Gener med bristning (ifbm fødsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2012

Anonym trådstarter

Her knap 10 måneder efter fødslen, hvor jeg pådrog mig en tredjegradsbristning, har jeg fået ondt. Jeg har ellers ikke haft de store gener, og tror jeg har været så heldig som man kan være med en bristning... Men nu er det begyndt at gøre rigtig ondt/svie, især når jeg tisser og tørre mig efter toiletbesøg... Jeg synes ikke jeg har lavet noget usædvanligt... Var sammen med kæresten torsdag, så jeg ved ikke om der er sket noget der... Jeg mærke intet.

Er der nogen, der har oplevet noget ligende? 

Anonyme svar tilladt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

AnneBJ

Jeg fik kun en alm. 2. gradsbristning, men har siden det helede oplevede det du fortæller om. Både ifbm sex, nogle dage efter, og bare sådan "generelt". Jeg smører arret med amerikansk olie engang imellem, og hjælper altså på det. Jeg har åbenbart tendens til meget arvæv, og det er simpelthen det der gør ondt. Hvis det ikke er selve arret der gør ondt synes jeg du skal få din læge til at se på det. Overvej også om du bliver våd nok ved samleje, eller om der skal lidt glidecreme til - det gør en verden til forskel for mig.

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Jeg fik kun en alm. 2. gradsbristning, men har siden det helede oplevede det du fortæller om. Både ifbm sex, nogle dage efter, og bare sådan "generelt". Jeg smører arret med amerikansk olie engang imellem, og hjælper altså på det. Jeg har åbenbart tendens til meget arvæv, og det er simpelthen det der gør ondt. Hvis det ikke er selve arret der gør ondt synes jeg du skal få din læge til at se på det. Overvej også om du bliver våd nok ved samleje, eller om der skal lidt glidecreme til - det gør en verden til forskel for mig.

Jeg er næste 100 % sikker på, at det er arret, der gør ondt. Det svier og gener når jeg sidder ned. Det er underligt pludseligt at "døje" med det, da jeg intet har mærket ind til nu... 

Hvor køber man amerikans olie? Det vil jeg prøve mig med.

Anmeld

4. marts 2012

AnneBJ

Anonym skriver:

Jeg er næste 100 % sikker på, at det er arret, der gør ondt. Det svier og gener når jeg sidder ned. Det er underligt pludseligt at "døje" med det, da jeg intet har mærket ind til nu... 

Hvor køber man amerikans olie? Det vil jeg prøve mig med.

Jeg har købt mit over nettet - hos med24 tror jeg nok. Det jeg har hedder riscinis olie eller noget i den dur, prøv evt. at google det

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Jeg har købt mit over nettet - hos med24 tror jeg nok. Det jeg har hedder riscinis olie eller noget i den dur, prøv evt. at google det

Okay, det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen!

Anmeld

4. marts 2012

merle2010

den ene af mine indre skamlæber flækkede da jeg fødte

den blev syet sammen(UDEN BEDØVELSE)... men det holdt åbenbart ikke for den er stadig flækket..

den kan være lidt øm en gang imellem, men det ireterrer mig sku at den nu ser unormal ud

men det følger jo desværre med når man føder...

Anmeld

4. marts 2012

AnneBJ

Anonym skriver:

Okay, det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen!

Velbekomme - håber det hjælper for dig!

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

den ene af mine indre skamlæber flækkede da jeg fødte

den blev syet sammen(UDEN BEDØVELSE)... men det holdt åbenbart ikke for den er stadig flækket..

den kan være lidt øm en gang imellem, men det ireterrer mig sku at den nu ser unormal ud

men det følger jo desværre med når man føder...

Det har du ret i. Jeg har ikke haft nogle gener siden fødslen, så jeg synes det er underligt de kommer nu knap 10 måneder efter... 

Heldigvis er det, det hele værd - og jeg gør det hellere end gerne igen

Anmeld

4. marts 2012

merle2010

Anonym skriver:

Det har du ret i. Jeg har ikke haft nogle gener siden fødslen, så jeg synes det er underligt de kommer nu knap 10 måneder efter... 

Heldigvis er det, det hele værd - og jeg gør det hellere end gerne igen

det har du helt ret i

jeg skal igennem det igen til juni og faktisk så glæder jeg mig

det er jo den mest perfekte oplevelse, og der kommer det mest vidunderlige ud af det...

så vil jeg sku gerne tage endnu en flækket skamlæbe.. hihi...

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

det har du helt ret i

jeg skal igennem det igen til juni og faktisk så glæder jeg mig

det er jo den mest perfekte oplevelse, og der kommer det mest vidunderlige ud af det...

så vil jeg sku gerne tage endnu en flækket skamlæbe.. hihi...

Åhh tillykke med graviditeten! Og held og lykke med fødslen, jeg håber du klarer den uden at blive syet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.