vingummi vitaminer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
ano14316 skriver:

Der er massere af sukker i piller.. glukose er et af det mest anvendte bindemidler i tabletter (alt det vi kender som alm. piller)

Hmm...ok...så blev jeg da det klogere, hehe... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

132319

Omsorgsgiver skriver:

Hvad??!! Kan godt være jeg er helt dum men vidste altså ikke at vitaminpiller indeholder sukker?? Og her snakker jeg også om de alm. piller til voksne?? Det burde da ikke være tilfældet synes jeg!!

Jo da, den søde smag får de jo ikke ud af det blå

Men altså, det er jo så lidt at der ikke er nogen skade sket ved at de får en enkelt vitaminpille om dagen

Anmeld

4. marts 2012

Tona

NatteS skriver:

har i hørt om disse vingummi vitaminer ? hvad er jeres erfaringer og mening om dem ?

Hvis det er dem fra Kids Zoo du mener, så vil jeg bare lige sige, at de ikke er ret gode. Gav dem selv til Amanda før jeg fand ud af det  Men det viser sig desværre at de indeholder voldssomt meget mere sukker end de andre, for lidt af nogle vitaminer, ingen mineraler og som det værste for meget af nogle vitaminer således at barnet risikerer at blive syg af dem! Det er så tarveligt at de stadig sælges.

Nu er vi skiftet over til Livol til børn. Den kan må få både med sukker og uden sukker. Vi har valgt med sukker, fordi vi tror på at kunstige sødestoffer er gift, men det er jo et personligt valg. Som fiskeolie giver vi Amanda noget som hedder "Eskimo 3-6-9" og som er tilsat naturlige frugtsmag som gør at børnene gerne vil have det  

Anmeld

4. marts 2012

2babygirls

NatteS skriver:

har i hørt om disse vingummi vitaminer ? hvad er jeres erfaringer og mening om dem ?

Opdagede lige at de ikke indeholder mineraler og jern
Så dem køber vi IKKE mere. Og min datter vil ikke tygge på de andre, så må se om de kan opløses i hendes mad.

Anmeld

4. marts 2012

L&V

Er ikke den store tilhænger af vitamin piller overhovedet og da slet ikke den slags, men syntes TÆNK har lavet en fin undersøgelse http://taenk.dk/test/vitaminpiller-til-born/har-dit-barn-brug-for-vitaminpiller

Anmeld

4. marts 2012

Laulund87

Amandas-mor skriver:

Hvis det er dem fra Kids Zoo du mener, så vil jeg bare lige sige, at de ikke er ret gode. Gav dem selv til Amanda før jeg fand ud af det  Men det viser sig desværre at de indeholder voldssomt meget mere sukker end de andre, for lidt af nogle vitaminer, ingen mineraler og som det værste for meget af nogle vitaminer således at barnet risikerer at blive syg af dem! Det er så tarveligt at de stadig sælges.

Nu er vi skiftet over til Livol til børn. Den kan må få både med sukker og uden sukker. Vi har valgt med sukker, fordi vi tror på at kunstige sødestoffer er gift, men det er jo et personligt valg. Som fiskeolie giver vi Amanda noget som hedder "Eskimo 3-6-9" og som er tilsat naturlige frugtsmag som gør at børnene gerne vil have det  

Har du et link til det du skriver om dem?

Anmeld

5. marts 2012

Tona

Laulund87 skriver:

Har du et link til det du skriver om dem?

Nej desværre ikke...men jeg læste om det herinde fordi en anden bruger linkede til det i en tråd hun havde lavet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.