LJ86 skriver:
Hej alle.
Hvem tog initiativet til at tage snakken om at få børn? Jeg har en kæreste (27 år), som lige er færdiguddannet og har fået job, men som lukker sig ind i sig selv og nærmest bliver irriteret bare emnet baby kommer på bordet, og så er der mig (25 år), jeg er færdiguddannet sygeplejerske til sommer, og så håber jeg på et job, jeg kunne sagtens få børn nu. Ved godt at vi begge skal være klar til det, men bliver mænd nogle sinde klar til at få børn? Jeg er bare ved at være så frustreret over det, og især nu hvor alle spørger om vi ikke snart skal have børn fordi vi er færdige og har været sammen i mange år.
Håber der er nogle der kan komme med svar
Tja, sådan tror jeg at mange mænd har det. Og jeg kan udemærket sætte mig ind i dine frustrationer.
Jeg har fablet om børn siden jeg var 20 og min kæreste og jeg havde været sammen i 2 år
Jeg var så klar til børn, men det var han ikke.
Helt klar ved jeg ikke om han blev. Men da det bøvlede med min prævention, valgte jeg at stoppe på mine p-piller. Vi startede med at bruge kondom, men det røg ret hurtigt. Og så tog jeg snakken med ham, da han var rigtig rigtig fuld!
haha. Der kom det frem, at han jo egentlig gerne ville, men at han synes det var et stort ansvar og en stor beslutning (hvilket jeg jo egentlig godt kan give ham ret i).
Vi blev enige om (da han var ved sine fulde fem igen) at droppe alt prævention og se hvad der skete. Og 2-3 måneder efter var jeg gravid 
Jeg kan trøste dig med, at med mindre han virkelig ikke ønsker børn, så skal det nok komme!
Min kæreste har efterfølgende fortalt mig, at han er glad for, at vi fik Benjamin nu og ikke ventede. Og derudover synes han, at det er meget nemmere at få/have barn end han regnede med!
Han havde bare svært ved at tage springet og skulle have lidt "hjælp".
Forresten kan jeg fortælle, at jeg var 23 da jeg blev gravid og 24 da jeg fødte og nu har vi en dejlig dreng på 6 måneder! 
Jeg ønsker dig alt held og lykke og håber, at i kan få en ordentlig snak om det. Om ikke andet, så er jeg altid klar på at lytte og komme med opmuntrende ord - jeg har selv stået i din situation i over 3 år og ved hvor øv det kan være.