erfaring med trampolin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. marts 2009

heaven

Hey

ved ikke om det er her jeg skal skrive indlægget, men nu gør jeg det

Jeg skal skal skal af med nogle kilo, og har købt en lille en-personers trampolin.Egentlig er den til sønnen, men jeg er blevet helt bidt af at hoppe. Jeg er i så dårlig form, og vejer meget for meget, så det giver hurtigt sved på panden

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med trampolin-spring?? Altså, taber man sig ved det, hvis man hopper seriøst - jeg forestiller mig min. 30 min om dagen?? Jeg mangler ligesom et program af en art med hvordan jeg kan varierer springene, så det giver noget??

Anyone??

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2009

ivfmarie

Ingen erfaring med trampolin - med meget erfaring med vægttab/motion...

Jeg er sikker på at trampolin-hop er en fantastik fedt-forbrænder. Det er skånsomt for knæ og ankler - der ellers er dem der tage "skraldet" ved fx sjip eller løb.
Du skal bare huske at gøre dig umagen for at spænde i hele muskelkorsettet når du hopper (ikke mindst "underkorsettet" så vi slipper for TENA'en ikk?).
Du kan snildt mixe dit eget program - men ellers vil jeg da bare foreslå dig at hoppe 20-30 minutter om dagen et par gange om ugen til at starte med. Bare stille og roligt, så du ikke mister lysten, og så efterhånden kræve mere og mere af dig selv.
Jeg ku forestille mig at det må være meget hårdt fx at hoppe små hurtige "hop", hvor du fjedrer kraftigt i benene, men UDEN at fødderne letter (er det volapyk??) Det kræver stor styrke at holde til i bare et par minutter - så prøv at presse dig selv med 30-60 sek mere for hver træning...

Pøj pøj!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.