide at være der...? Tror pædagogen kan mærke at jeg blir vred. Siger at det ik er rart at tænke på at han er dernede og måske har nogle dårlige dage...hun siger at dagen ikke er dårlig, men...osv....Jeg spørger ind til hvad man skal gøre ved det, for derhjemme vil han gerne bevæge sig. Jeg får ik så meget svar...

Er så frustreret! Han har været væk meget og ja, derfor blir han måske ked...men det hjælper da heller ikke at han tit sidder parkeret i en højstol når jeg kommer for at hente ham.

Er der nogen pædagoger herinde som har forslag jeg kan give videre til vuggestuen?? Hvad kan vi gøre herhjemme? Og hvad kan de gør dernede i vuggestuen for at han blir gladere for at være der? Skal vi starte forfra, som da han blev kørt ind eller hvad?

Det blev langt, men håber I kan hjælpe...vil også gerne høre fra andre der har prøvet noget lignende.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Har haft en øv oplevelse med vuggestuen....

Vores søn har været en del syg siden vuggestuestart. Han har været i vuggestuen i 5 mdr nu, men har ofte været syg og været væk derfra en uge eller 14 dage ad gangen. Når han så skal derned igen er han pylret, blir hurtrigt ked og vil gerne tages op ofte.

Han har ik været så hurtig til det med at gå og kravle (han er 15 mdr nu) Han kan komme frem ved at sidde på numsen men han kan ikke gå endnu. I vuggestuen bevæger han sig åbenbart ikke så meget rundt, men det har han gjort rigtig meget herhjemme...han bevæger sig frem efter sin bil eller "kravler" hen til den bog han nu vil læse i. Eller rejser sig meget op af ting og går med sin gåvogn. Og så elsker han at gå rundt med hjælp fra mig og hans far.

Da jeg afleverer ham derhenne idag efter ca 14 dages sygdom, fortæller jeg at han har været meget aktiv derhjemme. Pædagogen siger at det er han ihvertfald ikke dernede, han sidder bare og græder når de går fra ham og vil ik rigtig noget. Jeg synes det er mærkeligt da han gerne vil herhjemme...han er også ked da han kommer derhen og vil ud af døren igen med det samme.

Pædagogen fortæller at det er meget hårdt for dem, at de HELE tiden skal være hos ham, han græder, osv osv osv...det lyder som om de er meget trætte af ham! Og jeg kan ikke lade være med at tænke...kan han mærke det, og derfor kan han ikke lide at være der...? Tror pædagogen kan mærke at jeg blir vred. Siger at det ik er rart at tænke på at han er dernede og måske har nogle dårlige dage...hun siger at dagen ikke er dårlig, men...osv....Jeg spørger ind til hvad man skal gøre ved det, for derhjemme vil han gerne bevæge sig. Jeg får ik så meget svar...

Er så frustreret! Han har været væk meget og ja, derfor blir han måske ked...men det hjælper da heller ikke at han tit sidder parkeret i en højstol når jeg kommer for at hente ham.

Er der nogen pædagoger herinde som har forslag jeg kan give videre til vuggestuen?? Hvad kan vi gøre herhjemme? Og hvad kan de gør dernede i vuggestuen for at han blir gladere for at være der? Skal vi starte forfra, som da han blev kørt ind eller hvad?

Det blev langt, men håber I kan hjælpe...vil også gerne høre fra andre der har prøvet noget lignende.  

Øv.. Jeg synes alt for tit jeg falder over de her indlæg, hvor vuggestuen "brokker" sig over børn, der har ekstra brug for tryghed eller tæthed, og at de virker trætte af dem

Jeg har desværre ingen råd, men ville lige sende en krammer din vej

Anmeld

5. marts 2012

MLT

Som du selv siger, så har han ikke været der så længe, og hvis han har været meget hjemme, og i længere perioder, så forstår jeg godt, at han bliver ked. Så er det da ikke rart at blive afleveret et 'fremmet' sted.. 
Min datter begyndte i vuggestue i august sidste år, så har gået der i 7 måneders tid. Jeg har haft hende hjemme hver ferie, og de gange hvor jeg har haft fri fra skole. Når hun kommer tilbage til vuggestuen efter en uge, så kan jeg (og pædagoerne) tydeligt mærke, at hun lige skal ind i rytmen igen.. Vi fik også af vide, at Emma sad meget, og ville helst have, at folk kom til hende, og sådan er hun bare slet ikke der hjemme, og det er blevet bedre jo mere hun er der

Anmeld

5. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Øv. Kan sagtens forstå din frustration.

Skal lige være med. Han er 15 mdr. og hverken kravler eller går selv? I så fald ville jeg da (nærmest kræve)at han blev tilset af en ergoterapeut. For han skal da igang med at komme lidt rundt. Og eftersom det er i vuggestuen han har mange af sine vågne timer, er det også her de skal gøre en indsats for at hjælpe ham motorisk.

Det er ikke fair, at pædagogerne fortæller dig at han intet vil. Det er dem der skal bidrage til at hjælpe ham videre.

Til derhjemme kan jeg anbefale bogen "leg med din baby". Der er mange gode øvelser som styrker balancen mm. Den kan lånes på biblioteket.

