Ansøgning....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2009

Rasmine

Hvis nogen mener de ligger inde med et pragteksemplar af en ansøgning, må I meget gerne sende den til mig.
Mangler lidt inspiration.
Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2009

Joan ( Smallie )

Det kommer jo lidt an på hvad du skal søge. Jeg har en som jeg syntes er ret god.
Men da jeg søgte job erfaret jeg at det var en god ide at starte med et sprøgsmål. Såsom står i og mangler en dygtig " og så det du søger" og så skal den være kort for de har ikke ret længe til at læse en ansøgning.

Ej jeg vrøvler men jeg vil gerne hjælpe dig hvis det er sådan.

Joan

Anmeld

28. marts 2009

Rasmine

Joan ( Smallie ) skriver:

Det kommer jo lidt an på hvad du skal søge. Jeg har en som jeg syntes er ret god.
Men da jeg søgte job erfaret jeg at det var en god ide at starte med et sprøgsmål. Såsom står i og mangler en dygtig " og så det du søger" og så skal den være kort for de har ikke ret længe til at læse en ansøgning.

Ej jeg vrøvler men jeg vil gerne hjælpe dig hvis det er sådan.

Joan

Jamen, det med at stille et sørgsmål er måske lidt...dobbelt...ét eller andet?
Ja, de mangler jo en pædagog, ellers ville jeg jo ikke sende en ansøgning?

Det med kort, har du nok ret i, men hvor kort er for kort?
Altså, om mig selv, min fritid/familie, hvorfor jeg søger og hvad jeg mener jeg kan tilføre stedet?

(Det er i samme organisation, men et andet bosted,end hvor jeg har været vikar i snart 4 år, meeeen jeg er jo ikke sikret et job, tværtimod, der er sikkert valgt nogle ud, de SKAL jo bare slå stilingen op)
Jeg søger nu alligevel, om ikke andet så for at øve mig i at skrive ansøgninger, har talt med lederen, som synes det var en god ide at jeg søgte.

Anmeld

28. marts 2009

Joan ( Smallie )

Ej mette jeg vil gerne skrive en helt masse til dig men min hjerne funger bare ikke her til aften. Jeg skal lige prøve at finde alt det jeg har på jobsøgning og så lige vende tilbage til dig.

Men jeg kan sige at du skal prøve at få Lars til at beskrive dig. For når du selv gør det så er der nogen ting du vil undlade. Ej jeg leder efter et ord som jeg bare ikke kan finde. Saten det er træls når det sker. Men vil lige prøve at finde det i morgen. Hvis det kan vente?

Joan som jo var på jobsøgnings kursus for mange år siden

Anmeld

28. marts 2009

Rasmine

Joan ( Smallie ) skriver:

Ej mette jeg vil gerne skrive en helt masse til dig men min hjerne funger bare ikke her til aften. Jeg skal lige prøve at finde alt det jeg har på jobsøgning og så lige vende tilbage til dig.

Men jeg kan sige at du skal prøve at få Lars til at beskrive dig. For når du selv gør det så er der nogen ting du vil undlade. Ej jeg leder efter et ord som jeg bare ikke kan finde. Saten det er træls når det sker. Men vil lige prøve at finde det i morgen. Hvis det kan vente?

Joan som jo var på jobsøgnings kursus for mange år siden

Tak, den skal bare sendes i næste uge.

Jamen, hvis Lars skulle beskrive mig, blev det nok sådan:

Det kan jeg jo ikke bare sende afsted i en ansøgning.

Anmeld

28. marts 2009

ivfmarie

jeg er altid blevet kaldt til samtale på mine, så de er vel gode??Jeg sender lige én...

Anmeld

28. marts 2009

heaven

Jeg har også sendt en, - men ved ikke om den kommer i koder?? ellers sig til, hvis du da er interesseret.. Det så nemlig lidt mystisk ud da jeg sendte...

Jannie

nå.... jeg kan ikke få det til virke - det er som om det er en anden skrift, når jeg sætter det ind i en pb til dig....

Anmeld

28. marts 2009

Grynt

Altså mit bidrag til en god ansøgning er, at jeg altid ringer til det sted, hvor jeg søger og høre lidt om jobbet også selv om jeg allerede kender lidt/meget til stillingen. Jeg sørger for at få personens fulde navn, som jeg taler med og bruger det som reference i indledningen af min ansøgning(også så de kan huske mig når de læser min ansøgning &nbsp.Jeg skriver lidt om hvad jeg har lavet og ligger naturligvis billag ved. Så skriver jeg kort om hvem jeg er og hvad jeg står for. Skriver så lige en linje eller 2 til sidst om mine interesser. Jeg skriver aldrig om min familie eller venner. Jeg skriver ca 1 side eller lidt mindre...kort og lige til pointen. Jeg har søgt 3 jobs på denne ansøgning og er kommet til 3 jobsamtaler, så noget må jeg jo gøre rigtigt

KH Tina

Anmeld

29. marts 2009

linemus

Jeg har lige været på kompetenceafklaringskursus i forbindelse med at søge jobs og jobsamtale osv. Der var en, der fortalte om at bruge Du-appel, dvs. i stedet for at fokusere på dig selv, så fokuser på, hvad DE får ud af at ansætte dig. Henvend det til dem, skriv I/du, og flet så dine kvalifikationer og kompetencer ind i det. Det virker helt vildt godt.

En anden god ting er at i stedet for at skrive, hvilke fag du fx har haft, så beskriv hvad du har fået ud af dem, hvad de har givet dig at tage med videre.

TIL I ANDRE TØSER: I må også utroligt gerne sende jeres ansøgninger til mig for inspirationer

Line - der har lidt svært ved at skrive, når Signe HELE TIDEN trykker på knappen med de store bogstaver (som jeg ikke kan huske hvad hedder....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.