Erfaring med Mylicon dråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.938 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Vivian87

Aviaja begyndte på Mylicon (staves??) dråber i tirsdags fordi hun bøvler sådan med luft i maven 

De første par dage sys jeg faktisk det så ud til at virke, men nu virker det som om hun har fået endnu mere luft i maven  når vi når aften rumler hendes mave så meget at jeg er overbevist om at hvis det var min mave ville JEG ikke engang ku holde det ud, så hvordan skal hun ku?? 

Andre der har oplevet det??  

Ved snart ikke mine levende råd længere, det er slet ikke til at bære at hun skal ha så ondt, men det virker ikke som om der er noget der virker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Albsil

Hos os havde det absolut heller ikke nogen positiv effekt. Til gengæld fandt vi ud af at det havde noget med mme at gøre. Vi brugte nanHA som skulle være mild mod maver da nedbrydningspricesserne "var igang" og dermed lettere fordøjelugt. Vores vennepris's fødte deres dreng for tidligt og lå på neo. Der fik de af vide at HA godt nok var mild mod maver, men det gav rigtig meget luft i maven og derfor ikke kunne anbefales, men at alm NAN var det bedste. Da vi skiftede havde vi noget mindre skrig og skrål og luft i maven

Ved sket ikke om du bruger mme, ville blot dele vires oplevelse

Anmeld

3. marts 2012

Vivian87

Albsil skriver:

Hos os havde det absolut heller ikke nogen positiv effekt. Til gengæld fandt vi ud af at det havde noget med mme at gøre. Vi brugte nanHA som skulle være mild mod maver da nedbrydningspricesserne "var igang" og dermed lettere fordøjelugt. Vores vennepris's fødte deres dreng for tidligt og lå på neo. Der fik de af vide at HA godt nok var mild mod maver, men det gav rigtig meget luft i maven og derfor ikke kunne anbefales, men at alm NAN var det bedste. Da vi skiftede havde vi noget mindre skrig og skrål og luft i maven

Ved sket ikke om du bruger mme, ville blot dele vires oplevelse

Det gør jeg brugte også NanHA men er skiftet over til Grøn allomin da det også skulle være godt for maven, så ville næsten være ked af at skulle skifte igen - selvom jeg dog sys allominen opfører sig underligt ind i mellem og hun ikke altid virker til at blive ordentligt mæt 

Anmeld

3. marts 2012

Albsil

Vivian87 skriver:

Det gør jeg brugte også NanHA men er skiftet over til Grøn allomin da det også skulle være godt for maven, så ville næsten være ked af at skulle skifte igen - selvom jeg dog sys allominen opfører sig underligt ind i mellem og hun ikke altid virker til at blive ordentligt mæt 

Kan jeg sagtens forstå

Anmeld

3. marts 2012

Albsil

I øvrigt hjalp det også at skifte fra d-dråber acd-dråber (i samråd med sundshedsplejersken)

Anmeld

4. marts 2012

Vivian87

Albsil skriver:

I øvrigt hjalp det også at skifte fra d-dråber acd-dråber (i samråd med sundshedsplejersken)

Har bare slet ikke giver d-dråber fordi sundhedsplejersken sagde at der ku være derfor, så det kan ikke være det. (er dog lige startet på dem igen her til morgen da de jo er ret vigtige) 

Anmeld

5. marts 2012

Mus84

Hej

Mylicon dråberne havde god effekt hos os, vi gav det ikke hele tiden og lige sådan et kvarter inden mad 2-3 gange om dagen tror jeg nok

Men ja det godt være mme, hvis hun får det.. Så prøv at skift det ud, og hold pause med mylicon imens for at se om det hjælper og ellers må du prøve at give mylicon lidt igen..'

Hvor gammel er din datter? de har jo meget bøvl med maven som helt små, og nogen har det værre end andre.. Det går over igen..

Anmeld

5. marts 2012

kekp

Vivian87 skriver:

Aviaja begyndte på Mylicon (staves??) dråber i tirsdags fordi hun bøvler sådan med luft i maven 

De første par dage sys jeg faktisk det så ud til at virke, men nu virker det som om hun har fået endnu mere luft i maven  når vi når aften rumler hendes mave så meget at jeg er overbevist om at hvis det var min mave ville JEG ikke engang ku holde det ud, så hvordan skal hun ku?? 

Andre der har oplevet det??  

Ved snart ikke mine levende råd længere, det er slet ikke til at bære at hun skal ha så ondt, men det virker ikke som om der er noget der virker 

Herhjemme virkede Mylicon ikke. Elias døjer også frygtelig meget med luft i maven. Faktisk så meget at jeg i fredags var til lægen med ham som så konstaterede at han har kolik

Jeg fik også den klassiske besked fra lægen om, at det går over når de er 3-4 måneder, men ja hvor er det hårdt at se, at de små pus vrider sig i smerte. Hans mave rumler også helt vildt.

Vi går til zoneterapeut med ham, og så giver jeg hver anden flaske grøn allomin og hver anden flaske nan ha. Jeg synes, at det har virket på den måde, at han ikke er så forstoppet mere, det døjede han nemlig også meget med før.

Anmeld

5. marts 2012

mortilnoahogmelina

Årh stakkel..
Jeg er så mange råd skrønner osv .
Vi ja dr mange problemer med noahs mave både med luft og med at han ikk kunne komme af med afføringen .
Vi hat prøvet alt tror jeg . Det som hjælp os var en kiopraktor movicol til børn og allomin syrnet . Jeg vil bare sige prøv jeg frem snak med sp læge osv.

Anmeld

5. marts 2012

Vivian87

Mus84 skriver:

Hej

Mylicon dråberne havde god effekt hos os, vi gav det ikke hele tiden og lige sådan et kvarter inden mad 2-3 gange om dagen tror jeg nok

Men ja det godt være mme, hvis hun får det.. Så prøv at skift det ud, og hold pause med mylicon imens for at se om det hjælper og ellers må du prøve at give mylicon lidt igen..'

Hvor gammel er din datter? de har jo meget bøvl med maven som helt små, og nogen har det værre end andre.. Det går over igen..

Hun får MME, men jeg har allerede skiftet een gang fra NanHA til Grøn Allomin så ville være ked af at skulle skifte igen da det er ret hårdt for hendes mave!  

Hun er snart 2,5 måned, og jeg ved godt at det er normalt at små babyer bøvler med maven - men jeg synes ikke jeg har hørt at det er normalt at de skal ha så ondt når de spiser at man skal tvinge mad i dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.