Anmeld

5. marts 2012

MLT

MLT skriver:

Som du selv siger, så har han ikke været der så længe, og hvis han har været meget hjemme, og i længere perioder, så forstår jeg godt, at han bliver ked. Så er det da ikke rart at blive afleveret et 'fremmet' sted.. 
Min datter begyndte i vuggestue i august sidste år, så har gået der i 7 måneders tid. Jeg har haft hende hjemme hver ferie, og de gange hvor jeg har haft fri fra skole. Når hun kommer tilbage til vuggestuen efter en uge, så kan jeg (og pædagoerne) tydeligt mærke, at hun lige skal ind i rytmen igen.. Vi fik også af vide, at Emma sad meget, og ville helst have, at folk kom til hende, og sådan er hun bare slet ikke der hjemme, og det er blevet bedre jo mere hun er der

Hvad med at overveje dagpleje?
Det lyder til, at din søn har brug for lidt ekstra 'tryghed', så måske en dagpleje er noget for ham? Ikke fordi han ikke kan få det i vuggestuen, jeg tænker bare på, at der er knapt så mange børn, og måske tid til din søn på en anden måde

Anmeld

5. marts 2012

Kay

der hvor jeg arbejder har vi haft en der havde det på samme måde... han har nu fået dræn i ørene og er begynt at gå... måske en mulighed i skulle kigge på?? altså hvis dit barn har problemer med ørene

der ud over var det vi gjorde at være en "på" ham i 2 ugers tid... det vil sige at side med ham og holde om ham når han var ked... og sidde ved siden af ham når han legede... lige som en indkøring... for det har han brug for når han har været så meget væk... det er en helt nanturlig måde for et barn i den alder at reagere... han er ikke trygge ved de voksne og børnene der ovre...

og ja det er hårdt at skulle gen indkøre et barn igen og igen... men hvis det er det der skal til er det pædagogens/medhjælperens opgave at gøre det!

vi er 14 børn på en stue og 3-4 voksne.... og vi kan gøre det... så kan de også! det gælder bare om at strukturere dagen ordentlig...

vi havde drengen i fokus i nogle uger... og var heldige han ikke blev syg igen... og nu tuller han rundt og leger med de andre børn smiler og griner og hygger sig... og han går! se det er ordentlig pædagogisk arbejde hvis du spørg mig!

og nøj hvor jeg frygter når min lille pusser skal afsted... hvis ikke stedet har samme høje pædagogiske faglighed som jeg er vandt til...

Anmeld

5. marts 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg ville flytte vuggestue eller andda til dagpleje!!

Jeg har 2 piger på hhv 1 og snart 4 år. Malou, den store, var i dagpleje fordi hun havde brug for meget tryghed, så da jeg ikke havde mulighed for og forlænge min barsel mere valgte jeg DP til hende. Hun har været super glad for det, da hun skulle starte i børnehave i Maj `11 var hun super glad for. Hun var klar, jeg følte virkelig at hun var kommet godt på vej. Her næsten 1 år efter stortrives hun.

Matilde, den lille, er mere hurtig til det hele, hun vil gerne at der sker noget hele tiden, gerne vilde ting. Hun startede i vuggestue 5/12-11. Til og starte med var hun meget syg, dog fandt vi ud af det var ørene så start januar fik hun lagt dræn, dernæst var der tandfrembrud. MEN hun er klar og i vuggestue hver evif eneste dag, det er hendes hverdag.

Derfor skulle du enten søge en ande vugger til din søn, ellers søg DP til ham. Dp har større mulighed for og give flere knus og mere tryghed.

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Øv.. Jeg synes alt for tit jeg falder over de her indlæg, hvor vuggestuen "brokker" sig over børn, der har ekstra brug for tryghed eller tæthed, og at de virker trætte af dem

Jeg har desværre ingen råd, men ville lige sende en krammer din vej

Tak for det

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

MLT skriver:

Håber det blir det samme med lillemanden...synes det er en øv periode lige nu  

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Øv. Kan sagtens forstå din frustration.

Skal lige være med. Han er 15 mdr. og hverken kravler eller går selv? I så fald ville jeg da (nærmest kræve)at han blev tilset af en ergoterapeut. For han skal da igang med at komme lidt rundt. Og eftersom det er i vuggestuen han har mange af sine vågne timer, er det også her de skal gøre en indsats for at hjælpe ham motorisk.

Det er ikke fair, at pædagogerne fortæller dig at han intet vil. Det er dem der skal bidrage til at hjælpe ham videre.

Til derhjemme kan jeg anbefale bogen "leg med din baby". Der er mange gode øvelser som styrker balancen mm. Den kan lånes på biblioteket.

Han kravler, men ikke på den normale måde...han sidder på bagdelen og skubber sig frem på den måde. Han rejser sig også op af alt muligt, og går rundt, han kan bare ikke gå selv endnu. Han rejser sig fx op af vores borde, sofaen osv og så går han rundt om dem...han kan sagtens bevæge sig, men vil bare ikke i vuggestuen åbenbart...jeg synes også de burde gøre lidt mere for ham, og fik det bare så dårligt over at høre det pædagogen sagde.

Tak for tippet med bogen...jeg prøver at se på den!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.